BMW M3 CRT – sedan w wersji torowej

Oto nowe, „hardcorowe” BMW M3 oznaczone skrótem CRT (Racing Technology Carbon), które zadebiutowało podczas specjalnej prezentacji przed 24-godzinnym wyścigiem na torze Nürburgring.

BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej

Ta wyjątkowa edycja sportowego sedana łączy w sobie nadwozie seryjnego M3 z technologią zastosowaną w modelu M3 GTS Coupe oraz elementami wykonanymi z włókna węglowego, takimi jak tylny spoiler, progi boczne, maska silnika oraz kubełkowe fotele kierowcy i pasażera. Wszystko to pozwoliło obniżyć masę M3 CRT o 45 kg w porównaniu do standardowego M3.

BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej BMW M3 CRT - sedan w wersji torowej

Pod maską wersji CRT pracuje znana z modelu M3 GTS zmodyfikowana jednostka V8 o pojemności 4,4-litra. Silnik produkuje 450 KM mocy przy 8 300 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3 750 obr./min.

Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła poprzez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową z układem Drivelogic. Według oficjalnych danych model CRT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, natomiast elektronika ogranicza dalsze rozpędzanie się samochodu dopiero przy 290 km/h.

Sportowe M3 otrzymało zmodyfikowane tylne zawieszenie, sześciotłoczkowe hamulce o wysokiej wytrzymałości, specjalnie zestrojony układ kontroli stabilności DSC oraz nowe, 19-calowe obręcze aluminiowe z oponami w rozmiarze 245/35 R19 z przodu i 265/35 R19 z tyłu.

BMW M3 CRT jest oferowane w ekskluzywnym odcieniu Frozen Polar Silver w połączeniu z dyskretnymi aplikacjami dekoracyjnymi w kolorze Melbourne Red.

Wewnątrz, oprócz dwutonowych sportowych foteli, znalazły się specjalne wstawki aluminiowe progów, paneli drzwi i deski rozdzielczej. Z kolei koło kierownicy zostało pokryte Alcantarą.

BMW zbuduje tylko 67 egzemplarzy M3 CRT.

źródło: BMW / MT

Leave A Comment