Hyundai i30 także jako kombi

27 marca 2008
Bez kategorii, Hyundai Nowości

Podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Hyundai zaprezentował model i30 w wersji kombi – i30 CW (Crossover Wagon). Podobnie jak model hatchback, i30 CW łączy w sobie stylową praktyczność z elegancką linią nadwozia.


Samochód przeznaczony jest dla klientów, którzy pragną wyróżniać się z tłumu, a jednocześnie oczekują sprawdzonych rozwiązań i wysokiej jakości.

„i” oznacza INSPIRACJĘ stanowiącą, obok jakości i pewności, trzeci filar obietnicy marki Hyundai. Nie chodzi jednak tylko o inspirację. Litera „i” to również inteligencja, integracja i innowacja. Dlaczego? Ponieważ jest to dokładnie to, czego klienci oczekują od Hyundaia oraz dokładnie to, co czyni nowy model i30 CW wyjątkowym w swojej klasie.

Elegancki i wyrafinowany styl

Podobnie jak w i30 hatchback, sportowa, ale nie agresywna, przednia stylistyka i30 CW doskonale odzwierciedla nowy wizerunek stylistyczny Hyundaia. Eleganckie, podwójne przetłoczenie maski silnika płynnie łączy się ze słupkami, podczas gdy wyraźnie zaakcentowana linia nadwozia podkreśla klasyczne proporcje samochodu. Efektem zastosowania bardziej wyrafinowanych proporcji nadwozia jest elegancka sylwetka, dająca poczucie siły i zwinności. Uniesiona klapa bagażnika wraz za tylnymi światłami przyczynia się do stworzenia atletycznej postury. Wszystkie elementy i30 CW idealnie ze sobą współgrają.


Czysta moc inspiracji

Jednostką bazową jest 122 konny, w pełni aluminiowy, benzynowy silnik 1.6 Gamma, który osiąga maksymalny moment obrotowy 154 Nm. Na czele listy znajduje się 2.0-litrowa jednostka benzynowa Beta II o mocy 143KM i momencie obrotowym równym 186 Nm. Wszystkie silniki benzynowe posiadają 16 zaworów oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT. Entuzjaści silników wysokoprężnych mają do wyboru silnik CRDi o pojemności 1.6-litra występujący w dwóch wariantach mocy: 90KM/235 Nm i 115KM/255 Nm. 2.0-litrowa jednostka CRDi o mocy 140KM osiąga maksymalny moment obrotowy 304 Nm. Wszystkie silniki diesla wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, wałek wyrównoważający o niskim tarciu oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa typu common rail, który przyczynia się do obniżenia hałasu pracy silnika. Silniki diesla stosowane w i30 CW są również przyjazne dla środowiska, dzięki filtrowi cząstek stałych (DPF).


Ceny

Najtańszą wersją Hyundaia i30 CW jest model Classic ze 122-konnym silnikiem benzynowym 1,6 kosztujący 52 900 złotych. Podstawowego, 90-konnego diesla wyceniono na 56 900. Na drugim końcu skali cenowej znajduje się bardzo bogato wyposażona wersja Premium w cenach od 74 400 złotych (1,6/122KM), do 87 400 złotych (2,0 CRDi/140 KM)

źródło: Hyundai / Mototarget

Leave A Comment