Aktualności

Pierwsze urodziny "Pięćsetki"

19 czerwca 2008
Bez kategorii, Fiat Nowości

Fiat 500 świętuje pierwsza rocznicę premiery rynkowej. Z tej okazji 5 lipca na całym świecie odbędą się imprezy urodzinowe. Począwszy od Włoch a skończywszy na Japonii, od Francji po Afrykę Południową: właściciele 500-tki i wszyscy ci, którzy pragną ją mieć będą gościć na „PIKNIKU 500-tki”. Wydarzeniu przyświeca cel dzielenia się pasją i radością, które wyróżniają to środowisko.


Dziś już ponad 112 tysięcy klientów jeździ za kierownicą 500-tki po drogach 70 krajów, a drugie 100 tysięcy zamierza ją nabyć w najbliższych miesiącach. Aby docenić ten wielki entuzjazm postanowiono stworzyć odrębną przestrzeń dla amatorów 500-tki. Takie zadanie spełnia niszowa inicjatywa stron web “500 loves you” i “500wantsyou”.

Pomysł na tą imprezę i na pierwsze oficjalne spotkanie środowiska wyszedł właśnie od ludzi, zrodził się z chęci poznania się, spotkania i spędzenia wspólnie czasu oraz pochwalenia się własną 500-tką. Dla tych osób ten nowy samochód jest uosobieniem mitu motoryzacyjnego, symbolem geniusza włoskiego stylu, dziedzictwem historii i znaczeń, które nikomu nie są obce.

Większość klientów wybrała hojniej wyposażoną i pełną akcesoriów wersję 500-tki: aż 80% samochodów to wersje Lounge i Sport, z systemem Blue&Me, dzieki któremu można być łatwo i bezpiecznie w ciągłym kontakcie z innymi.

Seria pikników 5 lipca będzie okazją do spotkania i dobrej zabawy w pełnym duchu 500-tki, o której nie bez powodu mówi się, że jest „samochodem dla ludzi stworzonym przez ludzi” (“l’auto della gente, creata dalla gente”).

Imprezy “500 PICNIC” odbędą się w Amsterdamie, Atenach, Kopenhadze, Londynie, Mediolanie, Monachium, Palermo, Paryżu, Rzymie, Tokio, Walencji, na Helu, w Wiedniu, Zurychu, Capetown. Poza tym, w RPA impreza zbiegnie się w czasie z debiutem na tamtejszym rynku Fiata 500. To wyjątkowe wydarzenie w każdym mieście przyciągnie tłumy na treny zielone i na plaże. Goście będą mogli bawić się przy wyśmienitej muzyce i występach artystycznych na żywo, o charakterze których zdecydują sami uczestnicy, poprzez system selekcji artystów on line realizowany przy współpracy z MTV, partnerem ad hoc.

Inicjatywę “500 PICNIC” wspiera obecnie zabawny spot telewizyjny emitowany przez MTV. Filmik zrealizowano w tej samej estetyce co ten promujący produkt, wyemitowany w całej Europie: seria przedmiotów których nie może zabraknąć na pikniku zmieniających się w szybkim tempie na ekranie „tańcząc” w rytm muzyki.

Głównym źródłem informacji o wydarzeniu jest strona www.picnic.fiat500.com zarządzana przez ARC Leo Brunett. Wyróżnia ją interfejs „open air” zrealizowany w Flash-u z efektem 3D. Na tej nowatorskiej stronie zabawni bohaterowie zapraszają do wzięcia udziału w konkursie “500 PICNIC Artists”, który do 16 czerwca angażuje artystów w swego rodzaju casting on line, zorganizowany przy współpracy MTV. Rejestrując się na stronce i wysyłając własny film video można kandydować do wystąpienia podczas imprezy “PICNIC 500”.Najlepszy z artystów ma szansę wygrać 500-tkę. W sekcji Galeria każdy kandydat ma swój własny avatar ze zdjęciem twarzy (wykonany za pomocą specjalnie do tego celu powstałego toola). Zachęcić to ma odwiedzających stronę do obejrzenia performance-u danego kandydata i umieszczenia go w sekcji Ulubione.

Po dwóch latach istnienia międzynarodowej platformy marketingowej “500 wants you”, strona www.fiat500.com (obecnie ponad 120 tysięcy zarejestrowanych z 206 krajów), nie przestaje zaskakiwać, kontynuuje realizację oryginalnych i innowacyjnych projektów. W ten klimat wpisuje się także ostatnia nowinka on line: “500 loves you”. Ta społeczność właścicieli nowej 500-tki powstaje jako podstronka, na głównej stronie “500 wants you” i w niedługim czasie rozrasta się i nabiera charakteru i cech funkcjonowania platformy społecznościowej (social network).

Do tej innowacyjnej i jedynej w swoim rodzaju strony można się dostać z www.fiat500.com/500lovesyou. Ma ona za cel zaspokajanie potrzeb i oferowanie usług tym, którzy wybrali 500-tkę (w samych Włoszech jest już ponad 61 tysięcy posiadaczy tego autka). Każdy użytkownik rejestrując się i swój samochód może stworzyć swój osobisty profil z własnym adresem Web, którym niezależnie zarządza. Założenie strony Web następuje automatycznie przy rejestracji, dzięki systemowi, który pozwala na komunikację między bazą danych Community i bazą klientów Fiata. Pozwala to na rozpoznanie i weryfikację danych właściciela 500-tki. W ostatniej fazie procesu, każdy użytkownik dysponuje osobistym profilem, gdzie może oglądać swoją 500-tkę włącznie z takimi szczegółami jak kolor karoserii, wyposażenie dodatkowe i akcesoria.

Każdy “500 lover” może dowolnie zarządzać własnym profilem. Jest to swego rodzaju blog, który można uzupełniać i uaktualniać (postami, zdjęciami i video). Poza tym, można wysyłać i otrzymywać wiadomości od innych zarejestrowanych, stworzyć listę znajomych w obrębie “500 loves you”, otrzymywać zawiadomienia o terminach płatności 500-tki, proponować zjazdy i organizować spotkania wykorzystując tablicę ogłoszeń Community i dużo więcej.

Wśród opcji nowej Community jest też sekcja “500 Wiki”, gdzie właściciele 500-tki mogą opisywać elementy wyposażenia nowego auta, komentować je i oceniać ich funkcjonalność. Sekcja “wiki” jest w ciągłym rozwoju, przydatna tak dla “500 lover” jak dla marki Fiat, która może dzięki niej poznać opinie i otrzymywać rady, Jest użyteczna także dla amatorów 500-tki, nawet jeśli jej jeszcze nie posiadają. Mogą oni w ten sposób odwiedzić stronę i zapoznać się z zawartością tej sekcji.

źródło: Fiat / Moto Target

Leave A Comment