W sezonie 2009/2010 Dacia wyrusza na podbój torów lodowych Andros Trophee, w kategorii „Silhouette”, Wyścigi Andros Trophee wystawiają na trudną próbę niezawodność samochodów.
ALAIN PROST
Dacia będzie miała okazję pokazać, że solidność jest zapisana w genach tej marki. Przepisy regulujące współzawodnictwo w zawodach ograniczają stosowanie zbyt skomplikowanych i kosztownych rozwiązań technologicznych. Przykładowo – zawieszenie, skrzynia biegów i opony są ściśle określone przez regulamin. Konieczne jest poszukiwanie prostych i pomysłowych rozwiązań, co odpowiada profilowi marki Dacia.
Najnowsza Dacia, kierowana przez Alaina Prosta przejdzie swój chrzest na lodzie. Będzie to przedpremierowa prezentacja Dacii Duster, stanowiąca zapowiedź nowego samochodu tej marki z napędem 4×4, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2010 roku. Wysoko zawieszone nadwozie, mocno zaznaczone nadkola, to cechy świadczące wyraźnie o tym, że Dacia Duster należy do segmentu 4×4. Nadwozie samochodu wyczynowego Dacii Duster okazało się wyjątkowo dobrze przystosowane do wymagań zawodów Andros Trophee: duże powierzchnie przeszklone z przodu i położenie słupków przednich zapewniają dobrą widoczność do przodu i na boki.
Wyścigi Andros Trophee są uznawane za jedną z najtrudniejszych dyscyplin w sportach samochodowych. Prowadzenie samochodu na torach lodowych, których stan ulega szybkim zmianom w zależności od warunków meteorologicznych, wymaga niezmiernej precyzji, sprawności, doświadczenia i pomysłowości – są to warunki na miarę Alaina Prosta.
DANE TECHNICZNE SAMOCHODU WYCZYNOWEGO DACIA DUSTER |
|
SILNIK VQ30 opacowany przez Alians Renault-Nissan |
|
silnik / pojemność | benzyna / 2987 cm³ |
układ / liczba zaworów | V6 / 24 |
średnica / skok tłoka | 93 / 73,3 mm |
moc maksymalna | 257 kW (350 KM) @ 7500 obr/min |
moment obrotowy | 360 Nm |
UKŁAD HAMULCOWY | |
przednie (Ø w mm – rodzaj) | 260 – tarcze stalowe, wentylowane |
tylne (Ø w mm – rodzaj) | 265 – tarcze stalowe, pełne |
WYMIARY / MASA | |
dług. / szer. | 4001 / 1900 |
rozstaw osi | 2500 mm |
rozstaw kół przednich/tylnych | 1690 mm |
masa | 950 kg |
pojemność zbiornika paliwa | 25 l |
PODWOZIE | stalowe, typu rurowego |
zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi | |
SKRZYNIA BIEGÓW | sekwencyjna SADEV, 6 biegowa |
KOŁA | 5,5″ / 16″, magnezowe |
opony Continental Racing Contact2 |
źródło: Dacia