Lexus RX 450h z napędem na przód

Na początku roku 2010 Lexus wprowadził na europejski rynek RX 450h FWD ( wersję z napędem na przednią oś): z niespotykanie niską emisją CO2 – 140 g/km przy 299 KM mocy.

Niewiarygodnie niska emisja CO2: 140 g/km (przy 299 KM i napędzie na przednie koła) wprowadza RX 450h do strefy „140 g/km” europejskich taryf podatkowych i wzmacnia pozycję RX 450h jako emitującego najmniej zanieczyszczeń i najbardziej wydajnego modelu crossover w tej klasie.

Lexus RX 450h z napędem na przód Lexus RX 450h z napędem na przód Lexus RX 450h z napędem na przód Lexus RX 450h z napędem na przód

Wprawdzie najbliższy rywal w segmencie premium SUV – X1 sDrive 18d osiąga poziom emisji CO2 – 136 g/km, ale przy zaledwie 143 KM (to dwie klasy niżej). W Lexusie RX450h FWD udało się osiągnąć także wiodący w klasie poziom emisji NOx: 13 mg/km

Lexus RX450h jest kluczowym punktem działań Lexusa w Europie i na rynkach lokalnych, jego udział w sprzedaży europejskiej Lexusa osiągnął 20% w 2009 r. ( w Polsce 19%), na rok 2010 udział ten planowany jest na poziomie 35%.

Przypomnijmy, że już od ponad 5 lat Lexus oferuje swoim klientom samochody z napędem hybrydowym. Już w roku 2005 Lexus jako pierwsza na świecie marka segmentu premium wprowadziła do modelu RX system hybrydowy – RX400h Lexus Hybrid Drive, w 2006 r do modelu GS – GS450h i w roku następnym do modelu LS – LS600h. W roku ubiegłym odbyła się premiera drugiej generacji, w pełni hybrydowej wersji RX – RX450h (rywale dopiero wprowadzają pierwszą generację a ich niepełne hybrydy nie oferują możliwości jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym).

Druga generacja RX450h to przede wszystkim możliwość jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym (do 40 km/h, na dystansie maks. 3 km), udoskonalony silnik spalinowy (3 prekursorskie rozwiązania Lexusa: cykl Atkinsona, recyrkulacja spalin z ich chłodzeniem, odzyskiwanie ciepła spalin) oraz udoskonalone podzespoły elektryczne (sterownik mocy, przekładnia napędowa, akumulator trakcyjny).

Szczególną wagę konstruktorzy przykładają do bezpieczeństwa : 42% szkieletu nadwozia wykonanego ze stali o podwyższonej wytrzymałości, pozwala uzyskać niską masę przy wysokiej sztywności, we wnętrzu mamy niespotykane w tej klasie 10 poduszek powietrznych z nagradzanymi rozwiązaniami technicznymi, a systemy VDIM oraz ACC / PCS pomagają kierowcy uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

Zapraszamy do przeczytania recenzji z jazd testowych Lexusem RX 350.





źródło: Lexus

Leave A Comment