Nowe Porsche Cayenne

Kiedy pierwszy SUV od Porsche wchodził na rynek, fani motoryzacji załamywali ręce. Dziś nikogo już nie dziwi widok potężnej luksusowej terenówki z przeszczepionymi genami modelu 911. Faktem jest, że Cayenne mimo utyskiwań ze strony tzw. “prawdziwych fanów marki” odniosło wielki komercyjny sukces.

PORSCHE CAYENNE TURBO
Nowe Porsche Cayenne Nowe Porsche Cayenne Nowe Porsche Cayenne Nowe Porsche Cayenne

Nic więc dziwnego, iż gama Cayenne rozrosła się, a teraz na rynek wchodzi jej odmłodzona wersja. Nie powinien również dziwić fakt, że Porsche odkrywa karty właśnie teraz. Poza targami w Genewie, pod koniec marca odbędą się też targi w Nowym Jorku, a USA to dla Porsche ważny rynek.

Na zewnątrz i w środku pojawi się kilka świeżych detali stylistycznych wyraźnie nawiązujących do Panamery. Pod maską silniki w układzie V z 6 i 8 cylindrami. W zależności od wersji moc waha się od 296 do 493 KM. Wersja z napędem hybrydowym ma 328 KM, na które składa się 3-litrowa jednostka V6 i silnik elektryczny o mocy 46 KM.

PORSCHE CAYENNE S HYBRID
Nowe Porsche Cayenne Nowe Porsche Cayenne Nowe Porsche Cayenne Nowe Porsche Cayenne

Moment obrotowy na poziomie 580 Nm osiągany jest już przy 1000 obr/min. Z emisją CO2 na poziomie 193 g/km, Cayenne S Hybrid jest najczystszym aktualnie produkowanym Porsche.

W Europie cennik otwiera suma 46,400 EUR, a w celu nabycia topowej odmiany Turbo trzeba tę sumę przynajmniej podwoić.

źródło: Porsche / Moto Target

Leave A Comment