Renault Kangoo Maxi Z.E. – elektryczny dostawczak

28 lutego 2011
Bez kategorii, Nowości Renault

Kangoo Maxi Z.E. jest dłuższą wersją Kangoo Z.E., po raz pierwszy pokazaną na ostatnim salonie w Hanowerze. Czterdzieści dodatkowych centymetrów uzyskanych dzięki zwiększonemu rozstawowi osi pozwoliło na osiągnięcie całkowitej długości 4,6 m. Uniwersalny, oferujący możliwość modulowania przestrzeni, Kangoo Maxi Z.E. produkowany jest w dwóch wersjach: dwu- i pięcio miejscowej.

Renault Kangoo Maxi Z.E. - elektryczny dostawczak Renault Kangoo Maxi Z.E. - elektryczny dostawczak Renault Kangoo Maxi Z.E. - elektryczny dostawczak Renault Kangoo Maxi Z.E. - elektryczny dostawczak

Pierwsza wersja przeznaczona jest do transportu towarów. Posiada ona 2 miejsca przednie oddzielone od strefy bagażowej ścianką (jako wyposażenie dodatkowe). W takiej konfiguracji Kangoo Maxi Z.E. oferuje optymalne możliwości załadunku:

– pojemność przestrzeni ładunkowej do 4,6 m3, czyli o 1,1 m3 więcej niż w Kangoo Z.E.

– długość przestrzeni ładunkowej do 2,90 m

– wysokość 1,82 m, pozwalająca na wjazd do parkingów podziemnych

– profesjonalne wyposażenie i opcje, dostępne w Kangoo Maxi z silnikiem spalinowym, będą również dostępne w Kangoo Maxi Z.E.

W wersji kombi Kangoo Maxi Z.E. jest wyposażony w tylny rząd siedzeń dzielonych 2/3 – 1/3. Oferuje możliwość przewozu do 5 osób. Dzięki modułowej budowie, samochód dysponuje 4 konfiguracjami w zależności od liczby przewożonych osób. Tylny rząd siedzeń może zostać złożony, co pozwala na uzyskanie płaskiego podłoża i zwiększenie przestrzeni ładunkowej o 3,4 m3.

Kangoo Maxi Z.E. ma taką samą stylistykę zewnętrzną i wewnętrzną jak wersja z silnikiem spalinowym. Renault Kangoo Maxi Z.E. będzie dostępne w tych samych kolorach nadwozia jak wersje z silnikami spalinowymi.

Na pierwszy rzut oka widać, że Kangoo Maxi Z.E. jest samochodem w 100% elektrycznym. Zdradzają to chromowane listwy Z.E. z tyłu i po bokach nadwozia, brak rury wydechowej oraz gniazdo do ładowania akumulatorów umieszczone z przodu. Pozwala ono na naładowanie pojazdu w ciągu 6 do 8 godzin przy użyciu gniazdka ściennego.

Pod maską znajduje się silnik o mocy 44 kW / 60 KM. Zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh, umieszczonym pod podłogą. Zasięg samochodu, 170 km w cyklu mieszanym NEDC, może się różnić w zależności od warunków użytkowania: stylu prowadzenia, temperatury, topografii terenu lub prędkości. Maksymalny moment obrotowy 226 Nm, osiągany od razu po włączeniu silnika, możliwość szybkiego przyspieszania i ruszania z miejsca na niskich obrotach, brak hałasu i konieczności zmiany biegów sprawiają, że samochód ten łączy w sobie niespotykane dotąd osiągi i komfort jazdy.

Kangoo Maxi Z.E. zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich na jesieni 2011 roku za cenę 21 200 euro netto dla dwumiejscowej wersji oraz 22 000 euro netto dla wersji kombi pięciomiejscowej.

Koszt użytkowania – zawierający koszt wynajmu akumulatora, ładowanie (średnio 1,5 euro „do pełna”) oraz serwis – będzie zbliżony do kosztów eksploatacji samochodu z silnikiem spalinowym przy przebiegu poniżej 15 000 km rocznie i niższy przy przebiegach wyższych.

Pod koniec 2011 roku przedsiębiorcy będą więc mieli możliwość zapoznania się z kompletną i najbardziej zróżnicowaną na rynku gamą samochodów dostawczych. Spośród 7 modeli, 3 długości i 3 rodzajów napędu (benzyna, ropa naftowa lub elektryczność), klienci będą mogli wybrać samochód najlepiej dostosowany do ich potrzeb.

źródło: Renault

Leave A Comment