Porsche Cayenne – Enco Excluzive tuning

10 października 2009
Bez kategorii, Nowości Porsche

Porsche Cayenne to chyba jedyne auto, które po tuningu zawsze wygląda brutalnie. Można dołożyć do niego różowe felgi, wówczas powstanie terminator w staniku, ale nadal zabija. Niemiecka firma tuningowa Enco Excluzive postanowiła dołączyć do grona tunerów Cayenne.

Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning

Nie każdemu podoba się kontrowersyjne Cayenne i nie każdy jest zwolennikiem tak radykalnego obwieszania aut spojlerami, ale 4.5-sekundy do setki robi wrażenie na wszystkich! Enco Gladiator to tak naprawdę Cayenne w odmianie Turbo produkujące seryjnie 550 koni mechanicznych. Jednak dzięki większej turbinie, ulepszonemu układowi wydechowemu, przeprogamowaniu jednostki sterującej i innym zabiegom mającym na celu poprawę osiągów udało się wycisnąć 700 koni mechanicznych!

850Nm momentu obrotowego wędruje na cztery koła i rozpędza 2.5-tonowego SUVa do pierwszej setki w 4.5-sekundy. Prędkość maksymalna ogromnego Porsche wynosi teraz aż 290 kilometrów na godzinę, a to już przecież rejon super samochodów (911).

Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning Porsche Cayenne - Enco Excluzive tuning

Żeby zatrzymać tego kolosa potrzebne są 12-tłoczkowe zaciski obejmujące ogromne tarcze hamulcowe o wymiarach 410mmx36mm z przodu oraz 4-tłoczkowe zaciski na tarczach 380mmx32mm z tyłu. Całość ukrywa się pod czarno-czerwonymi 23-calowymi felgami Enco Jura.

Skoro o kolorystyce felg mowa, warto wspomnieć o reszcie zmian stylistycznych. Niesamowicie agresywny przedni spojler posiada „dziurę” w miejscu grilla, która wciąga wszystkie Toyoty Yaris stojące na światłach. Auto zostało poszerzone, dostało nowe progi, lotkę dachową oraz potężny dyfuzor, który okala dwie końcówki układu wydechowego. Wewnątrz fotele kubełkowe z modelu 911 GT3, klatka bezpieczeństwa i sporo Alcantary, a to wszystko utrzymane w czarno-czerwonej kolorystyce.

źródło: WCF / autokult

Leave A Comment