Oświetlenie po europejsku

Wszystkie światła, w które wyposażane są modele Skody spełniają wymogi przepisów europejskich, dotyczących świateł dziennych. Wykładnia prawna potwierdza, że ich używanie jest zgodne również z polskim kodeksem drogowym. Przepisy te, które obowiązują już od kilku miesięcy, dopuszczają również stosowanie świateł narożnych (doświetlających zakręty).


Samochody Skody charakteryzują przemyślane rozwiązania. Dotyczy to również systemów oświetleniowych. Gdy włączone są światła mijania, moc pobierana na oświetlenie zewnętrzne samochodu i podświetlenie włączników i wskaźników sięga około 200 W. W momencie, gdy włączone są specjalne światła do jazdy dziennej, samochód pobiera ponad 5 razy mniejszą moc – zaledwie ok. 40 W.

W Skodzie Octavii, Superbie i Yeti światła do jazdy dziennej są wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach. W Skodzie Superb i Skodzie Octavia, w zależności od wersji wyposażenia, znajdują się one w reflektorach głównych lub w reflektorze przeciwmgielnym, gdzie umieszczana jest dodatkowa żarówka (dotyczy to wersji z reflektorami przeciwmgielnymi). W najnowszym modelu marki – w Skodzie Yeti – żarówki świateł do jazdy dziennej znajdują się w okrągłych tubach, razem z reflektorami przeciwmgielnymi z przodu.

“Główną zaletą tych świateł jest oszczędność energii. Co więcej, nie palą się światła mijania, ani światła pozycyjne z tyłu. Samochód jest bardziej ekologiczny (niższe zużycie paliwa oznacza niższą emisję CO2), lepiej widoczny na drodze i wygodny – nie trzeba pamiętać o włączeniu i wyłączeniu świateł, zapalają się one automatycznie po uruchomieniu i wyłączeniu zapłonu” – informuje Michał Brzeziński, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska S.A.

Fabia i Roomster nie są wyposażone w światła do jazdy dziennej, jednak mają specjalny przycisk, który automatycznie włącza światła po uruchomieniu silnika i wyłącza po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

źródło: Skoda

Leave A Comment