Rok 2010 – rekordowe wyniki sprzedaży Porsche w Polsce

Porsche w Polsce w roku handlowym 2010 ponownie osiągnęło znakomite wyniki. Według aktualnych danych Porsche zanotowało wzrost sprzedaży wszystkich samochodów o 76% w stosunku do analogicznego okresu minionego roku, tj. 570 egzemplarzy (wobec 324 w 2009 r.), co stanowi rekord w historii firmy w Polsce.


Dyrektor Zarządzający marki w Polsce, Maciej Janiszewski przewiduje dalszy dynamiczny rozwój firmy: “Rekordowe wyniki dowodzą w sposób bezdyskusyjny, że Porsche w Polsce jest w świetnej kondycji, mimo ogólnoświatowych tendencji na rynkach motoryzacyjnych w wielu krajach, jakie można było zaobserwować w 2010. Chcemy kontynuować tę pomyślną tendencję w nadchodzącym okresie”. Maciej Janiszewski wskazuje, iż firma zawdzięcza wzrost sprzedaży przede wszystkim modelom Cayenne i Panamera, choć udział w polskim sukcesie ma również seria 911.

W roku handlowym 2010 sprzedaż Panamery w Polsce, wprowadzonej na rynek światowy we wrześniu 2009 r., wyniosła 129 egzemplarzy. Jednak wciąż najlepiej sprzedającą się serią pozostało Cayenne. Szczególny wzrost zainteresowania tym modelem odnotowano po pojawieniu się całkowicie nowego wcielenia Cayenne, dostępnego u dilerów od maja bieżącego roku. W sumie w 2010 roku sprzedaż Cayenne wyniosła 323 egzemplarze, co stanowi wzrost o 114% w stosunku do roku ubiegłego.

Na sprzedaż serii 911 miały wprawdzie wpływ przedłużające się symptomy kryzysu gospodarczego, odbijające się na rynku samochodów sportowych, jednak mimo to w Polsce udało się osiągnąć wzrost sprzedaży gamy modelowej 911. Ten niewątpliwy sukces wyraża się w liczbie 99 sprzedanych egzemplarzy. Sprzedaż serii Boxster uplasowała się w 2010 r. na poziomie 19 sztuk, z czego 10 przypadło na model Boxster Roadster a 9 na model Cayman.

O popularności marki w Polsce świadczą liczne nagrody, które przypadły w udziale Porsche w tym roku.

W plebiscycie tygodnika Auto Świat głosami czytelników Porsche Cayenne zdobyło “Złotą Kierownicę”, jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień motoryzacyjnych. Ponadto w przeprowadzonych przez redakcję Forum Biznesu Dziennika Gazety Prawnej, Ogólnopolskich Badaniach Postaw i Preferencji Konsumenckich również model Porsche Cayenne został wyróżniony tytułem “Dobry Produkt 2010”. Z kolei Porsche 911 Turbo S zdobyło tytuł “Męska Rzecz 2010” w popularnym plebiscycie TVN Turbo. – Jesteśmy tym bardziej dumni z powyższych wyróżnień, – podkreśla Margareta Smyczek Kierownik Marketingu i PR Porsche w Polsce: – że tytuły te przyznają naszym produktom czytelnicy i konsumenci, co stanowi wyraz zaufania i docenienia jakości naszej oferty.” – dodaje.

W mijającym 2010 r. nastąpiła także zmiana własnościowa salonu firmowego Porsche w Sopocie. Od 1 listopada salonem Porsche Centrum Sopot zarządza firma Lellek – Krystian Lellek, Andrzej Lellek, Grzegorz Lellek – Spółka Jawna, dealer będący również właścicielem salonu w Katowicach. Sieć dealerska Porsche w Polsce opiera się więc obecnie na dwóch podmiotach: KPI Retail Sp. z o.o z salonami w Warszawie i Poznaniu oraz Lellek s.j. z salonami w Sopocie i Katowicach.

źródło: Porsche

Leave A Comment