Jeep Compass i Patriot: nowy standard zużycia paliwa w segmencie SUV

17 marca 2008
Bez kategorii, Jeep Nowości

Entuzjaści ekonomicznej jazdy : John i Helen Taylor w seryjnych samochodach Jeep Compass i Patriot napędzanych 2,0-litrowym turbo dieslem. Obciążenie: po 2 osoby wraz z bagażem. Misja: przejazd z Londynu do Berlina na niecałym zbiorniku paliwa. Status: misja wykonana. Efekt: niespotykany w segmencie SUV.


„Takie osiągnięcie świadczy o tym, iż Jeep Compass i Patriot to liderzy w swojej klasie pojazdów oraz, że oszczędność paliwowa i znaczne możliwości pojazdu nie wykluczają się nawzajem” – mówi Jim Press, wiceprzewodniczący rady dyrektorów i prezes zarządu Chrysler LLC – „Oferując pełną gamę samochodów marki Jeep z napędem dieslowskim zmierzamy do redukcji zużycia paliw i emisji CO2 do atmosfery. Nowy Chrysler dokonuje restrukturyzacji modelu biznesowego pod kątem produkcji pojazdów energooszczędnych zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klienteli.”

Pan i pani Taylor najpierw pokonali samochodami Jeep Compass i Patriot odległość 1059 km dzielącą dwie stolice europejskie, a po przyjeździe do Berlina okazało się, iż pozostała w zbiornikach obu pojazdów ilość paliwa pozwoliła na kontynuowanie podróży i przekroczenie granicy z Polską. Łącznie więc Taylorowie przejechali bez tankowania rekordowy dystans 1124,1 kilometra.

Podczas 21-godzinnej jazdy przez sześć krajów Europy, prowadzony przez Helen Taylor na zmianę z pasażerką Niną Domberger (mieszkającą na stałe w Monachium) Jeep Compass zużył przeciętnie 4,25 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. John Taylor za kierownicą Jeep’a Patriot’a mógł pochwalić wynikiem jeszcze lepszym – 4,18 l/100 km!

Podczas tego maratonu niezależnym obserwatorem rajdu państwa Taylor był posterunkowy Stephen Driver z angielskiej West Midlands Police Force, który jako pasażer Patriota pilnował rzetelności napełnienia zbiorników paliwa na starcie i mecie oraz odczytów liczników przebiegu podczas podróży.

„Wiedzieliśmy, że Compass i Patriot to jedne z najoszczędniejszych SUVów ale ich rzeczywiste osiągi w tym zakresie były naprawdę zaskakujące.” – uważa John Taylor – „Jechaliśmy po normalnych szosach z obciążeniem dwojga osób plus ich bagaż, a warunki wcale nie były sprzyjające – zimno i mnóstwo korków drogowych. Stosowaliśmy najprostsze techniki ekonomicznej jazdy, które nie powinny stanowić żadnego problemu dla nawet mało doświadczonego kierowcy.”

Zdaniem jego małżonki Helen Taylor jest to najlepszy dowód na to, iż pojazdy typu SUV nie muszą być wcale paliwożerne. „W warunkach codziennej eksploatacji wykazaliśmy, jak oszczędne mogą być te dwa SUVy Jeep’a.” Za oszczędność paliwową Jeep Compass i Patriot były już chwalone przez media na świecie. Przyznając nagrodę Gold Award w cyklu Green Awards 2007 angielski 4×4 & MPV Driver Magazine faktycznie uznał wyższość Jeep’a pod tym względem wśród innych pojazdów typu 4×4 i SUV. W tej właśnie publikacji Jeep Compass i Patriot uznane zostały za ‘najbardziej ekonomiczne pojazdy 4×4 marki Jeep’ oraz za pojazdy najmniej zatruwające środowisko naturalne dzięki najniższej emisji CO2 do atmosfery.

źródło: Chrysler / Mototarget

Leave A Comment