KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8

Range Rover KAHN Cosworth RS500 to najnowsza kreacja KAHN Design. Tym razem tuningowi poddano największego przedstawiciela rodziny Range-Rover z najnowszym silnikiem diesla V8 o pojemności 4,4 litra.

KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8 KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8 KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8 KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8

Proponowane przez słynnego brytyjskiego designera modyfikacje dotyczą stylistyki pojazdu oraz jego wnętrza. Za stronę techniczną projektu odpowiedzialny jest tradycyjnie utytułowany partner – firma Cosworth, aktualnie dostarczająca silniki trzem zespołom startującym w Formule 1.

KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8 KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8 KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8 KAHN Cosworth RS500 czyli Range Rover TDV8

Tradycyjnie dla firmy KAHN Design zmiany nie są rewolucyjne w szczegółach. Ale jako całość w sposób bardzo zdecydowany transformują linie auta w zupełnie inny wymiar najwyższej próby europejskiego wzornictwa. Na pewno propozycja ta skierowana jest do klientów, którzy nie najlepiej się czują ograniczeni wymogami produkcji masowej. A przy tym cenią sobie nowoczesny i wysublimowany, ale wciąż jakże brytyjski design i chcą dyskretnie wyróżnić auto spośród egzemplarzy skonfigurowanych według fabrycznego katalogu opcji.

Podstawą zewnętrznych modyfikacji jest pakiet aerodynamiczny składający się z nowego przedniego zderzaka, nowych progów bocznych oraz nowego zderzaka tylnego wraz z wkomponowanym układem wydechowym. Nowy bodykit, dzięki najwyższej staranności i precyzji wykonania idealnie zastępuje elementy seryjne. Zadbano także o bezpieczeństwo – wszystkie modyfikacje są homologowane i posiadają niemiecki certyfikat TUV. Efekt podkreślają 22 calowe felgi KAHN-Cosworth RS300 z oponami 285/35 R22, które zapewniają jeszcze komfort na drodze, a przy tym szczelnie, ale nie przesadnie, wypełniają olbrzymie nadkola angielskiego SUV’a. Nadwozie zostało także obniżone za pomocą w pełni regulowanego modułu elektronicznego, który pozwala na płynny wybór wielkości prześwitu.

Oczywiście wnętrze auta także stanowiło pole dla istotnych zmiany. Premierę ma tutaj najnowszy wzór tapicerki KAHN Design, dodatkowo sygnowany logo Cosworth. Takiego stopnia indywidualizacji nie oferuje nawet fabryczny program Autobiography. Oprócz charakterystycznych dla KAHN pokryć foteli z przeszyciami i kontrastowymi białymi szwami, warto zwrócić uwagę na designerską kierownicę stanowiącą istny klejnot wieńczący całą koncepcję modyfikacji wnętrza. W czasach gdy na jednym przystanku tramwajowym można spotkać kilkanaście osób „szczycących” się „replikami” torebek Louis Vuitton, zegarków Rolex, czy kaszmirowych szali Burberry, na portalach aukcyjnych można nabyć „felgi AMG” do VW golfa o średnicy 14 cali, warto dodać, że całość koncepcji wnętrza KAHN Cosworth RS500 stanowi zastrzeżony wzór przemysłowy, a każdy klient KAHN Design otrzymuje nie tylko najwyższej jakości charakterystyczną tapicerkę, ale także certyfikat potwierdzający wyjątkowość i oryginalność produktu.

Zmiany mechaniczne są dziełem legendarnej i utytułowanej firmy Cosworth, która od dziesiątków lat jest obecna w sporcie motorowym. Każdy egzemplarz Range Rovera KAHN Cosworth RS500 otrzymuje nowy, zaprojektowany przez Cosworth’a układ wydechowy zwieńczony czterema końcówkami. Jeżeli nieznaczny przyrost mocy i zdecydowanie bardziej interesujący dźwięk dochodzący z układu wydechowego nie wystarcza, wówczas warto sięgnąć po tzw. KAHN Inteligent Power module, czyli przygotowany we współpracy z Cosworth dodatkowy komputer zmieniający w czasie rzeczywistym charakterystykę pracy silnika i pozwalający uzyskać nawet 400 KM z najnowszego ośmiocylindrowego silnika diesla o pojemności 4,4 litra. Dalsze modyfikacje dokonywane są jedynie w siedzibie Cosworth, gdzie dla tego silnika uzyskano nawet 500 KM. Na tak ekstremalnie zmodyfikowane auto udzielana jest 12 miesięczna gwarancja.

Trzeba przyznać, że KAHN Cosworth RS500, jest autem podobnym, ale jakże innym od seryjnego Range Rover’a. To nowy trend w dziedzinie ekskluzywnego tuningu, coraz bardziej doceniany przez europejskich klientów. Dyskretne, ale charakterystyczne dla najbardziej cenionych producentów zmiany i dodatki są coraz częściej spotykane w luksusowych autach, które spotkać można na ulicach Berlina, Paryża i Londynu.

Oczywiście klienci jak zawsze mogą dowolnie konfigurować pojazd, gdyż istnieje możliwość zakupienia wybranych elementów modyfikacji według własnego uznania. Generalnym importerem akcesoriów KAHN Design w Polsce jest firma PAKO Marketing. Istnieje możliwość zastosowania opisanych modyfikacji w autach starszej generacji.

źródło: KAHN Design

Leave A Comment