Nowe Porsche 911 Carrera GTS

Nowe Porsche 911 Carrera GTS z silnikiem o mocy 408 KM, wyjątkową dynamiką i specjalnym sportowym wyposażeniem plasuje się na szczycie linii modelowej Carrera. Dzięki silnikowi o pojemności 3,8 l. i mocy wyższej od wersji 911 Carrera S o 23 KM, nowe GTS, dostępne jako Coupé i Cabriolet, zbliża się pod względem osiągów do 435-konnej wersji 911 GT3.

Nowe Porsche 911 Carrera GTS Nowe Porsche 911 Carrera GTS Nowe Porsche 911 Carrera GTS Nowe Porsche 911 Carrera GTS

Zwiększony potencjał sportowy idzie w parze z naciskiem na oszczędność: system Porsche Intelligent Performance zapewnia nowemu modelowi zużycie paliwa na poziomie nie wyższym od Carrery S (wg NEDC tj. Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy). Również jego cena jest bardzo atrakcyjna, ze względu na bogate wyposażenie standardowe. Światowa premiera nowego Porsche 911 Carrera GTS odbędzie się na początku października na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Nowe Porsche 911 Carrera GTS Nowe Porsche 911 Carrera GTS Nowe Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS jako jedyny model w rodzinie Carrera łączy klasyczny napęd na tylne koła z nadwoziem wersji Carrera 4, szerszym o 44 mm od wersji tylnonapędowych. Samochód ma także szerszy rozstaw kół, a ponadto od standardowych wersji Carrera wyróżnia go szereg innych szczegółów wizualnych i rozwiązań technicznych, np. 19-calowe felgi RS Spyder z centralną nakrętką, lakierowane na czarno, z rantem obręczy wykończonym na wysoki połysk, a na tylnej osi opony 305/30 R19.

Do cech charakterystycznych GTS należą także przedni zderzak w SportDesign z czarnym spojlerem, specjalne progi, również lakierowane na czarno oraz logo Carrera GTS na drzwiach i pokrywie silnika, czarne lub srebrne, zależnie od koloru nadwozia. Czarnym kolorem wykończona jest także wnęka pomiędzy rurami wydechowymi. We wnętrzu, oferowanym standardowo w kolorze „black Alcantara”, wewnętrzna cześć fotela kierowcy i pasażera pokryte są czarną Alcantarą. Ten sam luksusowy materiał użyty jest w zdominowanej przez kolor czarny sportowej kabinie GTS we wszystkich miejscach kontaktu kierowcy i pasażera z pojazdem, takich jak trójramienna kierownica SportDesign, lewarek zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego.

W dziedzinie rozwiązań technicznych szczególną uwagę zwrócono na konstrukcję układu dolotowego w silniku bokser o pojemności 3,8 l. i mocy 408 KM. Specjalny kolektor ssący z komorą rezonansową wyposażony jest

w sześć sterowanych podciśnieniowo przepustnic, które powyżej określonej prędkości obrotowej zmieniają geometrię układu dolotowego, podnosząc wartości mocy i momentu obrotowego (w kolektorze Carrery S znajduje się tylko jedna taka przepustnica). Dzięki temu maksymalny moment obrotowy 420 Nm występuje już przy 4200 obr./min. czyli o 200 obrotów niżej niż w wersji Carrera S. Podwyższeniu osiągów sprzyja także sportowy układ wydechowy GTS z dwiema rurami, których obudowy zewnętrze pomalowane są na czarno, a wewnętrzne rury, pokryte powłoką nanocząsteczkową, polerowane są dodatkowo od zewnątrz.

Carrera GTS wyposażona jest standardowo w ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach do przodu, a na życzenie otrzymać można skrzynię PDK (Porsche Doppelkupplung). W porównaniu do Carrery S, prędkość maksymalna wersji ze skrzynią ręczną wzrasta o 4 km/h i wynosi 306 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h skraca się o 0,1 s., wynosząc w wersji GTS Coupé ze skrzynią PDK i trybem Sport Chrono Package Plus ustawionym w pozycji Sport Plus 4,2 s. Zużycie paliwa Carrery GTS ze skrzynią PDK w NEDC wynosi 10,2 l/100 km, a emisja CO2 to 240 g/km.

Sprzedaż nowego Porsche 911 Carrera GTS w wersjach Coupé i Cabriolet rozpocznie się w Polsce w grudniu 2010 roku.

źródło: Porsche

Leave A Comment