Nowe Porsche 911 Speedster – tylko 356 sztuk

Bardzo niski, bardzo sportowy i bardzo rzadki. Porsche wprowadza ściśle limitowaną edycję nowego 911 Speedster. Formą hołdu złożonego pierwszemu modelowi Porsche noszącemu nazwę Speedster tj. 356 Speedster, będzie ograniczenie liczby egzemplarzy nowego modelu do 356 sztuk. Ten dwumiejscowy samochód wyraźnie różni się od innych członków rodziny 911.

Nowe Porsche 911 Speedster - tylko 356 sztuk Nowe Porsche 911 Speedster - tylko 356 sztuk Nowe Porsche 911 Speedster - tylko 356 sztuk Nowe Porsche 911 Speedster - tylko 356 sztuk

Jego wyjatkowość określają elementy nawiązujące do najlepszej tradycji marki: niższa o 60 mm, silniej nachylona przednia szyba, spłaszczona, rasowo sportowa linia ręcznie składanego dachu oraz charakterystyczna pokrywa bagażnika, ukształtowana w dwa podłużne wybrzuszenia. To sprawia, że nadwozie nowego modelu z napędem na tylne koła, poszerzone o 44 mm na wysokości tylnej osi, wyróżnia się jeszcze bardziej. Światowa premiera nowego Porsche 911 Speedster odbędzie się na początku października, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

Nowe Porsche 911 Speedster - tylko 356 sztuk Nowe Porsche 911 Speedster - tylko 356 sztuk Nowe Porsche 911 Speedster - tylko 356 sztuk

Nowe 911 Speedster łączy cechy klasyczne dla tego typu samochodów sportowych Porsche z kolejną poprawą osiągów w stosunku do obecnej generacji 911. Jego sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra rozwija moc 408 KM (300 kW) tj. o 23 KM więcej niż model 911 Carrera S. Natomiast średnie zużycie paliwa na poziomie 10,3 l/100 km w NEDC (Nowym Europejskim Cyklu Jazdy) sprawia, że nowy Speedster jest nie mniej wydajny niż 911 Carrera S Cabriolet.

Oszczędność ta jest zasługą systemu Porsche Intelligent Performance. Za przekazanie napędu na tylne koła odpowiada siedmiobiegowa skrzynia PDK (Porsche Doppelkupplung), współpracująca z montowanym standardowo dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. W standardzie dostępny jest także system aktywnego zawieszenia PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz hamulce kompozytowo-ceramiczne PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Do tego dodać należy wzorcową ochronę kierowcy i pasażera, jaką zapewnia nowy 911 Speedster. Specjalnie do tego modelu konstruktorzy Porsche dokonali dalszych udoskonaleń pałąka ochronnego, który jest standardowym elementem we wszystkich modelach Porsche ze składanym dachem.

Twórcą koncepcji obecnego Speedstera jest Porsche Exclusive – oddział firmy specjalizujący się w projektowaniu szczególnie atrakcyjnych, zindywidualizowanych egzemplarzy i krótkich serii. Model 911 Speedster uświetni 25-lecie Porsche Exclusive, które obchodzone będzie w roku 2011. Po raz kolejny, po cieszącym się wielkim powodzeniem modelu 911 Sport Classic, pokaże poziom kompetencji tego działu w zakresie produkcji małoseryjnej. Aby spełnić najwyższe oczekiwania klientów, Porsche Exclusive zamontowało w modelu 911 Speedster niemal kompletne wyposażenie opcjonalne serii 911. Atrakcyjność samochodu podnosi wnętrze odznaczające się niezwykle starannym, ręcznym wykończeniem z gładkiej czarnej skóry i szeregiem wyłącznych dla Speedstera detali, utrzymanych w kolorze nadwozia. Należą do nich skórzane boczki foteli oraz ozdobne wzory szachownicowe w środkowej partii regulowanych sportowych siedzeń, przypominające flagi wyścigowe.

Sportowego posmaku nadaje także kolor nadwozia Pure Blue, opracowany specjalnie dla Speedstera. Tworzy on intrygujący kontrast z przyciemnionymi kloszami reflektorów, ich czarnymi obwódkami, czarną opaską przedniej szyby i innymi czarnymi detalami wykończenia. Na życzenie i bez dopłaty samochód można otrzymać w białym kolorze Carrara White. Kolejnymi wyróżnikami Speedstera są: specjalny przedni spojler oraz dedykowane temu modelowi progi i wyrazisty tylny zderzak.

Serię Speedster zapoczątkował w 1953 r. purystyczny samochód sportowy oparty na Porsche 356, z dwoma fotelami kubełkowymi, drzwiami z lekkimi, przesuwnymi szybami z pleksi i obniżoną, elegancko ukształtowaną owiewką. Odrodzeniem tej tradycji stał się w 1988 r. Speedster oparty na modelu 911 Carrera. Nowością, jaką wniósł on do modelu określanego tą nazwą, było zastosowanie po raz pierwszy charakterystycznej pokrywy bagażnika, ukształtowanej w dwa podłużne wybrzuszenia. Kolejny etap ewolucji Speedstera, z lat 1993/1994, bazował na ówczesnym modelu 911 Carrera.

Sprzedaż nowego Porsche 911 Speedster rozpocznie się w Polsce w grudniu 2010 roku.

źródło: Porsche

Leave A Comment