SsangYong powraca do Polski

Po trudnym okresie w swojej historii, dzięki wysiłkom koreańskiego rządu i koreańskich banków, oraz oświadczeniu o wypracowanym porozumieniu z indyjską grupą kapitałową Mahindra&Mahindra, koreańska marka wraca w pełni sił na rynek europejski.


Firma SsangYong przed końcem roku rozpocznie sprzedaż nowego, kompaktowego SUV’a Korando. Marka będzie reprezentowana w Polsce przez nowego importera – SsangYong Motors Polska – filię belgijskiej Grupy Alcopa, która to Grupa jest także importerem ISUZU D-Max w Polsce.

SsangYong

SsangYong Korando zadebiutuje na polskim rynku na przełomie roku. Inżynierowie opracowujący ten model podążali ściśle za najnowszymi trendami na rynkach europejskich. Stylistyka pojazdu opracowana została przez renomowane biuro projektowe Giugiaro we Włoszech. Pierwsza partia samochodów, która pojawi się w Europie, posiadać będzie 175-konny silnik Diesla. Natomiast kilka miesięcy później zadebiutuje wersja o niższej mocy. W planach jest także 2-litrowa jednostka benzynowa.

Jacek Witkowski dodaje: “Korando pozycjonowany jest w dynamicznie rozwijającym się segmencie samochodów wielofunkcyjnych, o wytrzymałym samonośnym nadwoziu, kompaktowych wymiarach i napędzie na cztery koła.”

Zarys historii marki SsangYong

SsangYong cieszy się ugruntowaną reputacją jako producent SUVów oraz samochodów turystycznych (RVów). Celem współpracy z firmą Mahindra jest umożliwienie firmie odgrywania ważnej roli na międzynarodowych rynkach samochodowych w niedalekiej przyszłości. Pierwszy krok w tym kierunku został podjęty poprzez debiut stworzonego na nowo SsangYong Korando C200.

1954
SsangYong to ponad pół wieku doświadczeń w produkcji samochodów. Spółka, powstała w 1954 roku, w początkowym okresie opierała produkcję na pojazdach uŜytkowych, takich jak cięŜarówki, autobusy oraz pojazdy specjalne (m.in. wozy strażackie).

1986
W 1986 roku do Grupy SsangYong dołączyła firma Keohwa Motors, specjalizująca się w produkcji jeepów.

1988
W 1988 roku znaczące inwestycje doprowadziły do powstania Korando z napędem na cztery koła, pierwszego SUVa w historii koreańskiego producenta samochodów. Od tego czasu firma SsangYong stała się liderem w budowaniu oraz produkcji SUVów w Korei Południowej.

1990
Na początku lat dziewięćdziesiątych spółka Mercedes-Benz AG zainwestowała w SsangYong Motors w celu stworzenia strategicznego aliansu oraz partnerstwa w dziedzinie technologii, zarządzania oraz dystrybucji. Współpraca objęła: małe dostawcze pojazdy (1991), silniki Diesla (1993), luksusowe samochody osobowe (1993) oraz silniki benzynowe (1993) i pozwoliła firmie SsangYong opracowywać i tworzyć zaawansowane technologicznie samochody.

1993
W 1993 roku firma SsangYong wprowadziła na rynek Musso, SUVa z niepowtarzalną stylistyką oraz doskonałymi osiągami. W 1994 roku otworzona została nowoczesna fabryka silników w Changwon a w 1995 roku SsangYong Motor wypuścił na rynek vana Istana (znanego jako MB100), opracowanego wspólnie z Mercedes-Benz. Rok później na rynku zadebiutował Korando.

1997
W 1997 roku firma SsangYong wkroczyła do sektora samochodów osobowych luksusowym autem Chairman.

1997
Jesienią 1997 roku firma SsangYong, jak wszystkie inne koreańskie firmy, mocno ucierpiała na skutek trudnej sytuacji gospodarczej w Azji. Firma połączyła siły z Grupą Daewoo w 1998 roku. Po końcu recesji firma SsangYong odłączyła się od Daewoo i kontynuowała niezaleŜną działalność, czego skutkiem były przeprowadzone na szeroką skalę działania reorganizacyjne, mające na celu rozszerzenie możliwości badawczo-rozwojowych. Sieć dystrybucyjna została zmodernizowana.

2001
W 2001 roku na rynku zadebiutował Rexton. W 2003 roku podążyły za nim: nowy Chairman oraz nowy Rexton z 2,7-litrowym silnikiem Diesla z wtryskiem typu common rail. Rok później na rynku zadebiutowały innowacyjne MPV oraz Rodius. Inne nowe modele z ostatnich dziesięciu lat to Kyron, Actyon oraz Actyon Sports.

2007
W 2007 roku firma SsangYong Motor wprowadziła program New Vision (Nowa Wizja) mający na celu rozwój biznesowy oraz stworzenie grupy prowadzącej działania o zasięgu globalnym w oparciu o wysokiej jakości produkty oraz długoterminowy plan strategiczny.

2010
Po okresie problemów, przyszłość jawi się teraz w jasnych kolorach dzięki planowanej współpracy z firmą Mahindra. SsangYong nieustannie pracuje nad stworzeniem nowych modeli oraz technologii. Wyznaczając Grupę Alcopa na importera SsangYong w Niemczech, Belgii, Holandii, Luksemburgu oraz Polsce oraz, oprócz istniejącej działalności i mportowej Alcopa w Szwajcarii, SsangYong zyskał silnego partnera dystrybucyjnego w waŜnej części Europy.

Grupa Alcopa

Grupa Alcopa to firma rodzinna posiadająca ugruntowaną pozycję jako dystrybutor pojazdów na rynku krajów Beneluxu. Firma została stworzona w 1937 roku przez Alberta Moorkensa. Na początku zajmowała się produkcją i dystrybucją motocykli. W chwili obecnej Alcopa opiera swoją działalność biznesową na czterech filarach: Alcadis – dystrybucja samochodów, Moteo – dystrybucja dwuśladów, EOL dystrybucja mebli biurowych oraz AlcopaImmo – zarządzanie nieruchomościami. Obecnie Alcopa zatrudnia ponad 1 600 osób, pracujących w kilku międzynarodowych przedsięwzięciach zarówno na poziomie importera, jak i sprzedaży detalicznej samochodów. W 2009 roku roczny obrót Grupy wyniósł ponad 1 miliard euro. Obecnie, Alcopa jest importerem marki Hyundai w Belgii, Luksemburgu i Szwajcarii, Suzuki w Belgii i Luksemburgu oraz Isuzu w krajach Beneluksu oraz Polsce. Alcopa sprzedaje ponad 40 000 nowych samochodów rocznie.

Jacek Witkowski, Dyrektor Generalny operacji Alcopy w Polsce: “Mamy wielkie zaufanie do marki SsangYong. Zarząd tej firmy składa się z ludzi bardzo doświadczonych, o szerokiej wiedzy w zakresie dystrybucji samochodów na skalę międzynarodową. Planowana współpraca z firmą Mahindra&Mahindra otwiera szerokie perspektywy rozwoju oraz tworzenia nowych samochodów. Alcopa posiada szeroką wiedzę w dziedzinie importu oraz sprzedaży detalicznej wielu różnych marek, co zapewnia solidny fundament dla działań w Polsce. W chwili obecnej prowadzimy intensywne prace mające na celu rozpoczęcie dystrybucji w Polsce. Rozwój sieci dealerskiej w pierwszym okresie skupimy na dotychczasowych dealerach SsangYong, ale szukamy także innych firm z branży samochodowej, które pomogą nam dalej rozwijać tę markę w Polsce.”

Mahindra & Mahindra

Finalizacja umowy pomiędzy SsangYong a Mahindra&Mahindra planowane jest na koniec 2010 roku. Tym samym wiodący indyjski producent samochodów stanie się udziałowcem większościowym. W swojej ojczyźnie Mahindra jest liderem rynkowym w produkcji pick-upów oraz SUVów. Firma Mahindra została założona w 1945 roku. Na początku zajmowała się produkcją jeepów na licencji Willys. Od tego czasu biznes ten rozrósł się do rozmiarów grupy o obrotach wynoszących 7,1 miliarda dolarów z ponad 100 000 zatrudnionych pracowników na całym świecie. Główne dziedziny prowadzenia działalności gospodarczej to produkcja samochodów i traktorów oraz rozwój informatyki. Firma Mahindra jest także aktywna w dziedzinie usług finansowych, rozwoju infrastruktury, turystyki, handlu i logistyki. Mahindra została niedawno udziałowcem większościowym spółki REVA Electric Car Co Ltd. (Mahindra REVA), stając się tym samym ważnym graczem w dziedzinie samochodów elektrycznych.

Jacek Witkowski: “Przejęcie firmy SsangYong przez koncern Mahindra to bardzo pozytywne wydarzenie dla obydwu stron. SsangYong uzyskuje nową swobodniejszą przestrzeń finansową umożliwiającą dalszy rozwój gamy Korando, a przede wszystkim nowych modeli. Mahindra zaś zapewnia sobie dostęp do międzynarodowej sieci dystrybucji SsangYong’a oraz zyskuje dostęp do know-how w zakresie konstrukcji nowoczesnych pojazdów.“

źródło: SsangYong

Leave A Comment