Aktualności

Najlepszy wynik sprzedaży w historii Audi AG

21 kwietnia 2008
Bez kategorii, Audi Nowości

Pierwsze trzy miesiące tego roku były dla AUDI AG najlepszym pierwszym kwartałem pod względem sprzedaży w historii przedsiębiorstwa: na całym świecie marka z czterema pierścieniami sprzedała w okresie od stycznia do marca 251.268 samochodów – o 1,3 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.


Sprzedaż w trzech pierwszych miesiącach roku wzrosła szczególnie w rejonie Azji i Pacyfiku: Audi przekazało swoim klientom na tym terenie 39.572 samochody, co oznacza wzrost o 20,9 procent. W Chinach (wraz z Hongkongiem), będących drugim co do wielkości rynkiem zagranicznym po Wielkiej Brytanii, Audi sprzedało 30.425 aut (plus 25 procent).
Równie wysoki wzrost sprzedaży marka Audi zanotowała w Europie Wschodniej: nabywców znalazło tutaj 10.987 samochodów, czyli 15,3 procent więcej, niż w pierwszym kwartale poprzedniego roku. Sprzedaż w Rosji od stycznia do marca wyniosła 3.880 aut – 28,5 procent powyżej poziomu z 2007 roku. W Wielkiej Brytanii w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku sprzedaż przerosła o 4,1 procent sprzedaż w analogicznym okresie roku ubiegłego i wyniosła 32.512 sztuk.

W marcu koncern AUDI AG sprzedał 101.247 samochodów, mimo mniejszej ilości dni roboczych. „Po dobrym początku roku, w marcu – tak, jak planowaliśmy – dały się odczuć rezultaty zmiany modelu cieszącego się wielką popularnością – samochodu Audi A4” – powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG. „Mamy już bardzo zadowalającą ilość zamówień na nową generację tego modelu. Jesteśmy przekonani, że uda nam się uzyskać zakładaną wielkość rocznej sprzedaży, mianowicie milion samochodów.”

Od światowej premiery A4 Limousine na IAA i prezentacji A4 Avant w Genewie ponad 80.000 klientów zamówiło następcę najlepiej sprzedającego się modelu Audi. Do licznych nagród, zdobytych przez Audi A4, dołączył ostatnio przyznany na AMI w Lipsku tytuł „Nasz Samochód” dla najpopularniejszego samochodu Niemiec.

Także nowe Audi A3 Cabriolet, które od tego tygodnia jest dostępne w Niemczech, spotkało się z wielkim uznaniem klientów. Zdaniem Ruperta Stadlera „Listy zamówień są w zasadzie już pełne.” Ten kabriolet będzie stanowił doskonałe uzupełnienie rodziny modeli A3. W okresie od stycznia do marca AUDI AG zanotowało wzrost sprzedaży obu modeli A3 – Sportback i wersji trzydrzwiowej – o ponad 2,5 procent do 62.021 samochodów.

W tym roku ponadto AUDI AG mocniej zaznaczy swoją obecność w segmencie SUV: 19 kwietnia, w przeddzień rozpoczęcia Pekin Motor Show 2008, światową premierę będzie miało Audi Q5. Jest to mniejszy brat Audi Q7, które od trzech lat cieszy się wielkim uznaniem na całym świecie.

źródło: Audi / Mototarget

Leave A Comment