Citroen 2CV ma już 60 lat !

29 lutego 2008
Bez kategorii, Citroen Nowości

Kultowy i wiecznie modny model Citroën 2 CV ma już 60 lat i zaskarbił sobie niesłabnącą sympatię kolejnych pokoleń. Zarówno ci, którzy już go znają, jak i ci, którzy dopiero teraz odkrywają ten model, są pod urokiem jego sylwetki i „spojrzenia” w stylu retro. Tę szlachetność mała 2CV okazuje do dziś na drogach całego świata.


Do dziś bowiem bardzo często zdarza się spotkać na drodze ten wiecznie młody samochód. Dzięki oszczędnej i prostej koncepcji, łączącej w sobie najnowsze rozwiązania z tamtych czasów, 2 CV zrewolucjonizował nie tylko przemysł samochodowy, lecz również społeczeństwo, stwarzając całym rzeszom ludzi dostęp do oszczędnego, uniwersalnego samochodu „dla mas”. Owo dążenie do innowacyjności, jakim kierowali się konstruktorzy z lat 30-tych – 40-tych XX wieku w pracach nad stworzeniem tego cieszącego się do dziś niesłabnącym zainteresowaniem samochodu trwa nadal. Właściwy dla 2 CV duch awangardy jest dziś – bardziej niż kiedykolwiek – obecny w genach marki Citroën.

Skoro mowa o miłości, wspomnijmy tutaj o kobietach uhonorowanych w ramach 33. edycji Salonu Rétromobile.

Porozumienie łączące kobiety z Citroënem 2 CV jest tym bardziej oczywiste, że gdy spojrzymy wstecz, całkiem zasadne staje się powiązanie emancypacji kobiet od lat 60-tych z aurą wolności otaczającą ten najbardziej popularny spośród francuskich samochodów. Dla młodych kobiet i mężczyzn zasiadających za kierownicą tego modelu i dla ich pasażerów naklejone na pokrywie bagażnika hipisowskie hasło «To więcej niż samochód, to styl życia» było sposobem na dobitniejsze zamanifestowanie swojej niezależności.

Nie przypadkowo w kwietniu 1976 roku Citroën wprowadził na rynek wersję 2 CV Spot (wyprodukowaną w 1 800 egzemplarzach), pierwszą z szeregu limitowanych serii, w ramach których pojawił się później, w październiku 1980 roku, sławny dwukolorowy 2 CV Charleston czy też wprowadzona na rynek w marcu 1985 roku wersja 2 CV Dolly. Ze statusu samochodu-narzędzia, 2 CV coraz bardziej zdecydowanie ewoluował w kierunku radosnego i wyrafinowanego samochodu dla młodych ludzi.

źródło: Citroen / Mototarget

Leave A Comment