Chevrolet Camaro ZL1 – doładowane V8

Chevrolet Camaro ZL1, wersja na rok modelowy 2012, miał dzisiaj swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Chicago. Ten model Camaro prezentuje najlepsze osiągi i jest najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w historii swojej klasy. Jest to kontynuacja dobrej passy całej rodziny modeli Camaro, a jednocześnie krok w zupełnie nowym kierunku przełomowych technologii. Premiera planowana jest na początek 2012 roku.

Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8 Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8 Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8 Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8

Dzięki doładowanemu silnikowi V8, o mocy 550 KM (410 kW), model Camaro ZL1 będzie najszybszym modelem w rodzinie Camaro, jaki kiedykolwiek znalazł się w ofercie marki Chevrolet. Ten model to nie tylko moc, ale także technologicznie zaawansowane i skomplikowane podwozie oraz systemy wspomagające zawieszenie i umożliwiające stabilne prowadzenie, również na torze wyścigowym. Potężna moc silnika jest równoważona odpowiednią charakterystyką hamowania. Precyzyjne prace rozwojowe nad modelem ZL1 wciąż trwają, a oficjalna specyfikacja osiągów tego samochodu zostanie podana pod koniec testów, jeszcze w tym roku.

Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8 Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8 Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8 Chevrolet Camaro ZL1 - doładowane V8

„Camaro ZL1 to osiągi i projekt wykorzystujący najnowocześniejsze technologie. Takiego samochodu jeszcze nikt nie oferował w tym segmencie”, powiedział Rick Scheidt, wiceprezes ds. marketingu marki Chevrolet. „To technologicznie najbardziej zaawansowany model w całej historii rodziny Camaro, dlatego też jego nazwa wywodzi się od najbardziej elitarnej i ekskluzywnej wersji.”

Oznaczenie „ZL1” pochodzi od nazwy silnika wyścigowego, który był zbudowany w całości z aluminium i został opracowany pod koniec lat 60. Silnik ten był stosowany w zaledwie kilku seryjnie produkowanych modelach Camaro z 1969 roku. Jedynie 69 sztuk zostało wyposażonych w ten silnik, ale to wystarczyło, aby te modele osiągnęły status kultowych. Były one bowiem szczytowym osiągnięciem w historii modeli Camaro – aż do dzisiaj. Nowy model ZL1 rok modelowy 2012, wprowadza zupełnie nowy poziom osiągów w swoim segmencie. Głównym celem w trakcie prac nad rozwojem tego samochodu było stworzenie zupełnej nowości: model Camaro zdolny osiągać dobre czasy na najlepszych torach wyścigowych, a także oferujący doskonałą dynamikę jazdy w normalnych warunkach drogowych. W tym celu inżynierowie ulepszyli wiele ze stosowanych dzisiaj systemów modelu Camaro oraz wprowadzili nowe technologie, takie jak wspomaganie układu kierowniczego i system magnetycznej kontroli toru jazdy (Magnetic Ride Control), czyli układ zawieszenia o najkrótszym czasie reakcji na świecie.

Wygląd Camaro ZL1 odzwierciedla, a jednocześnie wspiera osiągi tego modelu. Zamiast dodatkowych elementów o charakterze dekoracyjnym model ZL1 odróżnia się od innych, dzisiejszych modeli Camaro dodatkami, które są niezbędne dla jego wysokich osiągów.

„Wszystko w wyglądzie ZL1 jest bezpośrednio związane z technologiami i wysokim poziomem osiągów, w szczególności aerodynamiką”, powiedział Ed Welburn, wiceprezes ds. projektowania globalnego. „Celem naszym projektantów było opracowanie funkcjonalnego wyglądu o pięknie uformowanym kształcie, pokazującego niesamowitą i potężną osobowość. Funkcjonalność stała się wartością estetyczną. Celem był samochód, który wygląda tak dobrze, jak jeździ.”

Głównymi elementami w wyglądzie modelu ZL1 jest nowy przód maski oraz dach z systemem wentylacji, który został zaprojektowany tak, aby wspomagać prowadzenie poprzez skierowanie siły aerodynamicznej w dół. Dach jest wyposażony w charakterystyczną dla tego modelu część centralną, która została wytworzona z włókien węglowych i wykończona w kolorze czarnym o satynowej fakturze. Nowe panele przy kołach, szerokie opony, 20-calowe obręcze i charakterystyczne końcówki wydechu pokazują prawdziwą moc i dynamikę prowadzenia modelu ZL1.

Znak ZL1 jest widoczny na kratce wlotu powietrza, dachu, a także na szczękach hamulców, przypominając o najważniejszych zastosowanych technologiach.

źródło: Chevrolet

Leave A Comment