Opel Insignia EcoFLEX – zielony i mocny

9 czerwca 2009
Bez kategorii, Nowości Opel

Nowy Opel Insignia ecoFLEX łączy w sobie wszystko to co najlepsze: Charakteryzuje się niską emisją spalin i zużyciem paliwa nie rezygnując przy tym z wysokich osiągów i dynamicznej jazdy.


Przy średnim spalaniu wynoszącym 5,2 litrów oleju napędowego na 100km – co odpowiada emisji CO2 równej 136g/km – Insignia osiąga moc rzędu 118kW/160 KM i wysokość momentu obrotowego dochodzącą do 380 Nm. Wszystko to dzięki udoskonalonemu, specjalnie dla tego modelu Opla, mocnemu silnikowi wysokoprężnemu common rail nowej generacji, o pojemności 2 litrów.

Podobnie jak reszta silników dostępnych dla Insigni, wersja z ecoFlex również spełnia normę Euro 5. Dzięki wyjątkowo niskiemu w swojej kategorii poziomowi emisji CO2, wynoszącemu znacznie poniżej 140g/km, w kilku europejskich krajach można skorzystać z bardzo korzystnych ulg podatkowych. Ponadto, atrakcyjna cena i imponujące osiągi sprawiają, że Insignia ecoFlex jest tak wyjątkowa, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jej tylko 9,5 sekundy, osiąga też prędkość maksymalną wynoszącą 221 km/h. W Niemczech ceny Insigni ecoFlex zaczynają się już od 27 500 euro. Insignia ecoFLEX w wersji sedan notchback i hatchback będzie dostępna w salonach dealerskich Opla latem 2009 roku. Wariant Sports Tourer zadebiutuje jesienią.

„Projektując Insignię ecoFlex chcieliśmy by była ona czymś więcej niż tylko samochodem przyjaznym dla środowiska: stawialiśmy na osiągi i innowacyjne technologie w liczbie charakterystycznej dla innych modeli Insigni. Na tym poziomie cenowym po prostu nie ma ona sobie równych”, mówi Hans Demant, Dyrektor Zarządzający Adam Opel GmbH.

Technologia CleanTech optymalizuje wydajność
Sercem modelu ecoFLEX jest 4-cylindrowy silnik 2.0 CDTI nowej generacji o mocy 118 kW/160 KM wprowadzony w Insigni zeszłej zimy. Występuje on jedynie w wersji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, której ostateczne przełożenie zostało wydłużone tak by zredukować prędkość obrotową silnika i zużycie paliwa. Ponadto, wskaźnik dźwigni zmiany biegów sygnalizuje kierowcy kiedy system zarządzania układem napędowym uzna zmianę biegu na wyższy za optymalną, celem zaoszczędzenia paliwa.

Co więcej, krótsze przełożenia zostały zarezerwowane dla pierwszego i drugiego biegu tak by uniknąć negatywnego wpływu na przyspieszenie Insigni ecoFLEX: z miejsca osiąga ona przyspieszenie do 100 km/h zaledwie w 9.5 sekundy – osiągi identyczne jak w wersji standardowej 2.0 CDTI 160 KM.

Wyjątkowa, innowacyjna technologia zadebiutowała w silniku Insignia ecoFLEX. Jest nią układ spalania CleanTech, opracowany przez inżynierów GM, zapewniający najniższe możliwe zużycie paliwa i poziom emisji, dzięki elektronicznemu sterowaniu w obwodzie zamkniętym. Technologia ekonomicznego spalania zawdzięcza swój sukces nowym piezoodpornym czujnikom, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania.

Wartość współczynnika CD plasuje wersję ecoFLEX wśród najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie
Insignia ecoFLEX osiąga znakomity współczynnik oporu powietrza równy 0.26, dzięki któremu zajmuje miejsce wśród najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie, wśród droższych samochodów klasy premium.

W porównaniu do standardowej Insigni 2.0 CDTI, wartość współczynnika oporu powietrza modelu ecoFLEX został zredukowany o całe 20 punków. Pięć głównych modyfikacji, dzięki którym było to możliwe to: dodanie osłony zbiornika paliwa z przodu tylnej osi; zamknięcie górnej kraty wlotu powietrza; zamknięcie głównego wycięcia przedniego spojlera; obniżenie wysokości w pionie oraz uszczelnienie niższej strony chłodnicy. Ponadto, Insignia ecoFLEX została wyposażona w specjalnie zaprojektowane, stawiające niski opór toczenia opony 225/55 R 17 firmy Michelin.

EcoFLEX dostępna ze wszystkimi innowacyjnymi technologiami Insigni
Model ecoFLEX wykorzystuje innowacyjne technologie, dzięki którym Insignia została Samochodem Roku 2009. Nowoopracowane mechatroniczne podwozie Insigni może zostać wyposażone w innowacyjny system FlexRide, który zwiększa stabilność pojazdu i zapewnia elektronicznie sterowane tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. FlexRide pozwala kierowcy na wybór pomiędzy trzema trybami jazdy: poza standardowym trybem Comfort można wybrać delikatniejszy tryb Tour lub doświadczyć Insigni ecoFLEX w bardziej aktywny sposób wybierając tryb Sport.

Kolejną innowacyjną cechą korzystną z punktu widzenia bezpieczeństwa oraz precyzji jazdy jest system AFL+ nowej generacji z Bi-ksenonowymi światłami przednimi, które dzięki, 9 różnym funkcjom oświetlenia dostosowują się do warunków drogowych. Dostępny jest również nowy system kamery przedniej Opel Eye rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę, gdy nieumyślnie zjedzie ze swojego pasa ruchu. I w końcu, co równie ważne: dla zdrowia klientów Insigni ecoFLEX, którzy często podróżują samochodem Opel ma do zaoferowania wyjątkowo przyjazne dla kręgosłupa ergonomiczne siedzenia sportowe z certyfikatem ortopedycznym, i w atrakcyjnej cenie!

Opel oferuje pełen zakres modeli ecoFLEX
Nowy Opel Insignia ecoFLEX dołączył do pełnego zestawu samochodów Opla zaprojektowanych z myślą o środowisku. W każdej rodzinie modeli wersja ecoFLEX charakteryzuje się najniższym wskaźnikiem zużycia paliwa i emisji CO2. Modele ecoFLEX to nie tylko diesle ale także pojazdy benzynowe i napędzane gazem naturalnym (CNG).

„Od lat jesteśmy zaangażowani w tworzenie dostępnych innowacji technicznych oraz ochronę naszego środowiska na każdym poziomie naszej działalności”, wspomina Alain Visser, Wiceprezes Opla. „Wierzymy, że jest to nasz społeczny obowiązek, szczególnie teraz gdy jest to coraz ważniejsze również dla naszych klientów. I jedno i drugie jest dla nas bardzo ważne.”

źródło: Opel / Mototarget

Leave A Comment