Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop

W związku z tym, że nowy Opel Astra nie słynął z niskiego zużycia paliwa, niemiecki producent postanowił zaoferować rozwiązanie, które pozwoli uzyskać Astrze zdecydowanie lepsze wyniki – system Start/Stop.

Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop

Opel zapowiedział, że najpierw system pojawi się w modelu ze 160-konnym silnikiem 2.0 CDTI, z sześciostopniową skrzynią biegów, gdzie pozwoli obniżyć konsumpcję ON o około 13%. Oznacza to, że auto dysponujące naprawdę dużą mocą będzie spalać około 4,5-5 litrów paliwa na 100 km. Jednocześnie emisja CO2 do atmosfery zmniejszy się ze 129 g/km do 119 g/km.

System Start/Stop jest pierwszym z gamy rozwiązań, jakimi Opel chce trafić do serc i umysłów klietów narzekających dotychczas na zbyt duży apetyt aut z Rueselheim. W połączeniu z technologią CleanTech Combustion tworzy pakiet o nazwie EcoFLEX Technology Package, którego działanie polega na specjalnym sterowaniu dawką podawanego paliwa do komór spalania w systemie „zamkniętej pętli”.

Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop Opel Astra 2.0 CDTI teraz z systemem Start/Stop

Opel ma wielkie plany rozwoju technologii Start/Stop w przyszłości. Dotychczas jest oferowany w niektórych wersjach Agili, Corsy i Astry, gdzie wyłącza silnik gdy auto się zatrzymuje i momentalnie uruchamia go gdy trzeba ruszyć w dalszą drogę. Na początku przyszłego roku Start/Stop znajdzie się w przynajmniej 3/4 modelach Opla.

źródło: wł

Leave A Comment