Koniec produkcji Octavii Tour pierwszej generacji

Linia modelowa Octavii to klucz do sukcesu marki Skoda. Samochód produkowany jest od 1996 roku i bardzo istotnie przyczynił się do tego, że Skoda Auto zyskała światową renomę. Po wyprodukowaniu 1 442 126 sztuk modelu Octavii Tour, Skoda zaprzestała jej produkcji w fabryce w Vrchlabí.

Koniec produkcji Octavii Tour pierwszej generacji Koniec produkcji Octavii Tour pierwszej generacji Koniec produkcji Octavii Tour pierwszej generacji Koniec produkcji Octavii Tour pierwszej generacji

Octavia pierwszej generacji, we współczesnej historii marki Skoda, okazała się produktem przełomowym. Od 1996 roku, czyli od kiedy ruszyła jej produkcja, samochód ten – za sprawą jakości, stylistyki i przystępnej ceny, stał się synonimem niezawodnych pojazdów zaprojektowanych z myślą o kierowcach, którzy szukają praktycznego i bezpiecznego samochodu rodzinnego.

Prace nad tym modelem rozpoczęły się już w 1992 r. Octavia nawiązywała do modelu produkowanego w Mladá Boleslav w latach 1959-71 i była pierwszym samochodem stworzonym przez markę po tym, jak Skoda Auto stała się częścią Grupy Volkswagen. W 1998 roku pojawiła się wersja kombi, a później również wersja z napędem na cztery koła. Ten niezwykle udany model zmodernizowano w 2000 roku.

“Octavia jest sercem marki Skoda. Oferując połączenie dużej przestrzeni, użyteczności i koncentrując się na potrzebach rodziny, samochód idealnie ucieleśnia nasze wartości. Octavia reprezentuje te wartości na drogach już od 14 lat i będzie to robić również w przyszłości” – powiedział Prezes Zarządu Skoda Auto, Prof. Dr Winfried Vahland.

Do tej pory, Skoda Auto sprzedała na całym świecie ponad 2 862 tys. sztuk Octavii ( I i II generacji). W ofercie marki znajduje się obecnie szeroka paleta różnych wersji tego modelu, od sportowych RS (zarówno z silnikiem benzynowym, jak i jednostką diesla), po uterenowionego Scouta. Ponadto, klienci poszukujący komfortu na najwyższym poziomie sięgają po luksusową wersję Laurin & Klement, a eko-entuzjaści zachwycają się wersją GreenLine, oferującą niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2. W Polsce od 1998 r., do końca października 2010 r., nabywców znalazło prawie 85 tys. sztuk Octavii pierwszej generacji.

Sukces Octavii wkracza teraz w kolejny etap, za sprawą koncepcyjnej wersji Green E Line, którą Skoda Auto zaprezentowała na Paris Motor Show w tym roku. Testowa seria tych napędzanych elektrycznie pojazdów już w 2011 roku pojawi się na drogach, dzięki czemu Skoda uzyska więcej informacji i doświadczenia, które zamierza wykorzystać do dalszej pracy nad seryjną produkcją samochodów elektrycznych.

źródło: Skoda

Leave A Comment