BMW X6 – światowy debiut pierwszego coupe klasy SAC

18 grudnia 2007
Bez kategorii, BMW Nowości

Całkowicie nowy typ pojazdu, wyjątkowa koncepcja stylistyczna oraz niespotykana dotąd dynamika jazdy – a wszystko to dostępne w nowym BMW X6.


PODSTAWOWE INFORMACJE:

– Innowacyjna koncepcja: twórca pojazdów klasy SAV, firma BMW, prezentuje pierwsze Sports Activity Coupé.

– BMW X6 oferuje zupełnie nową, innowacyjną interpretację właściwości jezdnych i cech stylistycznych typowych dla dużych aut coupé marki BMW. Jednocześnie jest to najbardziej sportowa i dynamiczna wersja BMW serii X. Już sama stylistyka BMW X6 jest wyrazem nadzwyczajnej dynamiki i doskonałych osiągów.


– Oryginalny, ekstrawagancki wygląd: sportowy, wyrazisty przód z ogromnymi wlotami powietrza, wydłużona linia boczna, nisko osadzona kabina pasażerska, optycznie zaakcentowane, potężne koła, klasyczne proporcje coupé, zdecydowane powierzchnie wypukłe i wklęsłe, elegancka linia dachu przechodząca w mocno zarysowany tył auta.

– BMW X6 wyposażone jest standardowo w „inteligentny” system napędu na cztery koła BMW xDrive i jako pierwszy samochód na świecie – w układ Dynamic Performance Control zapewniający niewiarygodną zwinność, stabilność i precyzję jazdy oraz doskonałą trakcję w każdej sytuacji. Siła napędu rozdzielana jest w sposób całkowicie adaptacyjny nie tylko przez układ xDrive pomiędzy koła przednie i tylne, ale także przez układ Dynamic Performance Control pomiędzy oba koła tylne. Zapewnia to nadzwyczajną stabilność pojazdu przy nagłych zmianach obciążenia oraz w przypadku hamowania silnikiem.


– Nowa, doskonała jednostka napędowa: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pierwszy ośmiocylindrowy silnik benzynowy na świecie z turbosprężarką i katalizatorami cząsteczek stałych umieszczonymi w układzie V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów. Ten nowoczesny układ pozwala na uzyskanie silnika o kompaktowych rozmiarach i przyczynia się do zredukowania spadków ciśnienia zarówno po stronie ssania, jak i wydechu. Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 300 kW/407 KM przy 5500–6400 obr/min, maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750–4500 obr/min. Najbardziej wydajny silnik w swej klasie, uzyskujący wartości poniżej norm emisji spalin ULEV II i Euro 5, w którym zastosowano koncepcję BMW EfficientDynamics, dający maksymalną moc i osiągi.

– Wyjątkowa gama silników: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo (300 kW/407 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo (225 kW/306 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z technologią Variable Twin Turbo (210 kW/286 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (173 kW/235 KM).

– Sześciobiegowa skrzynia automatyczna o zwiększonej dynamice przełączania biegów w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji silnikowych. Bardzo szybka i komfortowa zmianą biegów, pracująca niemal bezpoślizgowo przekładnia hydrokinetyczna pozwalająca na znacznie bardziej ekonomiczną jazdę, elektroniczna dźwignia zmiany biegów oraz dźwigienki do zmiany biegów umieszczone na kierownicy w standardzie.


– Konstrukcja karoserii BMW X6 została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów. W połączeniu z systemami bezpieczeństwa pasywnego karoseria uzyskuje doskonałe rezultaty we wszystkich testach zderzeniowych świata. Bezpieczeństwo pasażerów zapewniają, między innymi, automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach aktywujące się zależnie od uderzenia. W wyposażeniu standardowym są ponadto reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne, dwustopniowe światła stop oraz opony typu Runflat.

– Nowatorska konstrukcja karoserii i koncepcja wnętrza: czterodrzwiowe coupé z dużą, otwieraną wysoko do góry pokrywą bagażnika, wysokiej jakości wnętrzem tworzącym sportową, a zarazem luksusową atmosferę, czterema fotelami oraz obszernym bagażnikiem o regulowanej pojemności (570–1450 litrów).


– Stylistyka wnętrza podkreślająca wyjątkowy, sportowy charakter BMW X6. Sportowa kierownica skórzana z przyciskami wielofunkcyjnymi i dźwigienkami zmiany biegów, dostępna w wyposażeniu standardowym, konsola środkowa z oparciami kolan dla kierowcy i pasażera z przodu, regulowane częściowo elektrycznie fotele przednie, dwa typowe dla coupé, wyprofilowane fotele tylne, wbudowane zagłówki.

– Ekskluzywne zawieszenie BMW oraz systemy wspomagające kierowcę: Adaptive Drive (stabilizacja przechyłów bocznych i amortyzatory adaptacyjne), aktywny układ kierowniczy, wyświetlacz Head Up, reflektory adaptacyjne, światła doświetlające zakręty, asystent świateł drogowych oraz tempomat z funkcją hamowania.

– Szeroki zakres nowatorskich funkcji rozrywki i komfortu: system BMW iDrive z przyciskami ulubionych funkcji, zgodny z formatem MP3 odtwarzacz płyt CD, standardowe wejście AUX, gniazdo USB, wielokanałowy system audio, system DVD w tylnej części kabiny pasażerskiej, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywna wentylacja foteli, kamera cofania, systemy nawigacyjne, usługi BMW Assist, BMW Online oraz, opcjonalnie, BMW TeleServices.


WERSJE SILNIKA

BMW X6 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection)
pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 300 kW/407 KM przy 5500–6400 obr/min, maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750–4500 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,4 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 12,5 l/100 km
emisja CO2: 299 g/km.

BMW X6 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800-6250 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1300-5000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,7 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 10,9 l/100 km
emisja CO2: 262 g/km.

BMW X6 xDrive35d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem Variable Twin Turbo i układem Common Rail trzeciej generacji pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm przy 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,9 s, prędkość maksymalna: 236 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km emisja CO2: 220 g/km.

BMW X6 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i układem Common Rail trzeciej generacji pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 173 kW/235 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 520 Nm przy 2000-2750 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,0 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,2 l/100 km emisja CO2: 217 g/km.

źródło: BMW

Leave A Comment