Audi A5 Sportback oficjalnie

Audi prezentuje nową koncepcję samochodu – Audi A5 Sportback. To pięciodrzwiowe auto z długim tyłem o opływowym kształcie łączy w sobie wszystko, co najlepsze w różnych typach samochodów. Jest emocjonalne i eleganckie jak coupé, komfortowe jak limuzyna i praktyczne jak kombi. Po wersjach Coupé oraz Cabriolet model Sportback jest trzecim członkiem rodziny A5.


Modelem A5 Sportback Audi – „wynalazca” Avanta, wytycza nowe trendy stylistyczne. Charakter tego pięciodrzwiowego coupé definiują eleganckie linie. W porównaniu z A4 Limousine jest ono o 36 milimetrów niższe; krótki zwis przedni, długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i czworo pozbawionych ram drzwi ze smukłą grafiką okien tworzą obraz sportowej elegancji.


Wnętrze jest przestronne, komfort na wszystkich czterech miejscach siedzących nie pozostawia nic do życzenia. Dużą pokrywę bagażnika harmonijnie zintegrowano z długim tyłem i płaskimi słupkami C, krawędź obrysowa podkreśla rozciągniętą sylwetkę. Pojemność bagażnika – 480 litrów, jest prawie porównywalna z bagażnikiem A4 Avant. Przy rozłożonych oparciach tylnej kanapy wzrasta nawet do 980 litrów.


W A5 Sportback konsekwentnie zastosowano innowacyjne technologie napędu Audi. Wszystkie silniki są efektywnymi jednostkami z bezpośrednim wtryskiem. Silniki wysokoprężne to pracujące spokojnie TDI, benzynowe – FSI. Każdy spełnia normę emisji spalin Euro 5. Wszystkie warianty wyposażone są w system rekuperacji, który podczas hamowania i zwalniania odzyskuje energię i magazynuje ją w akumulatorze.

Na początku Audi oferuje trzy silniki benzynowe i trzy TDI; trzy kolejne jednostki napędowe pojawią się w pierwszej połowie 2010 roku. Silniki benzynowe – dwulitrowe TFSI o mocy 132 lub 155 kW i 3,2-litrowy V6 o mocy 195 kW posiadają Audi valvelift system, sterujący zmiennym skokiem zaworów. Ta inteligentna technologia poprawia osiągi i jednocześnie obniża zużycie paliwa.

Silnik 2.0 TDI ma moc 125 kW i zużywa średnio 5,2 litra paliwa na 100 km. Współpracuje z systemem Start-Stop, który poprawia efektywność przede wszystkim w ruchu miejskim. Jeszcze mocniejszy jest silnik 2.7 TDI 140 kW. Najwięcej mocy – 176 kW – uzyskuje natomiast jednostka 3.0 TDI, która może współpracować z przekładnią S tronic.


Najmocniejszy diesel przenosi swoją moc poprzez stały napęd na wszystkie koła quattro, podobnie jak trzy silniki benzynowe. Przy najmocniejszych jednostkach nowy sportowy mechanizm różnicowy rozdzielający w sposób zmienny siły napędowe między tylnymi kołami, na życzenie zapewnia jeszcze większą dynamikę, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo. W obu napędzanych na przód TDI – 2.0 TDI i 2.7 TDI, a także w 2.0 TFSI (132 kW) zastosowano kolejną innowację Audi: system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną na przedniej osi. Zwiększa ona zrywność samochodu i zapobiega podsterowności.


Idealne uzupełnienie koncepcji napędu stanowi system zmiany dynamiki jazdy Audi drive select. Pozwala on kierowcy na dowolne dobranie charakterystyki reakcji na pedał przyspieszenia, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz siły wspomagania (od 140 kW) montowanego seryjnie wspomagania układu kierowniczego działającego w zależności od prędkości jazdy Servotronic. System może być połączony z trzema opcjonalnymi modułami: sportowym mechanizmem różnicowym, adaptacyjną regulacją amortyzatorów i dynamicznym układem kierowniczym ze zmiennym przełożeniem.


źródło: Audi

Leave A Comment