Aktualności

Audi na najlepszej drodze do sprzedania w 2008 roku miliona aut!

10 czerwca 2008
Bez kategorii, Audi Nowości

Od stycznia do maja AUDI AG sprzedała na całym świecie ponad 426.200 samochodów. Oznacza to wzrost o 1,5 procent.


W maju sprzedaż Audi wzrosła o 0,8 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego i wyniosła 88.200 aut. Rynkami, które najbardziej przyczyniły się do wzrostu były ponownie rejon Azji i Pacyfiku oraz Europa Wschodnia.

„Na 2008 rok założyliśmy sprzedaż w wysokości miliona samochodów, przy czym spodziewaliśmy się, że największy przyrost w porównaniu z rokiem ubiegłym nastąpi w drugim półroczu” – powiedział szef Audi Rupert Stadler i dodał: „Sprzedaż w pierwszych pięciu miesiącach już przekroczyła zaplanowaną wielkość.” Pierwsze półrocze dla AUDI AG stało pod znakiem zmiany modelu Audi A4. Po wprowadzeniu na rynek A4 Limousine, w maju w całej Europie rozpoczęła się sprzedaż nowego A4 Avant. Aby zrealizować dużą liczbę zamówień na swój najpopularniejszy model, AUDI AG po raz pierwszy rozdzieliło produkcję na Ingolstadt i Neckarsulm – limuzyna jest zatem po raz pierwszy produkowana w obu niemieckich zakładach. Podczas, gdy założoną wielkość produkcji A4 Limousine uzyskano w ostatnim miesiącu, produkcja A4 Avant osiągnie swoją pełną wydajność
w czerwcu.

Członek Zarządu ds. Marketingu Peter Schwarzenbauer wyjaśnił: „Dla naszej sprzedaży decydujące znaczenie ma właśnie A4 Avant: tylko w Europie, gdzie sprzedajemy około 70 procent samochodów, udział procentowy wersji Avant w naszej najczęściej sprzedawanej serii modeli wynosi 60 procent.”
W Europie w pierwszych miesiącach wzrost sprzedaży został przyhamowany w wyniku zmiany modelu, zatem pełna dostępność nowej generacji A4 Avant od sierpnia przyczyni się do znacznego wzrostu sprzedaży.

Schwarzenbauer: „Zaplanowaną roczną rekordową sprzedaż osiągniemy przede wszystkim dzięki kontynuacji ofensywy produktów. Dzisiaj Audi dysponuje najmłodszą paletą modeli w przemyśle motoryzacyjnym. Doskonałe produkty i szeroko zakrojona ofensywa sprzedaży pozwalają nam znaleźć coraz więcej klientów na całym świecie.”

Sprzedaż aut z czterema pierścieniami, której wzrost w drugim półroczu miał opierać się przede wszystkim na pełnej dostępności nowych modeli, otrzymała w pierwszych miesiącach dodatkowy impuls z regionu Azji i Pacyfiku. Tutaj Audi nadal rejestruje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W pierwszych pięciu miesiącach nabywców znalazło 65.000 samochodów (2007: 53.879 aut), czyli plus 20,6 procent. W maju Audi sprzedało w tym regionie 12.600 aut (2007: 10.312 sztuk) – o 22,3 procent więcej, niż w maju 2007 roku.

Chiny (wraz z Hongkongiem), największy rynek zagraniczny Audi, uzyskały w maju wzrost sprzedaży w wysokości 26 procent: 9.727 klientów kupiło tutaj Audi (2007: 7.717 aut). Od stycznia do maja było to 50.180 klientów, o 23,4 procent więcej, niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku (2007: 40.678 sztuk).

Marka z Ingolstadt zanotowała większą sprzedaż także w Japonii, wbrew ogólnym tendencjom: podczas gdy cały rynek samochodów importowanych w maju, podobnie jak na początku roku, wyraźnie skurczył się, Audi sprzedało o 2,7 procent więcej pojazdów, niż w 2007 roku (2007: 1.187 aut, 2008 – 1.219). Również na antypodach sprzedaż utrzymuje tendencję wzrostową: w pierwszych pięciu miesiącach w Australii sprzedanych zostało 4.197 samochodów, czyli o 33,4 procent więcej; w maju sprzedaż 824 aut oznacza wzrost nawet o 34,9 procent (2007: 611 sztuk).

W Europie Wschodniej w okresie od stycznia do maja modele Audi znalazły o 13,5 procent więcej nabywców (18.300 aut), niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego (2007: 16.156 szt.); w maju sprzedaż wzrosła o 8,6 procent do 3.550 samochodów (2007: 3.275). Na stale rosnącym rynku rosyjskim w pierwszych pięciu miesiącach Audi odnotowało wzrost sprzedaży o 21,3 procent do 6.992 samochodów (2007: 5.766 szt.) i o 9,2 procent w maju (1.482 samochody, w 2007: 1.357 egzemplarzy). Najmocniejszym rynkiem europejskim dla Audi była Wielka Brytania: w pierwszych pięciu miesiącach klienci kupili 49.495 samochodów, czyli o 4,9 procent więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej (2007: 47.187). W maju sprzedaż wzrosła o 8,3 procent do 9.178 sztuk (2007: 8.476 samochodów).

źródło: Audi / Moto Target

Leave A Comment