Kampania wprowadzająca nowy model Skody – Yeti 4×4, to pierwszy przykład na polskim rynku kampanii telewizyjnej odsyłającej do stron Google, zamiast podawania brandowego adresu strony WWW. Skoda Auto Polska zawsze szuka innowacyjnych rozwiązań i chętnie je wdraża, co pokazuje także ta kampania.
Wykorzystano w niej spot telewizyjny zawierający komunikat „wygraj YETI”, który jest wpisywany w okno wyszukiwarki. W ten sposób widz został odesłany na stronę www.google.pl. W tym samym czasie emitowana jest reklama SEM, która kieruje internautów do konkursu i strony promocyjnej.
Już pierwszy dzień kampanii pokazał synergię cross-mediowego planowania komunikacji. Kilka tysięcy osób wykorzystało możliwość i odwiedziło serwis promocyjny po wpisaniu w wyszukiwarce hasła „wygraj Yeti”. Tego typu mechanizm wykorzystuje też zjawisko konsumpcji mediów w jednym czasie, gdy widz jednocześnie ogląda telewizję i surfuje w Internecie.
Wyszukiwarki jako źródło wiedzy w sieci znacznie ułatwią internautom dotarcie do informacji na temat promowanych produktów. Wyszukiwarki stają się pierwszym miejscem kontaktu, znacznie skuteczniejszym, niż podawanie adresu strony WWW w komunikacie reklamowym – twierdzi Jarosław Pająk z Mediacom.
Minusem takiej kampanii jest fakt iż inne firmy (często konkurencyjne) podpinają się pod budżet Skody i umieszczają swoje reklamy.
Poniżej 4 screeny i przykład typowej przepychanki……i reklama o której mowa.
Kampania dobra, tylko czy na pewno o to chodziło?
źródło: autowizja.pl / Skoda
[link=https://www.autowizja.pl/news.php?item.10374.32]wygraj Yeti[/link]