Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2

Tym razem mamy przyjemność zaprezentować pierwszy oficjalny egzemplarz Range Rover Sport KAHN Stage2, w całości przygotowany w Polsce zgodnie ze specyfikacją oraz polityką firmy KAHN Design. Autu został nadany certyfikat autentyczności oraz prestiżowy indywidualny numer 001PL.

Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2 Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2 Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2 Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2

Range Rover Sport w założeniach projektantów ma stanowić alternatywę przede wszystkim dla Porsche Cayenne, czy BMW X6, oferując podobne warunki użytkowe, jednak w typowo brytyjskim duchu. Sukces rynkowy jaki odniósł ten model wydaje się potwierdzać tę tezę. Jednak nie dla wszystkich właśnie ów klasyczny urok jest wystarczającym powodem by udać się do salonu Land Rovera. I chyba sama firma dostrzegła, wprowadzając pakiet stylistyczny Stormer, że istnieją klienci, którzy oczekują od nowoczesnego SUV'a bardziej zdecydowanego i wyrazistego wizerunku.

Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2 Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2 Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2 Pierwszy polski RR Sport KAHN Stage2

Tym niemniej pragnący naprawdę wyróżnić swojego Range'a spośród seryjnych aut, powinni zawrócić uwagę na programy modyfikacji przygotowane przez specjalistę od nadawania nowych smaków brytyjskim autom – KAHN Design. Oferta brytyjskiego tunera, dzięki firmie PAKO Marketing, dostępna jest w Polsce.

Podstawę dla prezentowanego auta stanowił topowy Range Rover Sport Supercharged poddany fabrycznemu tuningowi pakietem STORMER. To najmocniejsza wersja auta sprzed faceliftingu, napędzana doładowanym mechanicznie silnikiem V8 wprost ze sportowego Jaguar’a XKR. Oczywiście wysoka masa własna i stały napęd na cztery koła to spore wyzwanie, ale ponad 550 nm momentu obrotowego dostępne w szerokim zakresie obrotów sprawiają, że prowadząc tę „kamienicę na kołach” zawsze możemy czuć się swobodnie na drodze. Auto bezzwłocznie reaguje na komendy wydawane prawą stopą, dynamicznie wyrywając do przodu bez względu na aktualną prędkość. Za zatrzymywanie kolosa odpowiadają wielotłoczkowe hamulce BREMBO. Tak więc jeżeli chodzi o stronę techniczną, głębsze modyfikacje stanowią już coś w rodzaju sztuki dla sztuki.

Jednak sam wygląd zewnętrzny auta zdążył się nieco opatrzyć, a w miarę niewyszukana stylistyka fabrycznych modyfikacji wcale nie poprawiała stanu rzeczy. Stąd zapadła decyzja o dokonaniu radykalnych zmian, tak by Range Rover zyskał nowy, zdecydowanie bardziej sportowy wizerunek utrzymany w czarno-czerwonej, dość agresywnej, kolorystyce.

Aby stworzyć coś nowego, częstokroć należy najpierw coś unicestwić. Na wstępie więc auto ogołocone zostało z wszelkich chromowanych dodatków. Zniknął także przedni zderzak, grill oraz spoiler dachowy z pakietu STORMER. Zdecydowano również, że ekskluzywne wnętrze z białą skórą IVORY nie będzie już więcej potrzebne. Po takim przygotowaniu przystąpiono do odbudowy auta w zgodzie z polityką i standardami KAHN Design. Pojawił się więc pełen zestaw poszerzeń nadwozia, charakterystyczny dla KAHN Design grill i boczne wloty powietrza, w tym egzemplarzu dodatkowo podkreślone krwistą czerwienią. O właściwy wizerunek przodu Range Rovera dba także nowy zderzak.

Na tylną klapę powędrował spoiler COSWORTH oraz dodatkowy element aerodynamiczny. Nadkola wypełnione zostały przez jednoznacznie kojarzone z KAHN 22 calowe felgi RS-X, na których zamontowano monstrualne opony TOYO PROXES STII 285/35 R22. Range Rover Sport posiada seryjnie pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość można regulować w trzech zakresach. Tym niemniej w prezentowanym egzemplarzu zastosowano dodatkowy moduł umożliwiający dalszą regulację, dzięki czemu uzyskano efekt idealnego dopasowania kół do nadwozia. Auto zyskało także nowy układ wydechowy oparty na elementach układu KAHN-COSWORTH i zwieńczony końcówkami Bullit-KAHN. Niezależne dla każdego rzędu cylindrów rury wydechowe o średnicy 2,5” zapewniają ucztę dla uszu, niemal każde ujęcie gazu kwitując sportowym bulgotem dopalanej mieszanki. Maksymalne wykorzystanie możliwości auta rozpętuje lokalną burzę pełną głębokich grzmotów.

Wewnątrz odnajdziemy równie rewolucyjne zmiany. Kompletna zmiana kolorystyki wymagała wymiany i dopracowania wielu drobnych detali. Jasne połacie niekoniecznie najwyższej jakości plastików użytych do wykończenia kabiny pokryte zostały czarną alcantarą. To samo spotkało podsufitkę i deskę rozdzielczą. Na fotele trafiła ekskluzywna tapicerka „KAHN Red Label”. Jak wszystkie wzory tapicerki KAHN Design, także i ten stanowi zastrzeżony wzór przemysłowy. Każdy oryginalny zestaw tapicerki, oprócz charakterystycznych metek, zaopatrzony jest w imienny certyfikat. Niezbyt efektowne szare listwy ozdobne konsoli pokryto czarnym lakierem fortepianowym. Całości dopełnia nowa solidnie wyprofilowana kierownica z potęgującym wrażenie luksusu swoim drewnianym zwieńczeniem, które koresponduje z listwami ozdobnymi na konsoli centralnej, dźwigni zmiany biegów oraz drzwiach.

W ten sposób powstał Range Rover Sport KAHN Stage2 w jednej ze swoich bardziej wyrazistych postaci. Auto robi wrażenie zdecydowanie mrocznym wizerunkiem, nieco „niegrzeczne” czerwone aplikacje dowodzą gotowości do akcji, a głębokie basowe dźwięki dobywające się z wydechu nieustannie obracają głowy przechodniów… Wnętrze mimo zdecydowanie sportowego charakteru rozpieszcza specyficzną aurą znaną choćby z cenionych coupe GT od Bentley’a. Paradoksalnie, mimo że trudno nie dostrzec Range Rover Sport KAHN Stage2 na ulicy, jego właściciel w pewnej izolacji od świata zewnętrznego, może delektować się intymną atmosferą niepowtarzalnego sportowego luksusu. Zgodnie z jego indywidualnymi wytycznymi… przygotowanymi przez KAHN dla niego… tylko dla niego…

źródło: KAHN Design

Leave A Comment