W trakcie Brytyjskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego (23 lipca – 3 sierpnia), Opel po raz pierwszy pokaże szerokiej publiczności zarówno 4-drzwiową wersję notchback, jak i 5-drzwiową wersję hatchback Insigni, nowego samochodu flagowego firmy.
W nowym Oplu od razu rzuca się w oczy zapierający dech w piersiach design: obie wersje nadwozia imponują płynną, mocną, ale elegancką sylwetką o linii dachu zainspirowanej modelami coupé. Projektanci nowego samochodu celowo stworzyli podobne wersje, aby utrzymać piękno najnowszego modelu Opla. Długość obu wersji – notchback i hatchback – 4 830 mm i rozstaw osi – 2 737 mm pozostają takie same.
Zużycie paliwa przez Insignię, emisja CO2 oraz dynamika jazdy wynikają ze współczynnika właściwości aerodynamicznych, który przez ponad 650 godzin był doskonalony w tunelu aerodynamicznym. Wynik: najniższy współczynnik oporu powietrza tej klasie: Cd – 0,27.
Oferta obejmująca od samego początku zarówno model notchback, jak i hatchback jest szczególnie ważna dla rynku samochodowego w takich krajach, jak Wielka Brytania i Francja, gdzie 5-drzwiowe sedany tradycyjnie cieszą się większym udziałem w rynku, w segmencie samochodów średniej wielkości. Z drugiej strony klienci w Niemczech oraz Hiszpanii generalnie preferują sedany w wersji notchback. Ceny dla Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Austrii i Szwajcarii zostaną ogłoszone 22 lipca w Londynie, a samochody dotrą do niemieckich dealerów w grudniu, przed końcem bieżącego roku.
Od samego początku Insignia będzie dostępna z szeroką ofertą silników. Dostępnych będzie siedem rodzajów silników, wszystkie spełniające normę emisji spalin Euro 5 i współpracujące z sześciobiegową skrzynią biegów. Oferta silników benzynowych obejmuje cztery silniki od czterocylindrowego o mocy 115 KM do sześciocylindrowego V6 o mocy 260 KM. Trzy nowe silniki turbo-diesel o wtrysku bezpośrednim opracowane specjalnie dla Insignii mają pojemność 2,0 l oraz moc od 110 do 160 KM.
Na nowo opracowane zawieszenie może być udoskonalone poprzez zastosowanie innowacyjnego, mechatronicznego, zintegrowanego systemu FlexRide, jak również zaawansowanego systemu Adaptive 4×4. Błyskawiczne przeniesienie momentu obrotowego na cztery koła zapewnia wysoką stabilność oraz trakcję poprawiając jednocześnie dynamikę jazdy.
źródło: Opel / Moto Target