Sukces modelu Boxter Spyder

Renomowany amerykański miesięcznik motoryzacyjny „Car and Driver” przyznał modelowi Porsche Boxster w wersji Spyder tytuł „najlepiej prowadzącego się samochodu w Ameryce”. Ten odkryty model z silnikiem centralnym produkowany przez firmę Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG w Stuttgarcie dzięki swej znakomitej charakterystyce prowadzenia pokonał w testach przeprowadzonych na torze Waterford Hills w stanie Michigan sześć rywalizujących z nim samochodów porównywalnej klasy.

Sukces modelu Boxter Spyder Sukces modelu Boxter Spyder Sukces modelu Boxter Spyder Sukces modelu Boxter Spyder

Najmocniejsza wersja modelu Boxster zyskała szczególne uznanie doświadczonych kierowców testowych swoim doskonale wyważonym nadwoziem, precyzyjnym układem kierowniczym i przewidywalnością zachowań, zwłaszcza na granicy przyczepności.

Sukces modelu Boxter Spyder Sukces modelu Boxter Spyder Sukces modelu Boxter Spyder  

Wynik testu dokładnie odzwierciedla założenia konstrukcyjne Boxstera Spyder. Jest to lekki i mocny, purystyczny w formie, dwumiejscowy samochód sportowy o odkrytym nadwoziu. Jego niewielka masa (waży 1275 kg i jest najlżejszym autem w całej gamie modelowej Porsche) w połączeniu z potencjałem 320-konnego sześciocylindrowego silnika zapewnia wyjątkową wydajność i sportową dynamikę, a zarazem oszczędne zużycie paliwa.

Boxster Spyder ucieleśnia zasadę Porsche Intelligent Performance. Samochód w tej wersji, wyposażony w skrzynię biegów PDK (Porsche Doppelkupplung) i w pakiet Sport Chrono, przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s., a wg NEDC (Nowy Europejski Cykl Jazdy) zużywa tylko 9,3 l. benzyny na 100 km. Stylistycznie, Boxster Spyder wyróżnia się nisko przebiegającą linią lekkiego dachu z tkaniny, rozciągniętą ku tylnej części nadwozia. Efektowna pokrywa bagażnika z podwójnym podłużnym wybrzuszeniem, która jest jednocześnie maską silnika, wywołuje skojarzenia z modelem Carrera GT.

Boxster Spyder uznawany jest za spadkobiercę legendarnego Porsche 550 Spyder z 1953 r. Cechy wspólne dla tych modeli to typ nadwozia, niska masa, oryginalność sylwetki, zwinność na drodze i nastawienie na przyjemność z jazdy. 550 Spyder był pierwszym samochodem sportowym producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen specjalnie przeznaczonym do wyścigów, choć dopuszczonym także do ruchu na drogach publicznych. W latach 50. ważący 550 kg Spyder odniósł szereg zwycięstw, zarówno na torach zamkniętych, jak i w popularnych w tym okresie wyścigach drogowych.

źródło: Porsche

Leave A Comment