Volvo V50 w Ekowyścigu

23 czerwca 2009
Bez kategorii, Nowości Volvo

Volvo V50 DRIVe zajęło drugie miejsce w ekologicznym wyścig zorganizowanym podczas Salonu Auto Moto Show w Sosnowcu. Ważna była nie tylko szybkość, ale również niskie zużycie paliwa i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego. Trasę 250 km ekipa Volvo pokonała w czasie 4 godzin i 18 minut, spalając 4,26 l /100 km.

„To nie było proste zadanie, ale chcieliśmy się przekonać jak poradzi sobie V50 DRIVe. Auto nie tylko nas nie zawiodło, ale nawet pozytywnie zaskoczyło” – mówi Paweł Stopiński zwycięski kierowca, pracownik Volvo Auto Polska. „Wyścig w normalnym ruchu ulicznym z przestrzeganiem przepisów drogowych – naprawdę warto było podjąć to wyzwanie” – dodaje Jędrzej Moebus, pilot V50 DRIVe. Ekowyścig w Sosnowcu to jedyny w Polsce wyścig, który odbywa się w normalnym ruchu ulicznym. W rywalizacji liczył się nie tylko czas przejazdu, ale również zużycie paliwa oraz jazda zgodna z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego. Wystartowało 7 ekip, oprócz Volvo były to samochody następujących marek: Honda, Fiat, Skoda, Toyota Volkswagen. W ramach wyścigu kierowcy mieli do pokonania 250 kilometrów na trasie: Sosnowiec (Expo Silesia) – Siewierz – Częstochowa – Lubliniec – Dobrodzień – Strzelce Opolskie – Krapkowice (wjazd na autostradę) – Katowice – Mysłowice – Sosnowiec. Volvo V50 w wersji DRIVe pokonało wyścig z czasem przejazdu 4 godziny 18 minut, przy średniej prędkości 59,1 km na godzinę, osiągając spalanie na poziomie 4,26 l/100km. Podczas całego wyścigu samochody były monitorowane, a informacje dotyczące pozycji auta, prędkości z jaką się porusza i przejechanego dystansu były dostarczane do centrali co minutę, dzięki czemu rywalizację można było śledzić online. „Myślę, że już sam start w wyścigu jest dla wszystkich ekip dużym wyróżnieniem i wszystkim należą się duże brawa. Bardzo nas cieszy, że nasze ekologiczne Volvo – V50 DRIVe tak dobrze sprawdziło się w wyścigu. Ekowyścig pokazał, że można jeździć szybko i jednocześnie ekonomicznie i zgodnie z przepisami.” – podsumowuje Marcin Klimczewski dyrektor marketingu i PR Volvo Auto Polska. źródło: Volvo / Mototarget

Leave A Comment