Aktualności

BMW zwiększyło sprzedaż o 4,7% w pierwszej połowie roku

15 lipca 2008
Bez kategorii, BMW Nowości

BMW Group zwiększyła sprzedaż modeli marki BMW, MINI i Rolls-Royce o 4,7% w okresie od stycznia do czerwca, co oznacza ze 764 874 pojazdy koncernu (w ubiegłym roku: 730 285) trafiły do klientów.


Jest to najlepszy wynik sprzedaży w historii koncernu. Niemniej jednak, firma nie była w stanie pokonać niesprzyjających trendów ekonomicznych na tak ważnych rynkach jak USA i Japonia. W związku z tym, światowe wyniki sprzedaży pojazdów spadły w czerwcu o 2,8% do 146 138 sztuk (w ubiegłym roku 150 308).
Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział: „W pierwszej połowie tego roku odnotowaliśmy, zgodnie z założeniem, spory wzrost sprzedaży. Pomimo niesprzyjających warunków ekonomicznych na niektórych rynkach, BMW Group planuje zwiększyć sprzedaż roczną w stosunku do roku ubiegłego. Będziemy również nieustannie monitorować tendencje na światowych rynkach i odpowiednio na nie reagować.”

Sprzedaż samochodów BMW pomiędzy styczniem, a czerwcem wzrosła o 2,4% do 637 569 sztuk (w ubiegłym roku: 622 415). Do sukcesu przyczyniły się głównie BMW serii 1 (116 919 sprzedanych pojazdów, czyli wzrost o 66,4% / w ubiegłym roku: 70 282), BMW X5 (63 352 sprzedanych pojazdów, czyli wzrost o 30,5% / w ubiegłym roku: 48,533) oraz BMW X6 (6 082 sprzedane pojazdy). Dalszy wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2008 roku zanotowało także BMW serii 3 Cabrio (33 476 sztuk/ w ubiegłym roku: 23 353 / +43,3%) i Coupe (46 277 sztuk / w ubiegłym roku: 44 642 / +3,7%) oraz BMW serii 6 Coupe (5 048 sztuk/ w ubiegłym roku: 4 741 / +6,5%). W czerwcu BMW dostarczyło swoim klientom 121 576 pojazdów, co jest nieco poniżej poziomu osiągniętego w ubiegłym roku (-4,8% / 127 770).

Czerwiec to również miesiąc, w którym BMW świętowało dwa ważne wydarzenia: najlepiej sprzedający się model BMW serii 3 sedan, obecny na rynku od marca 2005 roku, trafił już do ponad miliona klientów BMW na całym świecie (dokładnie do 1 002 052). Dla porównania, poprzednik sprzedał się w ilości około 945 000 w ciągu pierwszych 40 miesięcy. Z kolei BMW M GmbH po 30 latach od rozpoczęcia produkcji pierwszych modeli seryjnych dostarczyło swój 300 000 pojazd – BMW M3 Coupe w kolorze alpine white – klientowi w Regensburgu. W mieście tym znajduje się również fabryka, w której powstają sportowe BMW.

Marka MINI utrzymuje się na fali sukcesów, sprzedając o 17,9% pojazdów więcej w pierwszej połowie roku (126 810) niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (107 576). W czerwcu na całym świecie sprzedano ponad 24 448 (w ubiegłym roku: 22 465 / +8,8%) modeli MINI. W dobrych wynikach sprzedaży ma swój udział trzeci członek rodziny MINI, MINI Clubman, który uzupełnił gamę modelową w połowie listopada zeszłego roku. W pierwszych sześciu miesiącach 2008 roku sprzedano 24 774 aut w wersji Clubman; w czerwcu 4 811 pojazdów. Oznacza to, że co piąte kupowane MINI to Clubman.

Wzrost sprzedaży w Europie, Azji i Ameryce Południowej w pierwszej połowie roku
Z porównania głównych regionów wynika, iż osiągnięto zróżnicowane wyniki sprzedaży. Podczas gdy BMW Group osiągnęła duży wzrost sprzedaży w Europie, Azji i Ameryce Południowej, w Ameryce Północnej i Afryce nie udało się osiągnąć ubiegłorocznego pułapu sprzedaży.

W Europie sprzedano w sumie 470 225 pojazdów, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego (435 971) o 7,9%. Koncern sprzedał większość modeli w Europie Zachodniej (446 032, czyli wzrost o 6,6% / w ubiegłym roku: 418 571). W Europie Wschodniej również notuje się stały wzrost sprzedaży. W tym regionie BMW Group sprzedało 32,9% więcej aut w pierwszej połowie roku (21 479), niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (16 165).

W Azji sprzedaż wzrosła o 8,7% do 83 386 sztuk (w ubiegłym roku: 76 725). Szczególnie dynamicznie rozwijają się w tym regionie rynki chińskie, na których do końca czerwca sprzedano 35 468 pojazdów, co oznacza wzrost w stosunku do roku ubiegłego (28 362) o 25,1%.
Ze względu na osłabienie kondycji ekonomicznej i ogólną regresję w sektorze motoryzacyjnym, sprzedaż modeli BMW w Stanach Zjednoczonych w pierwszej połowie roku spadła o 4,0% do 157 913 sztuk (w ubiegłym roku: 164 441). Mimo tego, koncern osiągnął lepszy wynik, niż średni na rynku, który w Stanach Zjednoczonych wyniósł -10,1% w okresie od stycznia do czerwca. Z drugiej strony sprzedaż w Ameryce Środkowej i Południowej wzrosła w tym samym okresie: odpowiednio o 8,4% do 7 486 pojazdów (w ubiegłym roku 6 906) i o 24,4% do 4 350 (3 496). W sumie na amerykańskich rynkach zanotowano spadek o 2,6% do 183 935 pojazdów (w ubiegłym roku 188 900).

Na rynkach afrykańskich, łącznie z największym rynkiem w Afryce Południowej (11 174 sztuki / w ubiegłym roku: 13 223 / -15,5%), sprzedaż w pierwszej połowie roku spadła o 11,6% do 14 708 sztuk (w ubiegłym roku 16 630).

Rolls-Royce Motor Cars sprzedał w pierwszych sześciu miesiącach roku 495 pojazdów (w ubiegłym roku 294 / +68,4%). W czerwcu do klientów trafiło 114 samochodów tej marki (w ubiegłym roku: 73 / +56,2%).

W segmencie motocykli nie udało się osiągnąć poziomu sprzedaży, jaki zanotowano w pierwszej połowie ubiegłego roku. Sprzedaż spadła o 5,6% do 55 932 sztuk (w ubiegłym roku: 59 230). W czerwcu klientom dostarczono 10 904 motocykle, co stanowi 5,9% spadek w porównaniu z tym samym miesiącem w roku ubiegłym (11 591).

źródło: BMW / Moto Target

Leave A Comment