BMW Group inwestuje 750 mln dolarów w zakład w Spartanburgu

1 kwietnia 2008
Bez kategorii, BMW Nowości

Dzięki inwestycji wydajność wzrośnie w 2012 r. z 160 000 do 240 000 sztuk. Łączne inwestycje zostaną zwiększone do 4,2 miliardów dolarów. Powierzchnia fabryki powiększy się o 60 % czyli z 140 000 m² do 370 000 m². Ponadto powstanie 500 nowych miejsc pracy.


Powiększenie zakładu oznacza ponadto wzrost zakupów i eksportu do i z regionu NAFTA oraz oznacza istotne wsparcie dla strategii natural hedging (naturalnego zabezpieczenia walutowego) firmy BMW Group.

Po rozbudowie zakład w Spartanburgu będzie produkować modele X3, X5 i X6 przeznaczone na rynki światowe. „Przez połączenie know-how dla naszych modeli X w Spartanburgu będziemy mogli tam pracować w jeszcze bardziej wydajny sposób. Ponadto dla nas jako dla przedsiębiorstwa pracującego na skalę światową to konsekwentny krok mający na celu zwiększenie możliwości produkcjnych na naszym największym rynku“, mówi Frank-Peter Arndt, członek zarządu firmy BMW AG.

Trzyletni projekt budowlany obejmuje nową halę montażową o powierzchni 112 000 m² przeznaczoną dla następnej generacji modelu BMW X3. By móc sprostać przyszłym wymaganiom, modernizacji zostanie poddana sekcja budowy karoserii, ponadto lakiernia zostanie powiększona o 80 % czyli 28 000 m².

„Zwiększenie możliwości produkcjnych ma również pozytywny wpływ na logistykę, dostawców i sieci dystrybucji wspomagające proces wytwarzania.” wyjaśnia Josef Kerscher, prezydent BMW Manufacturing Co. Istniejący dostawcy przestawią się na większą produkcję części do zwiększonej produkcji aut. Wzrośnie również sieć dostawców. Spodziewane jest również podwojenie dostaw części w kontenerach i znaczący wzrost eksportu przez port w Charleston.

Gdy BMW Group w 1992 r. zapowiedziała utworzenie pierwszego kompletnego zakładu poza Niemcami, w Południowej Karolinie w USA, plany były ambitne: przedsiębiorstwo zamierzało zainwestować 600 mln dolarów, do 2000 r ściągnąć do tego regionu 9 nowych dostawców i stworzyć 2 000 nowych miejsc pracy.

Oczekiwania te zostały znacznie przekroczone. W 2000 r. na terenie zakładu pracowało już ponad 3 000 pracowników, do 2004 r. liczba ta wzrosła do ponad 4 600. Na początku 2007 r. w zakładzie BMW w Spartanburgu pracowało już ponad 5 400 ludzi.

Do dnia dzisiejszego BMW Group zainwestowała w zakład w Południowej Karolinie już ponad 3,5 miliardów dolarów. Przy uwzględnieniu nowych 750 mln dolarów zamiast pierwotnie planowanych 600 mln dolarów łączna inwestycja wyniesie ok. 4,2 miliardów dolarów.

Z zapowiadanych 9 nowych dostawców zrobiło się 52, przy czym 40 z nich świadomie wybrało zakład BMW w Południowej Karolinie. W sumie sieć dostawców z Ameryki Płn. rozrosła się z 22 w 1992 r. do 194 obecnie.

Sukces lokalnej produkcji w USA ukazuje rozwój wielkości produkcji i sprzedaży. Zakład, który w 1994 r., pierwszym roku pracy produkował 429 pojazdów, w 2007 roku wyprodukował ich 157 530 sztuk. W tym samym okresie firma BMW Group powiększyła sprzedaż w USA z 65 000 na 335 000 sztuk.

źródło: BMW / Mototarget

Leave A Comment