Dacia stanie się bardziej pragmatyczna

Choć marka Dacia odniosła niewątpliwy sukces rynkowy, jej właściciel, koncern Renault oczekuje jednak jeszcze więcej. Rola Dacii powinna być nieco inna, auta te powinno się „kupować rozumem” a nie tak jak Renault – sercem.


W związku z powyższymi założeniami planowane jest projektowanie samochodów tej ekonomicznej marki bardziej „po niemiecku”, przede wszystkim z naciskiem na praktyczność i użyteczność.

Dacia w naszych testach !

Szef stylistów koncernu Renault, Laurens van den Acker zapowiada, że chcą zróżnicować modele Renault i Dacii aby rozszerzyć krąg potencjalnych klientów, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Renówki będą pobudzać zmysły nabywców, kusić ciekawym i nowoczesnym designem, a Dacia przyciągnie tych, którzy szukają samochodu taniego, nie koniecznie ekstrawaganckiego, ale w pełni funkcjonalnego.

Sprzedaż koncernu w 2010 roku wyniosła 2,12 mln aut, czyli o 14% więcej niż w 2009. W tym samym czasie sprzedaż Dacii wzrosła aż o 31,7% do niemal 350 tysięcy egzemplarzy.

źródło: wł

Leave A Comment