Alfa Romeo MiTo GTA Concept – oficjalnie przed premierą

Włoska firma tuż przed premierą na Salonie Samochodowym w Genewie przedstawia oficjalne zdjęcia i informacje dotyczące modelu MiTo GTA Concept.


Najmocniejsza odmiana Alfy Romeo MiTo, to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Genewie. Od wielu tygodni, a nawet miesięcy, kiedy tylko pojawiły się pierwsze informacje mówiące o prowadzeniu przez włoską markę prac nad najostrzejszą wersją MiTo, całe środowisko motoryzacyjne spekulowało nad tym, jak nowy model będzie wyglądał i jakim silnikiem będzie napędzany.

Teraz na dwa tygodnie przed światową premierą, Alfa Romeo uchyla rąbka tajemnicy prezentując zdjęcia i częściowe dane techniczne nowego modelu w wersji koncepcyjnej. Najmocniejsza odmiana MiTo oznaczona jest typowym dla włoskiej marki symbolem, GTA (Gran Turismo Alleggerito). Alleggerito w języku włoskim oznacza niższą masę, a ta w MiTo GTA pełni jedną z podstawowych ról, gdyż celem włoskich inżynierów było uzyskanie jak najlepszego stosunku mocy do masy. By tego dokonać, zapowiadany concept-car wyposażono w wiele elementów wykonanych z wyjątkowo lekkich materiałów – tylny spoiler, dach i boczne lusterka wykonano z włókna węglowego, a elementy zawieszenia, układu jezdnego i hamulcowego wytworzono z aluminium.


Poszerzone nadkola, grafitowe, 18-calowe felgi aluminiowe, wielkie wloty powietrza, przedni i tylne spoilery, nakładki na progi, a do tego ogromny, tylny dyfuzor z dwiema centralnie umieszczonymi końcówkami układu wydechowego czy też boczne wyloty powietrza inspirowane tymi z modelu 8C Competizione, wszystko to sprawia, że MiTo GTA wygląda bardzo agresywnie i rasowo, za czym idą także osiągi auta.

Pod maską samochodu zagościł silnik będący przykładem „downsizingu”. Zastosowane w nim nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak bezpośredni wtrysk benzyny czy zmienne fazy rozrządu, pozwoliły jednostce napędowej o pojemności 1742 cm3, wspomaganej przez turbosprężarkę, osiągnąć moc 240 KM.

Naturalnie, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy MiTo GTA poddano odpowiednim modyfikacjom, by mogły sprostać mocy jaką zapewnia jego „serce”. Z przodu zmianie uległa geometria zawieszenia, a wahacze wykonano z aluminium. Z kolei z tyłu najważniejszym elementem są aktywne amortyzatory, których twardość wzrasta ze zwiększaniem się obciążenia tylnej osi podczas przyspieszania, co pozwala na ciągłe poziomowanie auta i zwiększanie trakcji przednich, napędzanych kół. Niższe o 20 mm aktywne zawieszenie 'Sky-Hook' współpracuje także z układem kierowniczym i hamulcowym pozwalając jak najlepiej wykorzystać potencjał drzemiący w MiTo GTA, a w codziennej eksploatacji zapewnić odpowiedni komfort podróżowania.

źródło: Alfa Romeo / Mototarget

Leave A Comment