Cayenne rozszerza ofertę o diesel

Tak jak już pisaliśmy, Porsche będzie oferować model Cayenne z silnikiem wysokoprężnym i w ten sposób po raz kolejny rozszerzy ofertę jednostek napędowych dla tych sportowych samochodów terenowych.


Decyzja zapadła w związku ze zmienionymi ustawami, które – w niektórych krajach europejskich – wprowadziły preferencyjne wysokości podatków dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Ponadto udział Porsche w koncernie Volkswagen, będącym największym na świecie producentem silników dieslowskich dla samochodów osobowych, stworzył nowe perspektywy dostaw tych jednostek napędowych.

Porsche wyposaży Cayenne w trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem o mocy 240 KM (176 kW), dostarczany przez Audi AG, spółkę należącą do koncernu VW. Cayenne z silnikiem diesla będzie zużywał średnio 9,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a emisja dwutlenku węgla wyniesie 244 gramy na kilometr. Spontaniczna reakcja na pedał gazu i dynamika tego nowoczesnego silnika wysokoprężnego doskonale sprawdzą się w sportowym samochodzie terenowym, jakim jest Cayenne. Ponadto wysoki moment obrotowy, wynoszący 550 Nm gwarantuje sportową dynamikę i znakomite osiągi, a tym samym typową dla Porsche przyjemność z jazdy.

Nowy model Cayenne będzie, ze względu na duże zainteresowanie klientów, oferowany najpierw w Europie. W przyszłości planowane jest wprowadzenie na rynki innych krajów.

Zarząd Porsche jest przekonany, że ten oszczędny turbodiesel V6 zapewni nieprzerwany sukces rynkowy serii Cayenne. W ubiegłym roku finansowym 2007/08 sprzedano 45.478 samochodów z tej serii, obejmującej aktualnie pięć różnych modeli – więcej niż kiedykolwiek w roku rozrachunkowym.

Wprowadzając na rynek Cayenne z silnikiem wysokoprężnym Porsche konsekwentnie kontynuuje swoją ofensywę mającą na celu redukcję zużycia paliwa. Już wiosną 2007 roku ten producent samochodów sportowych wyposażył nową generację Cayenne w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które zużywają nawet o 15 procent mniej paliwa. Od lata 2008 Porsche oferuje także najnowszą generację serii 911 z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Ponadto trwają prace nad wersją Cayenne z napędem hybrydowym, która ma spalać poniżej dziewięciu litrów paliwa na 100 kilometrów i pojawi się na rynku pod koniec tego dziesięciolecia. Cayenne z jednostką diesla, seryjnie wyposażony w sprawdzoną przekładnię automatyczną Tiptronic-S, będzie dostępny na rynku od lutego 2009 roku.

źródło: Porsche / Moto Target

Leave A Comment