Skoda najlepsza w Wielkim Teście Salonów Auto Świata

19 czerwca 2008
Bez kategorii, Nowości Skoda

Skoda Auto Polska S.A. ma najlepszą w Polsce sieć dealerską, a krakowski punkt dealerski Skody – EMIDA przy ul. J. Conrada 10 to najlepszy salon samochodowy w Polsce. Tak wynika z najnowszego Wielkiego Testu Salonów przeprowadzonego dla Auto Świata.


To już piąty Wielki Test Salonów przygotowany przez największy w Polsce tygodnik motoryzacyjny. Podczas wcześniejszych edycji cztery razy sieć dealerska Skoda Auto w Polsce zwyciężyła, a raz nieznacznie otarła się o zwycięstwo. Od 2004 r. Auto Świat corocznie w maju wysyła ankieterów do sieci handlowych największych importerów samochodowych, którzy wcielają się w role tajemniczych klientów. W tym roku przebadano 342 salony 18 firm samochodowych. W przypadku Skody ankieterzy wykazywali zainteresowanie kupnem popularnych wersji Fabii, Octavii oraz Roomstera.

Podczas wizyty w każdym z badanych autoryzowanych salonów dealerskich, ankieterzy ocenili ich wygląd, prowadząc rozmowy ze sprzedawcami w sprawie zakupu samochodu i odbywając jazdy próbne. Poddali swej ocenie w sumie kilkadziesiąt różnych parametrów, przyznając maksymalnie każdemu z salonów do 200 punktów. Średnia punktacja salonu złożyła się na wynik danej firmy samochodowej. Sieć dealerska Skoda Auto w Polsce po raz kolejny zdobyła pierwszą pozycję, uzyskując ocenę 152,29 pkt czyli o 5 pkt więcej niż rok temu. – W przypadku salonów Skody rzuca się w oczy bardzo wyrównany, wysoki poziom badanych salonów – mówił podczas finału rankingu Stanisław Sewastianowicz, Redaktor Naczelny Auto Świata. Najlepszy wynik w Polsce zyskał autoryzowany dealer Škody – Emida w Krakowie. – Zaledwie 4 punktów zabrakło (…), aby osiągnąć ideał – skomentował wyniki Auto Świat. – Perfekcyjna organizacja salonu, jazda próbna na najwyższym poziomie – chwali dealera Škody redakcja magazynu. Warto wspomnieć, że w pierwszej piątce najlepszych salonów w Polsce znalazł się także inny salon Skody – Centrum TMT we Wrocławiu.

Najwięcej punktów, bo aż połowę możliwych do uzyskania, można było zdobyć za jakość obsługi klientów. Bardzo szczegółowo oceniane było zachowanie sprzedawców, reakcja na pojawienie się nowej osoby w salonie, schludność ubioru, sposób, w jaki sprzedawca rozmawiał z potencjalnym klientem. Na przykład, czy przedstawił się lub czy się uśmiechnął. Najważniejsza jednak była prezentacja produktu i komunikacja z klientem, mająca na celu przedstawienie mu samochodu. Nie tylko znajomość jego zalet na tle rynku, ale także poznanie potrzeb klienta i mówienie w taki sposób, aby być zrozumiałym. Skoda otrzymała m.in. maksymalną liczbę punktów możliwych do uzyskania w kategorii komunikatywność sprzedawców oraz skupienie uwagi na obsłudze klienta.

– Tegoroczne wyniki testu Auto Świata są dla nas źródłem ogromnej satysfakcji, zwłaszcza że mimo jednej z najbardziej rozbudowanych sieci dealerskich utrzymujemy stały wysoki poziom jakości – mówi Aleksandra Janicka odpowiedzialna w Skoda Auto Polska S.A. za rozwój jakości obsługi klienta w salonach firmowych. – Możemy sobie wzajemnie z naszymi dealerami pogratulować tego wyniku. Centrum naszych działań i azymutem wyznaczającym ich kierunek są potrzeby naszych klientów. Doskonale wiemy, że z roku na rok wymagają od nas więcej, co mobilizuje nas do systematycznej i konsekwentnej pracy nad jakością obsługi. Przyglądamy się więc ze szczególną uwagą opiniom naszych klientów oraz wynikom różnych badań i testów. W przypadku testu Auto Świata mamy dodatkowo możliwość zobaczyć siebie oczami klientów na tle naszych konkurentów, którzy co roku wyraźnie próbują zdobyć prym w jakości obsługi kienta. Doświadczenia lat ubiegłych pokazują nam, że sukces ma dwie konsekwencje: motywację wynikającą ze zwycięstwa i jest wskazówką dotyczącą obszarów, które należy rozwijać. Wysokie wyniki dają więc nam energię do podjęcia kolejnych działań, ponieważ w naszej sieci jakość to właśnie działanie – czego najlepszym potwierdzeniem są wyniki piątego Wielkiego Testu Salonów – dodaje Janicka.

Po jednej czwartej punktów mogły zapewnić punkty w kategoriach organizacja salonu oraz jazda próbna. W tej pierwszej brana była pod uwagę ich dostępność (godziny otwarcia), oznakowanie dojazdu, wolne miejsca parkingowe dla klientów. W samym salonie ankieterzy Auto Świata zwracali uwagę na czystość wnętrza i ekspozycję aut. Mieli za zadanie sprawdzić m.in., czy można wsiąść do auta, zajrzeć do bagażnika, czy w salonie dostępne są foldery, ulotki i cenniki aut. Salony Skody otrzymały tutaj maksymalną liczbę punktów za atrakcyjną i użyteczną ekspozycję samochodów oraz wygląd salonu. W kategorii jazda próbna najwyżej, spośród salonów 18 firm samochodowych, oceniono możliwość odbycia jazd próbnych w salonach Skody.

źródło: Skoda / Moto Target

Leave A Comment