Dr inż. Leszek Płonka, dotychczasowy Prezes Zarządu Skoda Auto Polska SA, pełni od 14 stycznia 2008 roku funkcję Prezesa Zarządu polskich struktur importerskich marki Volkswagen i Audi. Jednocześnie do Zarządu Skoda Auto Polska SA wchodzi Łukasz Zadworny, który do tej pory kierował Działem Marketingu firmy.
Kierowana przez Leszka Płonkę Skoda Auto Polska stała się jedną z najdynamiczniej rozwijających się polskich firm branży. Od lat będąc w jej czołówce, zdobyła dwukrotnie pozycję lidera polskiego rynku samochodowego. Importer sprzedaje obecnie ponad 30 tys. egzemplarzy samochodów rocznie, zajmując ponad 11% rynku nowych samochodów osobowych.
– Decyzja o przyjęciu propozycji nowej pracy nie była dla mnie łatwa. Pracowałem w Skoda Auto Polska, współtworząc firmę od samego początku jej istnienia – mówi Prezes Płonka. Związany jest z nią od prawie czternastu lat. Tworzył firmę, kreując i rozwijając w niej m.in. sieć sprzedaży i serwisu opartą na ponad 100 punktach dealerskich i zakładach serwisowych.
Kierując strukturą importerską Skody, odniósł sukces menedżerski, budując jedną z czołowych firm motoryzacyjnych w Polsce. W pierwszej połowie lat 90-tych, Leszek Płonka związany był z branżą motoryzacyjną jako szef działu serwisowego BMW oraz Prokurent i szef marketingu w strukturach importerskich Volkswagena i Audi. Wcześniej pracował naukowo m.in. na Politechnice Poznańskiej, a w 1985 roku obronił tytuł doktora nauk technicznych w Niemczech.
W związku z powyższa zmianą, do władz Skoda Auto Polska, w miejsce Prezesa Płonki, wszedł Łukasz Zadworny. Został on jednym z dwóch Członków Zarządu (drugim pozostaje reprezentant Skoda Auto Mlada Boleslav). – Naszym celem strategicznym – mówi Łukasz Zadworny – jest utrzymanie wysokiej pozycji marki w rynku, to znaczy rozwój przynajmniej w takim samym tempie, w jakim wzrasta rynek samochodowy w Polsce.
Łukasz Zadworny jest absolwentem wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Kieruje Działem Marketingu Skoda Auto Polska od pięciu lat. Wcześniej przez lata związany był z branżą reklamową, m.in. jako Dyrektor Działu Obsługi Klienta Agencji Reklamowej V&P w Poznaniu. W Skoda Auto Polska odpowiadał za strategię marketingową, która wielokrotnie została nagradzana w ogólnopolskich konkursach, m.in. Boomerang, Effie, Superbrands, PremiumBrand. W 2006 roku strategia marketingowa polskiego importera została uznana za najlepszą w całym koncernie Skoda.
źródło: Skoda / Mototarget