Już 10 000 zamówień na Jaguara XF

Na całym świecie złożono już 10 000 zamówień na najnowszego Jaguara XF, z czego aż 3 000 w Stanach Zjednoczonych.


To znakomity wynik zważywszy na fakt, że firma nie rozpoczęła jeszcze kampanii reklamowej modelu XF w amerykańskich mediach. Poszczególne salony dealerskie Jaguara zorganizowały za to ekskluzywne spotkania z lojalnymi klientami firmy, na których dealerzy prezentowali zalety modelu XF. Jeden z przedstawicieli Jaguara w Miami sprzedał w ten sposób 80 sztuk pojazdu podczas zaledwie dwóch spotkań.

Z zewnątrz, model XF wyróżnia się dynamiczną linią, dzięki której samochód wydaje się być w ciągłym ruchu. Stylistyka nadwozia to jednak nie tylko kipiąca moc i agresja, ale również połączenie tradycyjnych dla Jaguara płynnych przetłoczeń z nowoczesną myślą projektancką, świadczącą o nadejściu nowej generacji w historii firmy.

Wnętrze Jaguara XF to jeden z najbardziej porywających projektów w historii firmy. Duży nacisk położono na stworzenie atmosfery podkreślającej wyjątkowe osiągi auta. Główną atrakcją przedziału pasażerskiego jest aluminiowa deska rozdzielcza, dyskretnie podświetlona na niebiesko. Kontrastem dla lśniącego aluminium są drewniane i skórzane wstawki, których nie mogło zabraknąć w Jaguarze.

Samochód osadzono na podwoziu o rozstawie osi wynoszącym 2909 mm. W przednim zawieszeniu zastosowano sprężyny śrubowe i wahacze poprzeczne, a z tyłu znalazł miejsce układ wielowahaczowy.

Pod maską modelu XF będzie mogła pracować jedna z czterech dostępnych jednostek napędowych: 210-konny turbodiesel V6 o pojemności 2.7-litra, 3.0-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 240 KM, 4.2-litrowy V8 o mocy 300KM oraz doładowany, 4.2-litrowy V8 osiągający 420KM. Ten ostatni zapewni autu przyspieszenie od 0 do 96km/h w 5.1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

źródło: Worldcarfans / Mototarget

Leave A Comment