Evergreen – gramy w zielone

W 2010 roku, 40 lat po stworzeniu samodzielnej firmy i jednocześnie świętując 140 lat istnienia marki wraz z całą grupą Mitsubishi, – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wyznacza sobie nowy, strategiczny kierunek działania.

Evergreen - gramy w zielone Evergreen - gramy w zielone Evergreen - gramy w zielone
Ewolucja

Obserwując od dziesięcioleci ewolucję rynku samochodowego i otrzymując mocne sygnały od swoich europejskich klientów, w MMC postanowiono zrezygnować z koncentrowania się na samochodach segmentu SUV, przy ograniczonej ofercie samochodów przeznaczonych na utwardzone drogi i skierować firmę w stronę produkcji niekonwencjonalnych, przyjaznych dla środowiska samochodów osobowych i uterenowionych, nie rezygnując jednak z obecności na rynku prawdziwych samochodów terenowych.

Dbając o kondycję rynkową swojego wiecznego przeboju Pajero* i przeznaczonego do trudnych warunków terenowego pikapa L200 z napędem 4×4, od roku 2007 zaczęto odnawiać i poszerzać gamę modeli przeznaczonych do poruszania się po asfaltowych drogach.

Wszystkie te pojazdy zaprojektowane zostały według najnowszych standardów i wyposażone w odpowiednie ekologiczne technologie, właściwe dla ich pozycji rynkowej:

Segment A: -> i-MiEV = napęd elektryczny

Segment B: -> Colt = pakiet “ClearTec” obniżający emisję CO2, łącznie z “Automatic Stop & Go”

Segment C: -> nowy Lancer = całkowicie nowy silnik “4N1” (“4N13” o pojemności 1.8) Euro-5 Diesel -> ASX (kompaktowy crossover) = całkowicie nowy silnik “4N1” (“4N13” o pojemności 1.8) Euro-5 Diesel

Segment D: -> Outlander (średniej wielkości crossover) = całkowicie nowy silnik “4N1” (“4N14” o pojemności 2.2) Euro-5 Diesel

Nowy porządek

Samochody te wspierają zmianę oferty rynkowej w Europie, gdzie jej szczególnym znakiem jest pionierski model i-MiEV oznaczający wejście Mitsubishi Motors do segmentu A, podczas gdy ASX oraz Outlander będą wykorzystywały ogromną popularność samochodów segmentu crossover w Europie:

 
Osobowe

Crossover

SUV
Segment A i-MiEV
Segment B Colt
Segment C Lancer ASX
Segment C Outlander
Specjalne Lancer Evolution Pajero / L200

Na górnym końcu skali w dobrej formie pozostają legendarny Lancer Evolution, Pajero* oraz L200, które przy okazji przypominają, że Mitsubishi produkuje bardzo dynamiczne i ekstremalnie wytrzymałe samochody.

Cel na 2020

Starannie przemyślana przyszłość gamy modelowej wspiera program ochrony środowiska “Mitsubishi Motors Group Environmental Vision 2020”, którego wyrazem jest nowe światowe motto MMC Drive@earth**.

Nowe motto jest i będzie wprowadzane krok po kroku w życie i już zaczyna się przekładać na całkowicie realne produkty, jak i-MiEV (który dzisiaj ma swoją premierę w Paryżu), czy innowacyjna rodzina czystych silników Diesla „4N1” przeznaczonych do modeli ASX, Lancer i Outlander, które również pokazywane są na Salonie Samochodowym w Paryżu.

W średniej perspektywie powyższy kierunek będzie kontynuowany poprzez wprowadzenie samochodu elektrycznego. który będzie jedną z wersji przygotowywanego właśnie światowego samochodu kompaktowego „Global Small” przeznaczonego na rynki różnych kontynentów, a także przez pierwszy produkcyjny samochód MMC łączący hybrydowy napęd z możliwością ładowania akumulatorów na postoju. Premiera tego samochodu planowana jest na rok 2013, a zapowiedzią zastosowanych w nim nowatorskich rozwiązań był zaprezentowany w 2009 roku na salonach samochodowych Concept-PX MiEV.

Generalnie MMC będzie poszukiwać sposobów obniżania wpływu swoich produktów na środowisko w całym okresie powstawania i eksploatacji produktu, uwzględniając również działalność korporacyjną i przemysłową, dążąc do osiągnięcia zaplanowanych na rok 2020 celów. Zamierzenia do zrealizowania na 50 rocznicę utworzenia MMC są bardzo konkretne:

– uzyskanie co najmniej 20% udziału samochodów elektrycznych I hybrydowych z doładowywaniem zewnętrznym w ogólnym wolumenie produkcji firmy,
– obniżenie średniej emisji CO2 przez samochody Mitsubishi sprzedawane na całym świecie o 50%, w porównaniu do poziomu z roku 2005,
– obniżenie emisji CO2 przy produkcji samochodu o 20% w porównaniu do poziomu z roku 2005.

Pracując razem

Wiedząc, że samochody elektryczne i hybrydowe z doładowaniem zewnętrznym mogą bardzo istotnie przyczynić się do redukcji emisji CO2 w sektorze transportowym, nie można zapominać, że ich wprowadzanie na globalne rynki w zasadniczy sposób będzie uzależnione od dostępnej infrastruktury, w tym terminali ładowania akumulatorów.

Z tego właśnie powodu, obok swoich innych działań, Mitsubishi Motors Corporation stało się jednym z członków-założycieli stowarzyszenia CHAdeMO, którego cele obejmują promowanie pojazdów elektrycznych poprzez usprawnienia techniczne wprowadzane do urządzeń szybkiego ładowania akumulatorów, standaryzację metod ładowania akumulatorów oraz upowszechnianie wśród swoich członków wiedzy na temat instalacji szybkiego ładowania.

Stowarzyszenie założyło oficjalnie 15 marca 2010 pięć firm***, a już obecnie CHAdeMO jest organizacją znaczącą w skali globalnej, mającą ponad 230 członków (i ponad 30 tzw. obserwatorów), wśród których znajdują się firmy, agencje rządowe, a w szczególności producenci samochodów, dostawcy energii elektrycznej, producenci terminali ładowania akumulatorów, firmy obsługujące takie terminale, a także inne grupy wspierające działalność stowarzyszenia. Więcej informacji o działalności CHAdeMO można znaleźć pod internetowym adresem: http://www.chademo.com/indexa.html

———————————————-

*Montero w Hiszpanii / Shogun w Wielkiej Brytanii

** Drive@earth:
– “Drive” – jazda, tradycyjny dla Mitsubishi akcent na dynamikę i przyjemność podróży, a także na samą mobilność.
– “@” – znak czasów, w których żyjemy.
– “earth” – Ziemia, jako źródło życia oferujące niewyobrażalne bogactwo krajobrazów, które warto poznawać.

*** MITSUBISHI MOTORS CORPORATION (Mitsubishi Motors), TOYOTA MOTOR CORPORATION (Toyota), NISSAN MOTOR COMPANY (Nissan), FUJI HEAVY INDUSTRIES Ltd. (Fuji Heavy Industries) oraz THE TOKYO ELECTRIC POWER COMPANY, INC.(TEPCO).

źródło: MMC

Leave A Comment