BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010

29 września 2010
Bez kategorii, BMW Nowości

Imponująca estetyka i doskonała wydajność to typowe cechy najnowszej gamy modeli ekskluzywnych samochodów BMW. Nowymi modelami i konstrukcjami marka BMW zaprezentuje na Mondial de l’Automobile 2010 w Paryżu logiczną kontynuację swojej strategii rozwoju, opartą na powyższych dwóch cechach.

BMW 6 COUPE
BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010

Samochody wzbudzające pożądanie przez wysokiej jakości stylistykę i łączące w sobie wyjątkową wydajność z niedoścignioną oszczędnością paliwa i niskimi wartościami emisji oferują typową radość z jazdy BMW patrzącą w przyszłość, zapewniając jednocześnie rentowny wzrost firmy na rynkach światowych.

Najnowszą ofensywą marki jest nowy model BMW X3, którego światowa premiera będzie znacząca wśród najważniejszych punktów programu Salonu Samochodowego w Paryżu 2010. Nowa generacja pierwszego samochodu typu SAV w tym segmencie kontynuuje sukces swojego poprzednika (z wynikiem sprzedaży światowej przekraczającej 600.000 modeli) dzięki zoptymalizowanej pod każdym względem substancji produktowej. Nowy model BMW X3 wchodzi na scenę ze sportową i elegancką stylistyką oraz największym wnętrzem i przestronnością w swojej klasie. W dalszym ciągu umacnia swoją czołową pozycję na rynku w zakresie dynamiki, oferując znacznie ulepszone funkcje komfortu, a dzięki technologii BMW EfficientDynamics zapewnia najlepszy poziom zużycia paliwa i emisji wśród wszystkich konkurentów.

BMW X3
BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010

Na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 marka BMW udokumentuje swoją pasję w dążeniu do estetyki i dynamiki światową premierą luksusowego modelu studyjnego samochodu 2+2. Model BMW Concept serii 6 Coupé ucieleśnia nową, przyszłościową definicję radości ze sportowej jazdy i ekskluzywności zgodnie z założeniami marki. Ten model studyjny posiadający cechy klasycznego coupé BMW czerpie pomysły z ponad 70-letniej tradycji. Kontynuując aktualny język stylistyczny, model ten posiada harmonijnie linie i kształt wyrażający dynamiczną moc, przypominającą naturalny ruch fal.

Wielce udany debiut rynkowy nowego BMW serii 5 Limuzyna oraz BMW serii 5 Touring demonstruje, jak cechy marki, takie jak estetyka, dynamika i wydajność, mogą zostać umiejętnie połączone, by stworzyć pożądany samochód w klasie wyższej segmentu średniego. Na Salonie Samochodowym w Paryżu zostaną również zaprezentowanie dodatkowe opcje silników oraz odbędzie się premiera systemu BMW xDrive – „inteligentnego” napędu na cztery koła. Ponadto zaplanowano światową premierę pakietu M Sports dostępnego dla wersji Limuzyna i Touring BMW serii 5. W odniesieniu do BMW serii 5 Gran Turismo system napędu na cztery koła xDrive również kontynuuje swój rozwój: w przyszłości system ten będzie można połączyć ze wszystkimi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi dostępnymi dla tego modelu.

W najnowszej palecie modeli marka BMW prezentuje samochody w każdym segmencie, które są niezwykłym połączeniem radości z jazdy i zużycia paliwa. Ten niepowtarzalny status w konkurencyjnym środowisku uzyskano dzięki strategii BMW EfficientDynamics oraz różnorodności koncepcji w odniesieniu do przyszłościowej mobilności. Modelem kierującym się w stronę motoryzacji wolnej od CO2 jest model studyjny BMW Concept ActiveE, który na rynku francuskim zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010. Ten model studyjny, stworzony w oparciu o BMW serii 1 Coupé, jest wyposażony w całkowicie elektryczny napęd oraz innowacyjną technologię magazynowania energii elektrycznej, co oprócz zwinności kojarzonej z marką BMW daje mu zasięg do 240 km.

Fascynująca wizja: BMW Concept serii 6 Coupé.

Radość ze sportowej jazdy oraz ekskluzywny charakter klasy premium samochodu 2+2 zostały ponownie zdefiniowane w modelu BMW Concept serii 6 Coupé. Ten model studyjny, którego pierwsza odsłona odbędzie się na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010, podkreśla zmieniające się możliwości marki w odniesieniu do tworzenia sportowych, eleganckich modeli coupé. Jednocześnie model ten toruje drogę nowej interpretacji kategorii samochodu definiowanego przez estetykę i dynamikę.

Elegancka i autentyczna stylistyka BMW Concept serii 6 Coupé wyraża również maksymalnie sportowy charakter modelu, który związany jest z niedoścignionymi kompetencjami w zakresie silnika i układu jezdnego. Model studyjny ukazuje klasyczne akcenty stylistyczne modeli BMW coupé, takie jak długa pokrywa silnika, krótki zwis przedni, przesunięta w tył przestrzeń pasażerska, duży rozstaw osi i sylwetka o długim profilu i dynamicznej linii dachu. Główne linie nadwozia biegną wzdłuż całej długości samochodu, podczas gdy poszczególne sekcje nadwozia zlewają się ze sobą, jak gdyby były wykonane z jednego elementu.

BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010

Precyzyjnie poprowadzone linie kształtują strukturę powierzchni nadwozia, biegnąc wzdłuż zmiennych wklęsłych i wypukłych konturów. Kontrapunkt pomiędzy liniami i powierzchniami nadaje modelowi BMW Concept serii 6 Coupé naturalną sportową aurę. To przeplatanie się form liniowych i plastycznych zostało zainspirowane ruchem fal na powierzchni morza targanego wiatrami oraz przypływami i odpływami fal.

Innowacyjne zwiększenie bezpieczeństwa: diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów.

Jednym z przekonujących szczegółów tego modelu studyjnego są nowo zaprojektowane reflektory wyposażone w technologię diodową. Całkowicie diodowe reflektory zastosowane pierwszy raz w marce BMW emitują uderzająco jasne, białe światło, zapewniające intensywne i precyzyjne oświetlenie drogi. Ponadto są wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów. Światła dzienne, mające formę świetlnych pierścieni diodowych, jeszcze bardziej podkreślają charakterystykę i niepowtarzalną stylizację przodu.

Typowe lampy tylne w kształcie litery L modelu BMW Concept serii 6 Coupé tworzą wizualne połączenie pomiędzy bokami a tyłem samochodu. Wewnątrz lamp diodowe listwy świetlne tworzą znany wygląd nocny BMW, efekt podkreślony przez dolny zespół lampy w kształcie litery L. Kierunkowskaz, tylne światło oraz światła stop również są diodowe.

Wnętrze BMW Concept serii 6 Coupé jest zdefiniowane przez funkcjonalność, elegancję i ekskluzywność. Ponadto koncepcja kokpitu i przestrzeni wokół konsoli środkowej zorientowanej na kierowcy, tak typowa dla BMW – będąca również kluczową cechą charakterystyczną sportowego coupé – została wykonana wyjątkowo stylowo. Dalszym innowacyjnym akcentem jest niezależny, 10,2-calowy, kolorowy wyświetlacz systemu iDrive, znajdujący się na środku deski rozdzielczej. Model studyjny został również wyposażony w wyświetlacz Head Up znany z modeli firmy BMW, oferujący niedoścignioną funkcjonalność. Maksymalną przyjemność słuchania gwarantuje system hi-fi zaprojektowany specjalnie z myślą o modelu BMW Concept serii 6 Coupé, wykonany z wysokiej jakości komponentów stworzonych przez duńskich specjalistów z firmy Bang & Olufsen.

Światowa premiera w Paryżu: nowy model BMW X3.

Nowe BMW X3 staje do swojego światowego debiutu na Salonie Samochodowym w Paryżu jako następca prawdziwego bestsellera. W porównaniu ze swoim udanym poprzednikiem nowy model SAV zapewnia jeszcze większą zwinność i komfort jazdy. Odczuwalnie zwiększona przestrzeń wewnętrzna oraz miejsce na bagaż są szczególnie ważne dla pasażerów podróżujących z tyłu, ale również w przestrzeni bagażowej. Dzięki ładowności zwiększającej się teraz od 550 do 1600 litrów oraz tylnej kanapie składanej w stosunku 40 : 20 : 40 nowe BMW X3 dostarcza więcej przestrzeni i wszechstronności niż którykolwiek konkurent w tej klasie.

BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 BMW na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010

Stylistyka nadwozia nowego BMW X3 emanuje miejską elegancją i solidną wszechstronnością. Połączenie płaskiego przodu samochodu z podniesionym tyłem tworzy dynamiczny, klinowy wygląd samochodu z boku, który podkreśla jego sportową stylistykę. Wklęsłe i wypukłe powierzchnie zostały podkreślone wyrazistymi liniami, nadającymi nadwoziu wygląd skrupulatnie wymodelowanej rzeźby. Elementami przodu BMW X3 nadającymi mu pewny wygląd siebie są grill atrapy chłodnicy, duże reflektory, masywny pas przedni oraz maska z sześcioma liniami konturowymi płynnie przechodzącymi w podwójną „nerkę” atrapy chłodnicy.

Przestronna i wszechstronna koncepcja przestrzeni w połączeniu z wysokiej jakości materiałami i powierzchniami o charakterystycznych konturach nadają wnętrzu BMW X3 nowoczesność, najwyższej klasy styl i inteligentną funkcjonalność. Podwyższona pozycja foteli ułatwia wsiadanie i optymalizuje obserwację ruchu na drodze. Zarówno z przodu, jak i z tyłu BMW X3 wyposażone jest w liczne schowki, stoliki i uchwyty na napoje, a ponadto trzy tylne siedzenia oferują znakomity komfort jazdy dzięki znacznie zwiększonej przestrzeni na nogi i na wysokości łokci w porównaniu z poprzednim modelem.

BMW EfficientDynamics: nowoczesny układ napędowy i funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika zastosowana po raz pierwszy dla silnika sześciocylindrowego i 8-stopniowej przekładni automatycznej.

W chwili wprowadzania modelu BMW X3 na rynek dostępne będą dwa najnowocześniejsze silniki. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny w nowym modelu BMW X3 xDrive20d o mocy 135 kW/184 KM, przewyższający swojego poprzednika o 5 kW, przy jednoczesnym zmniejszeniu średniego zużycia paliwa w cyklu pomiarowym UE o 14%, do 5,6 l/100 km. Nowy model BMW X3 xDrive35i jest napędzany sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o mocy 225 kW/306 KM.

Nowy model BMW X3 xDrive35i jest wyposażony w standardzie w 8-stopniową przekładnię automatyczną. Ta opcja – będąca również wyjątkiem wśród konkurentów – jest dostępna dla BMW X3 xDrive20d jako alternatywa dla standardowej sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Po raz pierwszy przekładnia automatyczna została połączona z funkcją automatycznego włączania i wyłączania silnika, która automatycznie wyłącza silnik podczas postoju na skrzyżowaniu lub w korkach ulicznych. Gdy tylko pedał hamulca zostaje zwolniony, silnik zostaje uruchomiony ponownie.

Nowa konstrukcja zawieszenia, zoptymalizowany układ xDrive, opcjonalna funkcja Drive Dynamic Control.

Nowe BMW X3 zostało w standardzie wyposażone w stały układ napędu na cztery koła BMW xDrive. Dzięki wprowadzeniu innowacyjnych zmian mających na celu zwiększenie dynamiki jazdy, technologia „inteligentnego” napędu na cztery koła optymalizuje nie tylko trakcję, ale przede wszystkim prowadzenie samochodu na zakrętach. Nawet podczas równomiernej jazdy na zakręcie większy procent momentu obrotowego przenoszony jest na tylną oś. Z opcjonalnym układem Performance Control zwinne prowadzenie nowego modelu BMW X3 zostaje jeszcze bardziej ulepszone.

Technologia zawieszenia nowego modelu BMW X3 to całkowicie nowe rozwiązanie. Połączenie osi przedniej z podwójnymi wahaczami z pięciowahaczową osią tylną jest idealną podstawą optymalizacji zwinności i komfortu w równej mierze. Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), wprowadzone po raz pierwszy w modelu BMW X, również znacznie przyczynia się do precyzyjnych reakcji samochodu. Nowo zaprojektowany sportowy układ kierowniczy, dostępny w wyposażeniu dodatkowym, zmniejsza stopień ruchu kierownicą wymagany do wykonania ostrego skrętu przednich kół.

Dynamiczna kontrola amortyzatorów, będąca wyposażeniem dodatkowym dla nowego modelu BMW X3, zapewnia elektroniczną regulację amortyzatorów, które dostosowują się zarówno do warunków panujących na drodze, jak i do stylu jazdy kierowcy. Kierowca może wprowadzić ustawienie amortyzatorów za pomocą układu Drive Dynamic Control. Ta funkcja, dostępna po raz pierwszy dla modelu BMW X3, daje kierowcy możliwość ustawienia pojazdu w trybach NORMAL, SPORT czy SPORT+ za pomocą odpowiedniego przycisku umieszczonego na konsoli środkowej.

Niepowtarzalne systemy wspomagania w BMW ConnectedDrive.

Zakres systemów wspomagania oferowanych przez BMW ConnectedDrive jest niedościgniony w tej klasie. W ofercie dla BMW X3 dostępne są między innymi: wyświetlacz Head Up, reflektory adaptacyjne, asystent świateł drogowych, tempomat z funkcją hamowania (w standardzie dla modelu BMW X3 xDrive35i) oraz kamera cofania z funkcją Top View. Dalsze wyposażenie dodatkowe dla nowego modelu BMW X3 to począwszy od 2-strefowej klimatyzacji automatycznej i panoramicznego szklanego dachu oraz wysokiej jakości systemu audio i systemu nawigacji Professional z pamięcią na twardym dysku, aż do automatycznego otwierania tylnej klapy oraz haka holowniczego z elektrycznie skręcaną głowicą. Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentowany zostanie również pakiet sportowy M do nowego BMW X3, który będzie dostępny od 2011 r.

Nowe silniki i układ xDrive nadają większej różnorodności modelom BMW serii 5.

Natychmiast po wprowadzeniu na rynek nowe BMW serii 5 Touring pojawi się na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 z kilkoma dodatkowymi wersjami silników – trzecim silnikiem benzynowym i dwoma dodatkowymi silnikami wysokoprężnymi. Nowy model BMW 528i Touring posiada układ bezpośredniego wtrysku paliwa High Precision Injection i moc 190 kW/258 KM, natomiast nowy model BMW 525d Touring jest napędzany trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 150 kW/204 KM. Sześciocylindrowy rzędowy silnik w nowym modelu BMW 535d Touring, posiadający moc 220 kW/300 KM, wyposażony został w technologię BMW TwinPower Turbo.

Ponadto dwa warianty modelu wyposażone w „inteligentny” system napędu na cztery koła BMW xDrive będą również miały swoją światową premierę w Paryżu. W nowym modelu BMW 535i xDrive Touring napęd sześciocylindrowego rzędowego silnika o mocy 225 kW/306 KM i technologią BMW TwinPower Turbo, układem High Precision Injection oraz układem VALVETRONIC jest rozdzielany na przednie i tylne koła w sposób zmienny. W nowym modelu BMW 530d xDrive Touring napęd z sześciocylindrowego rzędowego silnika wysokoprężnego o mocy 180 kW/245 KM jest rozdzielany w podobny sposób. Oba modele zostaną wprowadzone na rynek wiosną 2011 r.

Jako najmocniejsza jednostka wysokoprężna wśród silników BMW, sześciocylindrowy rzędowy silnik z technologią BMW TwinPower Turbo może pochwalić się imponującą siłą napędową oraz wydajnością. Układ napędu na cztery koła xDrive debiutuje spektakularnie w nowej wersji limuzyny BMW serii 5; jest od razu dostępny dla najwyższego modelu oraz po raz pierwszy połączony z ośmiocylindrowym silnikiem, w jaki wyposażone są te modele. W modelu BMW 550i xDrive Limuzyna ten stały, sterowany elektronicznie układ napędu na cztery koła łączy swoje siły z jednostką V8 o mocy 300 kW/407 KM z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz 8-stopniową przekładnią automatyczną. Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu firma BMW zaprezentuje dwa dodatkowe warianty napędu na cztery koła dla limuzyny biznesowej. Podążając za dwoma modelami Touring z układem xDrive, ten „inteligentny” układ napędu na cztery koła został również połączony w modelu BMW 535i xDrive Limuzyna z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem o mocy 225 kW/306 KM, a w modelu BMW 530d xDrive Limuzyna z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 180 kW/245 KM. Tak samo jak warianty modelu BMW serii 5 Touring, te dwa modele zostaną również wprowadzone na rynek wiosną 2011 r.

W przypadku BMW serii 5 Gran Turismo wybór modeli z napędem na cztery koła jest jeszcze większy. Dostępne jednostki napędowe składają się z ośmiocylindrowego silnika benzynowego mocy 300 kW/407 KM, sześciocylindrowego silnika benzynowego o mocy 225 kW/306 oraz dwóch sześciocylindrowych silników wysokoprężnych o mocach odpowiednio 220 kW/300 KM i 180 kW/245 KM. Tak jak w najwyższym modelu BMW 550i xDrive Gran Turismo oraz BMW 530d xDrive Gran Turismo, układ „inteligentnego” napędu na cztery koła jest teraz dostępny dla pozostałych dwóch modeli sześciocylindrowych. Dzięki wersji BMW 550i xDrive Limuzyna, wprowadzeniu na rynek modeli BMW 535i xDrive Gran Turismo i BMW 535d xDrive Gran Turismo jesienią 2010 r. oraz wprowadzeniu wiosną 2011 r. na rynek najnowszych wersji modeli Limuzyna i Touring, modeli BMW serii 5 wyposażonych w napęd na cztery koła będzie już w sumie dziewięć.

Poza tym osoby odwiedzające Salon Samochodowy w Paryżu zobaczą markę BMW oferującą dalsze innowacje, stworzone dla modelu BMW serii 5 Limuzyna i BMW serii 5 Touring. Dzięki otwieraniu klapy tylnej bez użycia rąk – funkcji skonstruowanej jako element BMW ConnectedDrive – załadunek samochodu został ułatwiony w niepowtarzalny sposób. Jako element dostępu komfortowego funkcja ta pozwala na automatyczne otwieranie klapy bagażnika aktywowane ruchem nogi, który wykrywany jest przez czujniki znajdujące się w zderzaku. Dzięki temu podczas przenoszenia kilku przedmiotów lub szczególnie dużego bagażu klient nie musi ich stawiać na podłożu, by otworzyć ręką klapę bagażnika. Funkcja otwierania klapy tylnej bez użycia rąk będzie dostępna dla obu modeli jesienią 2011 r.

Optymalna dynamika: paleta produktów BMW M GmbH.

Jesienią 2010 r. paleta produktów BMW M GmbH zostanie jeszcze bardziej rozszerzona. Na Salonie Samochodowym w Paryżu zadebiutują nowo zaprojektowane komponenty doposażenia M Performance dostępne w programie akcesoriów BMW, które nadadzą modelowi BMW X3 dodatkowej indywidualności i ulepszą jego potencjał dynamiczny.

Dynamiczny charakter nowego modelu BMW serii 5 Limuzyna i nowego BMW serii 5 Touring może zostać podkreślony pakietem sportowym M, zaprojektowanym specjalnie dla każdego z tych modeli. Pakiet sportowy M dla modeli BMW X3 będzie można również obejrzeć na Salonie Samochodowym w Paryżu, nim zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie 2010. Paleta produktów BMW Individual obejmuje również nowe, atrakcyjne dodatki do BMW serii 7 i BMW serii 5.

Strategia BMW EfficientDynamics ustanawia standardy i otwiera nowe możliwości.

Strategia rozwoju BMW EfficientDynamics oferuje nowe wyrażenie typowej dla marki radości z jazdy wraz z dodatkowymi możliwościami zmniejszenia zużycia paliwa i emisji. Najnowsze osiągnięcia oraz długoterminowe prognozy zostaną przedstawione na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010. Wyjątkowo oszczędne nowe silniki oraz dalsza optymalizacji technologii związanych z układem napędowym, ukierunkowanych na zmniejszanie zużycia paliwa zapewniają, że firma BMW ma możliwość zaoferowania maksymalnej radości z jazdy i oszczędności w każdym segmencie. Pionierskie modele studyjne wskazują drogę w kierunku dalszej redukcji zużycia paliwa i emisji oraz – docelowo – motoryzacji wolnej od CO2. Marka BMW prowadzi działania, by osiągnąć ten cel poprzez stosowanie wodoru jako źródła energii, jednocześnie nadal rozwijając elektryczne układy napędowe.

Wprowadzenie na rynek nowego modelu BMW X3 stanowi kolejny krok w kierunku wprowadzania technologii BMW EfficientDynamics jako standardu w całym wachlarzu dostępnych modeli. Po raz pierwszy funkcja Auto Start Stop jest teraz dostępna w połączeniu z silnikiem sześciocylindrowym, a klienci mogą ją zamówić w nowym BMW X3 nie tylko w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ale również z 8-stopniową przekładnią automatyczną. Nowa wersja udanego modelu SAV jest również pierwszym modelem BMW X wyposażonym w układ kierowniczy ze wspomaganiem elektromechanicznym. W tym układzie wspomaganie jest generowanie przez silnik elektryczny, który jest uruchamiany tylko, gdy wspomaganie jest potrzebne, co znacznie przyczynia się do zmniejszenia ilości potrzebnej energii.

Jesienią 2010 r. wszystkie modele firmy BMW będą spełniały normę emisji spalin Euro 5. A liczba modeli, które – wyposażone w dodatkową technologię BMW BluePerformance – już spełniają wymogi normy Euro 6, wchodzącej w życie w 2014 r., wzrosła ponownie. Nowy model BMW 530d Touring dołącza do modeli BMW 530d Limuzyna, BMW 320d Limuzyna i BMW 320d Touring, BMW 330d Limuzyna, BMW 730d oraz BMW 730Ld jako siódmy model wykorzystujący technologię, pozwalającą na uzyskanie oznakowania Euro 6.

Technologia BMW ActiveHybrid jest teraz dostępna jako kolejny element technologii BMW EfficientDynamics. BMW ActiveHybrid 7 i BMW ActiveHybrid X6 to dwa samochody wprowadzone na rynek w tym roku, reprezentujące modele wykorzystujące „inteligentne” i przystosowane dla danego modelu połączenie silnika spalinowego z napędem elektrycznym, które zwiększa dynamikę samochodu, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa i emisję spalin.

Elektromobilność w stylu BMW: BMW Concept ActiveE.

Oprócz dalszego rozwijania technologii BMW ActiveHybrid firma BMW rozszerza również swe kompetencje w dziedzinie napędu elektrycznego. Model BMW Concept ActiveE zaprezentowany w Paryżu ujawni, jaki styl BMW może przyjąć motoryzacja wolna od CO2. Ten model studyjny został stworzony w oparciu o BMW serii 1 Coupé i oferuje cztery wygodne siedzenia i bagażnik o pojemności 200 litrów oraz cechy charakterystyczne dla BMW, takie jak zwinność i radość z jazdy, beż żadnych emisji spalin z układu wydechowego. Silnik elektryczny stworzony dla modelu BMW Concept ActiveE posiada moc 125 kW/170 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Energia dostarczana jest z litowo-jonowych akumulatorów „inteligentnie” zintegrowanych z samochodem.

By systematycznie zdobywać praktyczną wiedzę w zakresie funkcjonowania pojazdów elektrycznych, marka BMW planuje w przyszłym roku wprowadzenie na rynek szerokiej floty testowej. Samochody te będą przeznaczone do codziennego użytku prywatnego i mają zostać wprowadzone na rynki w różnych krajach, najprawdopodobniej również we Francji. Postępując tak samo, jak w przypadku floty testowej modeli MINI E, BMW Group prowadzi intensywne badania i prace rozwojowe w zakresie elektromobilności. Informacje zdobyte z tego doświadczenia zostaną wykorzystane w tzw. „project i”, którego celem jest stworzenie pojazdu Megacity do użytku w największych aglomeracjach. Ten całkowicie nowy model studyjny jest również wyposażony w silnik elektryczny, a rozpoczęcie produkcji jest planowane na 2013 r.

BMW ConnectedDrive: więcej radości z jazdy dzięki komunikacji.

W przypadku „inteligentnego” połączenia kierowcy, samochodu i świata zewnętrznego firma BMW również kontynuuje tworzenie pionierskich rozwiązań. Systemy asystujące oraz usługi mobilne systemu BMW ConnectedDrive optymalizują wygodę, zapewniając informacje, rozrywkę i bezpieczeństwo podczas jazdy. Na Salonie Samochodowym w Paryżu 2010 zostaną zaprezentowane kolejne innowacje BMW ConnectedDrive, które przenoszą radość z jazdy na jeszcze wyższy poziom.

W Paryżu zostanie zaprezentowany nowy telefon przy tylnym rzędzie siedzeń w BMW serii 7. Jest to bezprzewodowa słuchawka wyposażona w funkcję hotspotu WiFi zapewniająca podczas podróży bezprzewodowy dostęp do Internetu pasażerom korzystającym z notebooka, iPada firmy Apple lub innych urządzeń. Firma BMW zaprezentuje również nową technologię ze złączem Bluetooth stworzoną dla systemu operacyjnego Apple iOS 4, umożliwiającą integrację między innymi telefonów iPhone 4 firmy Apple. Na Salonie Samochodowym w Paryżu zaprezentowana zostanie funkcja iPod Out, optymalizująca współpracę w samochodzie z różnymi odtwarzaczami muzyki firmy Apple. BMW przedstawi również unikalną na skalę światową technologię integracji w samochodzie smartfonów BlackBerry. Umożliwia ona między innymi wyświetlanie wiadomości e-mail i oferuje funkcję syntezy mowy. Zakres usług Google dostępnych w samochodzie został również poszerzony. Przykładowo zdjęcia lokalizacji docelowej wprowadzonej w systemie nawigacji mogą zostać wyświetlone na monitorze pokładowym dzięki usłudze Google Panoramio.

źródło: BMW

Leave A Comment