Dotyka zmysłów. Przyspiesza puls. Nowa seria 6. |
tekst i zdjęcia: |
9 marca 2011 roku, w tropikalnej scenerii warszawskiego klubu Izumi Sushi, przedstawiciele BMW Polska zaprezentowali oficjalnie swoje najnowsze dziecko – BMW serii 6 w wersji Cabrio, czyli luksusowe auto sportowe z miękkim, automatycznie składanym dachem.
![]() |
![]() |
W uroczystości uczestniczyli Jacek Frohlich – główny projektant BMW, Andreas Biehler – dyrektor generalny BMW Polska, a poprowadziła ją Joanna Zientarska – dziennikarka i miłośniczka motoryzacji w najlepszym wydaniu. Gościem specjalnym gali była znana aktorka Małgorzata Socha, którą przedstawiono jako nowego ambasadora marki BMW w Polsce. Prezentację uświetnił pokaz nowej kolekcji projektu Mariusza Przybylskiego.
![]() |
![]() |
Prezentacja nowego modelu była okazją do przedstawienia planów koncernu z Monachium dotyczących serii 6. W związku z tym, że poprzedni model sprzedawał się lepiej jako cabrio, ta wersja nadwoziowa zadebiutowała jako pierwsza, niedługo możemy się spodziewać wprowadzenia na rynek super-sportowego coupe. Za design nowej „szóstki” odpowiada Jacek Frohlich, który z pasją opowiadał o stylistycznych detalach powodujących, ze nowy kabriolet prezentuje się tak rewelacyjnie. Optycznie wydłużona maska i przód nawiązujący wyglądem do nosa rekina, cofnięty przedział pasażerski, ogromne aluminiowe felgi, muskularne nadkola i przetłoczenia karoserii rysują wizerunek atletycznego, mocnego bolidu, a luksusowe, bajecznie bogate wyposażenie 4-osobowego auta gwarantuje wysoki prestiż i komfort podróżującym.
![]() |
![]() |
Warto zwrócić uwagę na nowy, zdecydowanie atrakcyjniejszy tył auta z wąskimi lampami w kształcie litery L i wyraźnie zarysowanymi ostrymi poziomymi liniami wizualnie poszerzającymi auto. Jak zauważył Jacek Frohlich, zastosowane zabiegi uczyniły nowe BMW 6 optycznie lżejszym i zwinniejszym, bardziej nowoczesnym i dynamicznym. Wspomnijmy jeszcze o rzeczy najważniejszej w Convertible – miękki dach, dzięki któremu będzie można rozkoszować się jazdą także przy gorszej pogodzie, składa się automatycznie w czasie 19 sekund, można to uczynić nawet w czasie jazdy, nie przekraczając prędkości 40 km/h.
![]() |
![]() |
Za dynamikę odpowiadają 6- i 8-cylindrowe silniki: rzędowy R6 w BMW 640i uzyskuje 320 KM. a najmocniejszy 4,4 litrowy V8 z dwiema turbosprężarkami aż 407 KM (w BMW 650i). Ta moc pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie 5 sekund. Andreas Biehler podkreślił, że poza wzrostem mocy udało się także obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 a BMW stało się bardziej ekologiczne.
Cennik wskazuje, że za BMW 640i trzeba zapłacić przynajmniej 394 tysiące zł, a na droższy wariant 650i wydamy ponad 453 tysiące zł. W cenę wliczono pięcioletni pakiet serwisowy obejmujący koszt podstawowych przeglądów auta, można go rozszerzyć do poziomu Inclusive Plus lub Ultimate nawet do 6 lat lub 150 tysięcy kilometrów. Lista dodatkowego wyposażenia jest długa i pozwala na spersonalizowanie swojego BMW, podnosząc jednocześnie cenę zakupu o wiele dziesiątek tysięcy złotych. Klienci na pewno się znajdą, auto budzi ogromne emocje i właściwie nie ma godnych rywali w swoim segmencie rynku.
źródło: wł