"Engine of the Year 2008" – BMW znów deklasuje rywali

8 maja 2008
Bez kategorii, BMW Nowości

Po raz czwarty z rzędu BMW udowodniło, że silniki montowane w autach z Monachium nie mają sobie równych. W najnowszej edycji odbywającego się od 1999 roku konkursu „Engine of the Year”, BMW odniosło miażdżące zwycięstwo w 6 z 11 kategorii silników ocenianych przez międzynarodowe jury.


Najważniejszy tytuł silnika Roku 2008 zdobyła 204-konna wysokoprężna jednostka z dwiema turbosprężarkami produkcji BMW montowana w modelu 123d. Najlepszy silnik roku zgromadził w ostatecznej klasyfikacji 257 punktów. Na drugim miejscu ze 218 punktami znalazł się cudownie brzmiący silnik V8 montowany w najnowszej generacji BMW M3.

Poniżej pełna lista zwycięzców tegorocznego konkursu. W nawiasach modele w których montowane są zwycięskie jednostki silnikowe:

Best New Engine of the Year 2008: BMW 2.0 Diesel Twin Turbo (123d)

Green Engine of the Year: Toyota 1.5 Hybrid Synergy Drive (Prius)

Best Performance Engine: Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo, 911 GT2)

Silnik poniżej 1 litra: Toyota 1.0 (Aygo, Yaris, Citroen C1, Peugeot 107, Subaru Justy)

Silnik od 1 do 1.4 litra: Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)

Silnik od 1.4 do 1.8 litra: BMW-PSA 1.6 Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)

Silnik od 1.8 do 2 litrów: Volkswagen/Audi 2.0 Turbo FSI (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Golf GTI, Škoda Octavia, Seat Altea, Leon)

Silnik od 2 do 2.5 litra: Subaru 2.5 Turbo (Forester, Impreza)

Silnik od 2.5 do 3 litrów: BMW 3.0 Twin Turbo (135i, 335i, X6 xDrive35i)

Silnik od 3 do 4 litrów: BMW 4.0 V8 (M3)

Silnik powyżej 4 litrów: BMW 5.0 V10 (M5, M6)

źródło: UKIP Media / Mototarget

Leave A Comment