Mazda Kazamai

15 lipca 2008
Bez kategorii, Mazda Nowości

26 sierpnia, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie, Mazda zaprezentuje Kazamai – koncept sportowego, kompaktowego crossovera. Jego nazwa oznacza po japońsku „trąbę powietrzną” i oddaje silny i dynamiczny charakter pojazdu.


Model czerpie swój początek z długofalowej strategii rozwoju technologicznego Zoom-Zoom, zakładającej osiągnięcie wyjątkowej równowagi pomiędzy sportową, dynamiczną jazdą, a jak najlepszymi parametrami pod względem ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Prezentacji modelu Kazamai będzie towarzyszyć rosyjska premiera Mazdy CX-9 SUV, nagrodzonej w lutym 2008 roku tytułem North American Truck of the Year.

Kazamai stanowi kolejną ewolucję linii projektowej „Nagare”, poprzez połączenie elementów stylizacyjnych „przepływu ruchu” z proporcjami aerodynamicznymi. Linie boków są inspirowane ruchem wiatru, wywołując naturalne wrażenie lekkości. Pięciokątna kratka chłodnicy, wyraziste przednie nadkola i gładka linia dachu, w połączeniu z dużymi, 22-calowymi obręczami kół, zapewniają nadwoziu wyjątkowy ładunek emocjonalny.

Sportowy w swoim wyglądzie koncept Kazamai wyraża radość prowadzenia, dzięki swoim kompaktowym wymiarom. Wykorzystany w nim napęd na cztery koła obejmuje ostatniej generacji silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz najnowszą skrzynię biegów. Kazamai ma również aerodynamiczny kształt, nowoczesną, lekką konstrukcję nadwozia i zaawansowane elementy bezpieczeństwa. Gdyby nowy model koncepcyjny Mazdy wszedł do produkcji, byłby to samochód o bardzo dynamicznych parametrach, niewielkim zużyciu paliwa oraz znacznie ograniczonej emisji CO2.

Mazda Kazamai zapowiada się na kolejny przełomowy model koncepcyjny z pracowni projektowych Mazdy, zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu Grand Prix du Design w Paryżu. Zaprojektowany specjalnie na moskiewski salon koncept daje wyraźną wskazówkę, dokąd może zmierzać w przyszłości Mazda w zakresie projektowania kompaktowych crossoverów. A na stale rosnącym rosyjskim rynku samochodowym, kompaktowe SUVy to drugi największy segment, o 13-procentowym udziale w sprzedaży nowych samochodów.

źródło: Mazda / Moto Target

Leave A Comment