Według opracowań przeprowadzonych przez Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że dużą popularnością w Polsce cieszą się auta zaliczane do klasy niższej średniej, czyli auta kompaktowe.
Polacy preferują samochody o nadwoziu typu hatchback (65% sprzedanych aut), o pojemności silnika 1,6 litra, pięciodrzwiowe, z silnikiem benzynowym o średnim zużyciu paliwa 6,1 litra na 100 km.
Wybierając wersje wyposażenia najchętniej decydujemy się na 5-cio biegową ręczną skrzynię biegów, ABS, elektryczne szyby, centralny zamek, 4 poduszki powietrzne, klimatyzację oraz komputer pokładowy. Cena takiego auta nie powinna przekroczyć 68.000 zł
Do grupy najczęściej kupowanych samochodów z segmentu aut kompaktowych należą m.in.: Opel Astra Classic, Skoda Octavia oraz Honda Civic.
źródło: tvn24 / autoinformator