Audi e-tron we Frankfurcie

Audi prezentuje swoją sensację na IAA 2009: to e-tron – wyczynowy samochód sportowy z elektrycznym napędem.

Audi e-tron we Frankfurcie Audi e-tron we Frankfurcie Audi e-tron we Frankfurcie Audi e-tron we Frankfurcie

Cztery silniki – po dwa na przedniej i tylnej osi – napędzają koła i czynią to studyjne auto prawdziwym “quattro”. Z mocą 230 kW (313 KM) i momentem obrotowym 450 Nm ten dwuosobowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, na przyspieszenie od 60 do 120 km/h potrzebuje 4,1 sekundy. Litowo-jonowa bateria dysponuje rzeczywistą użytkową pojemnością energetyczną 42,4 kilowatogodzin i pozwala na przejechanie około 248 kilometrów.

Osiągi w żadnym wypadku nie są jedynym dowodem konsekwentnej i całościowej strategii. Już stylistyka świadczy o przynależności modelu e-tron do najwyższej ligi samochodów sportowych a całość uwzględnia specyficzne cechy samochodu elektrycznego: bateria umieszczona bezpośrednio za kabiną pasażerską gwarantuje optymalne położenie punktu ciężkości i odpowiedni rozdział obciążenia osi.

Audi e-tron we Frankfurcie Audi e-tron we Frankfurcie Audi e-tron we Frankfurcie Audi e-tron we Frankfurcie

e-tron może rozdzielać duże momenty obrotowe swoich czterech silników elektrycznych między koła w zależności od potrzeb. Tak zwany torque vectroring umożliwia uzyskanie znakomitej dynamiki i wprost nieprawdopodobnej zwrotności i precyzji na zakrętach.

W przypadku wielu podzespołów technicznych Audi podążyło nowymi, czasami rewolucyjnymi drogami. Pompa ciepła służy do efektywnego ogrzewania wnętrza. Napęd, elektronika mocy i bateria są sterowane innowacyjnym układem regulacji temperatury. Układ ten ma decydujący wpływ na osiągnięcie dużego zasięgu bez rezygnacji z wysokiego komfortu wewnątrz. Połączenie w sieć elektroniki samochodu z otoczeniem – tak zwana komunikacja Car-to-X – otwiera nowy wymiar optymalizacji efektywności, bezpieczeństwa i komfortu.

źródło: Audi

Leave A Comment