Seat zwiększył eksport na zagranicznych rynkach

Seat podsumował dwa pierwsze miesiące bieżącego roku i odnotował wzrost sprzedaży na zagranicznych rynkach o 10,6%. Hiszpańska marka obecna w 72 krajach zwiększyła eksport o 4197 egzemplarzy do łącznej liczby 39 488 pojazdów. Sprzedaż z uwzględnieniem rynku hiszpańskiego wyniosła 51 048 pojazdów, co oznacza wzrost o 1,3%.

Seat zwiększył eksport na zagranicznych rynkach Seat zwiększył eksport na zagranicznych rynkach Seat zwiększył eksport na zagranicznych rynkach Seat zwiększył eksport na zagranicznych rynkach

Dla osiągnięcia tego poziomu zasadnicze znaczenie miało zwiększenie sprzedaży we Włoszech (34,8%), Niemczech (25,5%) i Francji (15,6%). Znaczące wzrosty sprzedaży odnotowano także w innych krajach, w tym w Holandii (28,8%) i Austrii (14,5%), jak również w krajach Ameryki Łacińskiej (41,5%) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (44,4%).

Zdaniem Dyrektora Handlowego firmy Seat Paula Sevina „te dane świadczą o realizowaniu przez firmę celu, jakim jest dalszy wzrost w bieżącym roku w Niemczech, Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii”. Celem średnioterminowym według Paula Sevina jest „osiągnięcie 3% udziału w rynku w tych krajach”.

Mimo spadku sprzedaży w Hiszpanii, który dotyczył zresztą całego tamtejszego rynku, w styczniu i lutym Seat wciąż był najchętniej kupowaną marką, i utrzymał tę pozycję odzyskaną w 2010 roku po 31 letniej przerwie. Przez dwa minione miesiące Seat sprzedał w Hiszpanii 11 560 samochodów, czyli 22,6% swojej globalnej produkcji.

źródło: Seat

Leave A Comment