Po zaprezentowanych w ubiegłym miesiącu oficjalnych zdjęciach najmocniejszej odmiany Corsy (w wydaniu Vauxhalla, czyli z kierownicą z prawej strony) nadszedł czas na wydanie autorstwa Opla.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sesja została wykonana na torze Nurburgring, zarówno na słynnej północnej pętli, jak też na torze wyścigowym, po którym jeżdżą m.in. bolidy F1.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Opel nie opublikował, żadnych detali dotyczących Corsy OPC Nurburgring Edition poza modnymi ostatnio wskaźnikami „eko”. Dowiedzieliśmy się zatem, że auto zużywa średnio 7,6 litra benzyny na 100 km i emituje do atmosfery 178 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Okazją do zdjęć były długodystansowe testy zarówno Corsy, jak też Insigni OPC Unlimited prowadzona na północnej pętli Nurburgringu. Auta pokonały 10000 km, aby potwierdzić wytrzymałość i trwałość produktów Opla. Zdobyte doświadczenie i dane pomiarowe pozwoliły także na wprowadzenie kosmetycznych poprawek w aerodynamice nadwozia oraz w niektórych podzespołach napędowych, co przełoży się na zachowanie modeli OPC podczas typowo sportowej jazdy. Eksperci Opla oceniają, że pokonany przez auta testowe dystans odpowiada przebiegowi około 180 tysięcy kilometrów w standardowym ruchu ulicznym.
Corsa OPC napędzana jest 1.6 litrowym silnikiem z turbosprężarką, specjalnym, niskooporowym układem wydechowym oraz oprogramowaniem silnika, co w efekcie daje do dyspozycji kierowcy 210 koni mechanicznych i zapewnia uśmiech nie schodzący z jego twarzy.
źródło: wł