Nowa 911 z 7-biegową skrzynią manualną

Jeśli dotąd nie kupiłeś Porsche ze względu na to, że skrzynia biegów miała tylko 6 przełożeń, już możesz zablokować środki na rachunku – wkrótce swoje pieniądze będziesz mógł wydać na nową 911-kę z 7-biegowa skrzynią manualną.

Nowa 911 z 7-biegową skrzynią manualną Nowa 911 z 7-biegową skrzynią manualną Nowa 911 z 7-biegową skrzynią manualną Nowa 911 z 7-biegową skrzynią manualną

Magazyn Car and Driver ujawnił jeden z elementów układanki jaką stanowi kolejna generacja Porsche 911, której debiut przewidziany jest na jesień 2011 roku pod czas salonu samochodowego we Frankfurcie. Producent uzupełni skrzynię o jeden dodatkowy bieg, zarówno automat jak też skrzynia ręczna będzie dysponować siedmioma przełożeniami.

Co skłoniło Porsche, producenta supersportowych samochodów do takiej zmiany? Oczywiście głównym powodem jest proekologiczna strategia, która zaczyna być kluczowa dla większości światowych koncernów. Dzięki 7-mu biegowi auto będzie mogło zużywać mniej paliwa przy wysokich prędkościach na autostradzie, to najprostszy sposób na spełnienie coraz bardziej rygorystycznych norm ekologicznych. Wspomnijmy jednocześnie, że będzie to pierwsza ręczna skrzynia 7-biogowa w autach osobowych, dotychczas jedynie ciężarówki dysponowały takimi wynalazkami, gdzie kierowca miał możliwość wyboru jednego z nawet 16-tu biegów.

Wśród producentów nie było dotychczas walki na ilość biegów skrzyń manualnych, takiej jaka toczyła się ostatnimi laty w kwestii automatów. W latach 90-tych pojawił się pierwszy 5-biegowy automat (Mercedes), w 2001 ZF stworzył 6-biegowy, a już 2003 Mercedes odpowiedział skrzynią 7G-Tronic. Nie trzeba było długo czekać, bo wkrótce Lexus i ZF ustaliły obecny punkt odniesienia wyposażając auta w skrzynie 8-biegowe. Czekajmy teraz na odpowiedź na wyczyn Porsche.

źródło: wł

Leave A Comment