Renomowany amerykański miesięcznik motoryzacyjny „Car and Driver” przyznał modelowi Porsche Boxster w wersji Spyder tytuł „najlepiej prowadzącego się samochodu w Ameryce”. Ten odkryty model z silnikiem centralnym produkowany przez firmę Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG w Stuttgarcie dzięki swej znakomitej charakterystyce prowadzenia pokonał w testach przeprowadzonych na torze Waterford Hills w stanie Michigan sześć rywalizujących z nim samochodów porównywalnej klasy.
Najmocniejsza wersja modelu Boxster zyskała szczególne uznanie doświadczonych kierowców testowych swoim doskonale wyważonym nadwoziem, precyzyjnym układem kierowniczym i przewidywalnością zachowań, zwłaszcza na granicy przyczepności.
Wynik testu dokładnie odzwierciedla założenia konstrukcyjne Boxstera Spyder. Jest to lekki i mocny, purystyczny w formie, dwumiejscowy samochód sportowy o odkrytym nadwoziu. Jego niewielka masa (waży 1275 kg i jest najlżejszym autem w całej gamie modelowej Porsche) w połączeniu z potencjałem 320-konnego sześciocylindrowego silnika zapewnia wyjątkową wydajność i sportową dynamikę, a zarazem oszczędne zużycie paliwa.
Boxster Spyder ucieleśnia zasadę Porsche Intelligent Performance. Samochód w tej wersji, wyposażony w skrzynię biegów PDK (Porsche Doppelkupplung) i w pakiet Sport Chrono, przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s., a wg NEDC (Nowy Europejski Cykl Jazdy) zużywa tylko 9,3 l. benzyny na 100 km. Stylistycznie, Boxster Spyder wyróżnia się nisko przebiegającą linią lekkiego dachu z tkaniny, rozciągniętą ku tylnej części nadwozia. Efektowna pokrywa bagażnika z podwójnym podłużnym wybrzuszeniem, która jest jednocześnie maską silnika, wywołuje skojarzenia z modelem Carrera GT.
Boxster Spyder uznawany jest za spadkobiercę legendarnego Porsche 550 Spyder z 1953 r. Cechy wspólne dla tych modeli to typ nadwozia, niska masa, oryginalność sylwetki, zwinność na drodze i nastawienie na przyjemność z jazdy. 550 Spyder był pierwszym samochodem sportowym producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen specjalnie przeznaczonym do wyścigów, choć dopuszczonym także do ruchu na drogach publicznych. W latach 50. ważący 550 kg Spyder odniósł szereg zwycięstw, zarówno na torach zamkniętych, jak i w popularnych w tym okresie wyścigach drogowych.
źródło: Porsche