Porsche pokazuje po raz pierwszy nowe Cayenne Turbo S

13 maja 2008
Bez kategorii, Nowości Porsche

Porsche rozszerza swoją trzecią serię modeli o Cayenne Turbo S. To najmocniejsze Cayenne z silnika V8 o pojemności 4,8 litra z doładowaniem biturbo uzyskuje moc 550 KM (404 kW).


Wprowadzając Cayenne Turbo S Porsche spełnia życzenia swoich klientów. Na tak zwanych „emerging markets” – nowych, rozwijających się rynkach Europy Wschodniej i Azji wielką popularnością cieszą się sportowo – ekskluzywne SUV-y, pozwalające na bardzo dynamiczną jazdę. Mimo że osiągi nowego Cayenne Turbo S zwiększyły się w porównaniu z Cayenne Turbo (moc 500 KM/ 368 kW), zużycie paliwa przez Turbo S jest takie samo, jak w przypadku Cayenne Turbo (obliczone według nowego europejskiego cyklu jazdy NEFZ).

Z zewnątrz można rozpoznać Turbo S po 21-calowych kołach Cayenne SportPlus ze stopu metali lekkich, poszerzonych nadkolach pokrytych lakierem oraz czterech sportowych końcówkach rur wydechowych wykonanych jako precyzyjne odlewy aluminiowe. Przednie osłony wlotu powietrza są lakierowane w kolorze nadwozia. Nowy, stonowany i elegancki metaliczny, szary lakier „lava” zarezerwowany jest wyłącznie dla Cayenne Turbo S.

W tym sportowym samochodzie terenowym montowane jest seryjnie pneumatyczne zawieszenie oraz regulacja poziomu i wysokości wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM), który – również seryjnie – połączono z systemem aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych – Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz wspomaganiem układu kierowniczego zależnym od prędkości – Servotronic.


Wprowadzając Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) jako wyposażenie indywidualne dla Cayenne, Porsche podkreśla swoją wiodącą pozycję jako producent oferujący dla swoich samochodów niezwykle odporne na ścieranie tarcze hamulcowe z kompozytu ceramicznego z włóknem węglowym. W nowym roku modelowym, po raz pierwszy w samochodach nie należących do klasy aut sportowych te stworzone specjalnie na tory wyścigowe, supernowoczesne tarcze hamulcowe będą oferowane także w segmencie cechujących się wyjątkową dynamiką SUVów. Tarcze ceramiczne na przednich kołach mają średnicę 410 mm, na tylnych – 370 mm. Z przodu zastosowane zostały nieruchome, sześciotłokowe zaciski aluminiowe, z tyłu zaciski czterotłokowe. PCCB są dostępne jako opcja dla Cayenne Turbo S, a także dla Cayenne S, GTS i Turbo w połączeniu z kołami 20 cali i większymi.

Jakość tego Cayenne z najwyższej półki podkreśla bogate wyposażenie seryjne wnętrza, obejmujące sportowe przednie fotele z pakietem Komfort Memory, tylną kanapę z pojedynczymi, wyprofilowanymi miejscami siedzącymi, listwy na progach ze stali szlachetnej z nazwą modelu oraz dwie ekskluzywne kombinacje kolorystyczne skórzanej tapicerki (czarny/havanna i czarny/stalowoszary) z kontrastowymi szwami, a także dwukolorowe koło kierownicy z wyściełanym wieńcem.


Najnowsza generacja seryjnego systemu multimedialnego Porsche Communication Management PCM z modułem nawigacji z twardym dyskiem oprócz obsługi przez ekran oferuje wiele nowych i łatwych w użytkowaniu funkcji. Jako opcja w Cayenne Turbo S, podobnie jak we wszystkich innych modelach Cayenne, dostępne są takie elementy jak obsługa głosowa z możliwością wprowadzania celów dla nawigacji w formie całych wyrazów, uniwersalne złącze audio (także dla MP3), Bluetooth do podłączania telefonów komórkowych oraz moduł TV pozwalający na analogowy lub cyfrowy odbiór stacji naziemnych. Montowany seryjnie system nagłośnieniowy BOSE® Surround z 14 głośnikami ma podwyższoną moc nominalną 410 W i może odtwarzać muzykę z płyt audio lub video w formacie 5.1 Discrete Surround.


Zwiększenie mocy Cayenne Turbo S w porównaniu z modelem Cayenne Turbo było możliwe dzięki modyfikacji układu dolotowego i optymalizacji sterowania silnikiem. Podwyższona została nie tylko maksymalna moc, lecz również maksymalny moment obrotowy o 50 Nm do 750 Nm w zakresie prędkości obrotowych od 2250 obr./min do 4500 obr./min.

Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h.

Dane techniczne Cayenne Turbo S

Silnik: V8 z dwoma równoległymi turbosprężarkami
Układ przygotowania mieszanki: bezpośredni wtrysk benzyny
(Direct Fuel Injection DFI)
Pojemność skokowa: 4806 cm3
Średnica cylindrów: 96 mm
Skok: 83 mm
Sprężanie: 10,5:1
Maksymalna moc: 404 kW (550 KM) przy 6000 obr./min
Maks. moment obrotowy: 750 Nm od 2250 obr./min do 4500 obr./min
Przekładnia: sześciostopniowa hydrokinetyczna automatyczna Tiptronic S
Układ przeniesienia siły: stały napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) z przekładnią redukcyjną
Rozdział momentów w napędzie
na wszystkie koła: przód 38%, tył 62%
Zawieszenie: niezależne zawieszenie kół; z przodu na podwójnych wahaczach poprzecznych; wielowahaczową oś tylna; pneumatyczne zawieszenie z regulacją poziomu
i wysokości wraz z Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
Układ hamulcowy: sześciotłokowe aluminiowe hamulce monoblokowe
z nieruchomymi zaciskami z przodu oraz dwuczęściowe wentylowane tarcze hamulcowe
o średnicy 380 mm, czterotłokowe aluminiowe hamulce monoblokowe z nieruchomymi zaciskami
z tyłu oraz wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 358 mm
Koła: 10J x 21
Opony: 295/35 R 21
Układ kierowniczy: wspomaganie zależne od prędkości – Servotronic
Masa pustego pojazdu: 2355 kg (DIN)
Dopuszczalna masa całkowita: 3080 kg
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 4,8 sek.
Prędkość maksymalna: 280 km/h
Zużycie paliwa: 14,9 l/100 km (ogólnie wg NEFZ)
Emisja CO2 : 358 g/KM (łącznie)
Klasa emisji spalin: EURO 4

źródło: Porsche / Mototarget

Leave A Comment