Renault Duster w Argentynie i Brazylii

Renault Duster posiada design opracowany specjalnie dla rynków Ameryki Środkowej i Południowej przez Renault Design America z Sao Paulo. Z przodu znalazł się duży, chromowany wlot powietrza, zaś z tyłu chromowana listwa z wytłoczonym napisem Duster. Wersja z napędem 4×4 wyróżnia się bardziej niż w Europie między innymi dzięki felgom w ciemnoszarym kolorze.

Renault Duster w Argentynie i Brazylii Renault Duster w Argentynie i Brazylii

W samochodzie zastosowano układ przeniesienia napędu na cztery koła najnowszej generacji. Kabina odznacza się bardziej eleganckim wystrojem i nową deską rozdzielczą. Samochód przystosowali do wymagań południowoamerykańskiego rynku brazylijscy i argentyńscy konstruktorzy. W szczególności chodziło o dostosowanie pojazdu do lokalnych norm i przepisów (odporność na zderzenia, silnik, zawieszenie, opony itp.).

Renault Duster jest symbolem upowszechnienia SUV-ów (Sport Utility Vehicles) i innowacyjnych rozwiązań przystępnych dla wszystkich klientów.

Samochód przystosowany do rynków Ameryki Środkowej i Południowej

Renault Duster będzie produkowane na miejscu, w fabryce w Curitiba, w Brazylii, a jego wprowadzenie do sprzedaży w Argentynie i Brazylii przewidziano na ostatni kwartał tego roku. W Kolumbii samochód będzie produkowany w zakładzie w Medellin, a jego sprzedaż ruszy w maju 2012 r. Renault Duster jest samochodem z napędem 4×4 wyróżniającym się trwałością i niezawodnością na poziomie bliskim segmentu C, jednakże przy zachowaniu wyjątkowej na rynku relacji ceny do oferowanego wyposażenia i zalet użytkowych. W chwili wprowadzenia na rynek w Brazylii (2007 r.) i w Argentynie (2008 r.), model Sandero plasował się pod względem ceny w segmencie małych samochodów, podczas gdy jego wewnętrzne i zewnętrzne wymiary nawiązywały do wyższej kategorii aut kompaktowych.

Zdaniem Steve’a Normana, Dyrektora Marketingu i Komunikacji na Świat Renault – Renault Duster jest produktem doskonale dostosowanym do wymagań rynków latynoamerykańskich. Zaskakuje obszernymi wymiarami, większymi niż w samochodach konkurencji, a także doskonałymi parametrami terenowymi. Ta specjalna wersja wyróżniająca się odmiennym wzornictwem kabiny, nową kolorystyką i nowym wlotem powietrza przyczyni się do upowszechnienia napędu na cztery koła; samochód ten stanie się bardziej przystępny dla klientów z Brazylii i z Argentyny.

Możemy z pewnością powiedzieć, że dla istnienia Renault na rynku amerykańskim czas będzie się dzielił na okres przed i po Dusterze. Przyszłość marki Renault na kontynencie amerykańskim zapowiada się obiecująco – może napawać dużym optymizmem, a jednocześnie stawiać liczne, nowe wyzwania. Firma Renault w Argentynie powinna po raz pierwszy w swej historii przekroczyć próg stu tysięcy samochodów rocznie. Mam nadzieję, że cel ten zostanie osiągnięty jeszcze przed końcem tego roku.

źródło: Renault

Leave A Comment