Renault Koleos Adventure – 25 000 km w 58 dni

27 marca 2008
Bez kategorii, Nowości Renault

Koleos, pierwszy crossover Renault, pokona niemal 25 tysięcy km po azjatyckich bezdrożach w ciągu 58 dni. Trasa niezwykłego testu Koleos Adventure prowadzi z Bussan w Korei, poprzez Władywostok, Ułan Bator, Kazachstan i Uzbekistan do Istambułu.


Przez prawie dwa miesiące trójka podróżników (oraz operator) przemierzy aż siedem azjatyckich krajów. W wyprawie Koleosem, pierwszym crossoverem 4×4 Renault, udział biorą: Laurent Granier (uczestnik i organizator wypraw w najdalsze zakątki świata), Megan Son (amerykańsko – koreańska pisarka i reżyser) i Pierre Maire (zajmujący się m.in. fotografią lotniczą). Swoją podróż rozpoczęli w koreańskim Bussan i wyruszyli do Władywostoku. Trasa Koleosa wiedzie przez siedem wyjątkowych krajów, a zakończy się w tureckim Istambule.

Dzięki specjalnie uruchomionej stronie www.koleos-adventure.com wszyscy internauci mogą towarzyszyć Koleosowi w jego wyjątkowej podróży. W każdej chwili można sprawdzić, gdzie znajdują się podróżnicy, przeczytać ich relacje z poszczególnych etapów wyprawy, obejrzeć zdjęcia i filmy.


Renault Koleos jest prawdziwym terenowym samochodem o niezwykle atrakcyjnym designie. Umiejętnie łączy konwencję stylistyczną aut 4×4 z dynamiczną i wyważoną linią, charakteryzując się atrybutami typowymi dla samochodu terenowego – dużym prześwitem, osłoną nadwozia – które w połączeniu z wytrzymałą konstrukcją budzą poczucie pewności. Firma Renault wyposażyła Koleosa w elementy niezbędne dla zapewnienia komfortowej podróży i ułatwiające eksploatację: wygodne siedzenia i wysokiej klasy zawieszenie. Zaletą Koleosa jest również doskonała widoczność do przodu, którą uzyskano dzięki nisko umieszczonej desce rozdzielczej oraz ułatwiająca załadunek klapa z podwójnym systemem otwierania.

Zawieszenie Koleosa jest przystosowane do jazdy w terenie. Auto posiada prześwit 206 mm (188 mm w przypadku wersji z silnikami wysokoprężnymi) oraz kąt natarcia i zjazdu, wynoszące odpowiednio 27 i 31°. Zastosowano w nim zawieszenie przednie typu Mac Pherson oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie kół tylnych, wprowadzone w Nowym X-Trail. Konstrukcja ta gwarantuje komfort i precyzyjne prowadzenie, niezależnie od sytuacji.

źródło: Renault / Mototarget

Leave A Comment